DOPIS Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja HUP Udruge trgovine: Praćenje kretanja maloprodajnih cijena

17.01.2023.

Zbog istinitog informiranja javnosti i demantiranja neistinitih informacija u privitku šaljemo dopis koji je jutros upućen Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske u ime HUP–Udruge trgovine.

DOPIS 

Nastavno na dopis koji su zaprimili članovi HUP-Udruge trgovine, 16. siječnja 2023., klasa: 330-01 123 -01 106, ur broj: 5 I 7-08-03-23-19  očitujemo se sljedeće: 

u svojem odgovoru na očitovanja trgovaca pojasnili ste da za relevantne datume tražite dostavu najviših maloprodajnih cijena za sve proizvode iz asortimana trgovaca koji pripadaju pojedinoj od 78 kategorija koje ste naveli u popisu. S obzirom na širinu asortimana kod različitih trgovaca, ističemo da je riječ o stotinama proizvoda iz kategorija brendova i privatnih robnih marki, dakle o izrazito velikom opsegu.

U vašem očitovanju ni na koji način nije pojašnjena metodologija usporedbe cijena odnosno način na koji će se objektivno uspoređivati takav opseg različitih proizvoda iz ponuda niza trgovaca.

Ovim putem u ime svih trgovaca kojima ste se obratili sa zahtjevom za dostavom podataka o cijenama ističemo da su trgovci spremni sudjelovati u realizaciji mehanizma praćenja cijena nakon što prethodno između trgovaca i Ministarstva detaljno bude usuglašen te javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena, sve kako bi se osigurao ispravan prikaz stanja na tržištu i spriječila daljnja reputacijska šteta koju smo zajedno s ostalim trgovcima u proteklom razdoblju neopravdano pretrpjeli.

 

Naime, trgovački lanci su bez uporišta prozvani za nepravilnosti, manipulacije i „varanje“ potrošača u procesu konverzije. Da su te optužbe bile neutemeljene pokazali su rezultati više od 170 inspekcijskih nadzora koji su provedeni u nizu trgovačkih lanaca, a u kojima je pronađen tek manji broj primjera povišenih cijena, što je zanemarivo s obzirom na opseg djelatnosti trgovine u RH.

S obzirom na navedeno i kontinuiranu reputacijsku štetu koju zbog cijele situacije trpimo, naš je interes zaustaviti trend dezinformiranja javnosti i osigurati istinito informiranje potrošača.

Kao što smo već istaknuli, sudjelovanje trgovaca u mehanizmu praćenja cijena podrazumijeva prethodno zajedničko usuglašavanje metodologije usporedbe cijena te partnersku suradnju kojoj neće pridonijeti ultimatumi i neopravdana prozivanja.

S poštovanjem,

Martin Evačić

predsjednik HUP-Udruge trgovine

vrh stranice