Aktualno

KONTEKST PROJEKTA

18.02.2025.

Hrvatsko gospodarstvo izloženo je brojnim izazovima koji proizlaze iz složenog regulatornog okruženja, brzih promjena izazvanih utjecajima modernih tehnologija i potrebe za transformacijom poslovnih praksi. Veliki je izazov nedostatak kvalificirane radne snage i kompetencija usklađenih s potrebama tržišta. HUP se suočava sa smjenom generacija zbog čega je potrebno unaprijediti vještine postojećih i novih zaposlenika kako bi kvalitetnije pratili promjene na tržištu rada i bili podrška članstvu, osobito malim i srednjim poduzetnicima. Kreativnost i inovativnost, znanje stranih jezika, digitalne i zelene kompetencije, komunikacijske vještine, timski rad, agilnost i osobni razvoj spadaju među prioritete.

Sve veći oslonac na stranu radnu snagu zahtijeva prilagodbu poslodavaca kako bi osigurali integraciju stranih i domaćih radnika u lokalna poslovna okruženja. Česte promjene u zakonodavstvu – osobito u radnom pravu, poreznim propisima i „zelenoj“ regulativi te općenito implementacija propisa s razine Europske unije – dodatni su izazovi za poduzetnike te im je i u tom smislu potrebna pomoć HUP-a kao mjesta razmjene znanja i iskustava kroz umrežavanja, edukacije i nove oblike usluga. To se osobito odražava na mala i srednja poduzeća koja nemaju dovoljno resursa za brzo prilagođavanje novim zahtjevima. Digitalna transformacija postala je nužnost. Nedostatak digitalnih kompetencija, digitalnih alata i infrastrukture onemogućava mnogima konkurentsku prednost na tržištu. Sigurna digitalna infrastruktura, pogotovo ona kritična za biznise i društvo, sve više postaje preduvjet kvalitetnog okruženja za poslovanje i život. Zbog toga će HUP posebnu pozornost posvetiti poticanju rasprave sa stručnjacima iz ICT sektora i edukacija o potrebi ulaganja u kibernetičku sigurnost.

Uz digitalnu transformaciju zelena tranzicija predstavlja sve veći pritisak na poslodavce. EU politike usmjerene su na smanjenje emisija stakleničkih plinova, održivo poslovanje i kružno gospodarstvo. Projekt je stoga usmjeren i na jačanje kapaciteta udruge kroz edukacije i studijska putovanja te razvoj novih usluga. Cilj je povezati članove iz različitih industrija radi razmjene najboljih praksi, edukacija o novim poslovnim modelima i regulativa. Ovom uslugom dajemo dodanu vrijednost postojećim članovima, a ujedno nastojimo privući nove te im pružiti podršku u poslovnim izazovima.

ePravna (služba) proširit će uslugu kroz jednostavniji, pristup pravnom savjetovanju putem virtualnih konzultacija, uvođenjem standardiziranih predložaka - pravnih akata te malim poduzetnicima smanjiti troškove i uštediti vrijeme. Aktivnost očitovanja na propise unaprijedit ćemo digitalnim alatom. Redovite edukacije o zakonodavstvu i sektorskim temama te lobiranje za interese poslodavaca kroz institut socijalnog dijaloga i dalje će biti od posebne važnosti.

eStručni Klubovi: nova usluga, prvenstveno za pravnike i HR stručnjake, u obliku stručnih foruma na teme zaštite na radu, radnih odnosa i integracije stranih radnika. Klubovi potiču razmjenu iskustva članova, dok pravni savjetnici moderiraju rasprave i pružaju stručne savjete. Cilj je uspostaviti najmanje tri tematska kluba za podršku članovima.

Dijalog+: Centar za kolektivno pregovaranje – namijenjen jačanju kompetencija članica u procesu kolektivnog pregovaranja. Suradnjom pravnika HUP-a i razmjenom znanja sa Slovenskom udrugom poslodavaca osigurat će se stručna pravna podrška, edukacija i savjetovanje u svim fazama kolektivnog pregovaranja.

HUPPA: unaprijedit će se aktivnosti edukacije članstva koje će biti proširene digitalnim formatima, obuhvatiti ključne teme poput upravljanja ljudskim resursima, financijske pismenosti, ESG i digitalne transformacije, a sve u cilju razvoja novih kompetencija potrebnih za prilagodbu suvremenim poslovnim izazovima.

Promotivne aktivnosti, početna i završna konferencija te ciljane kampanje ističu važnost novih usluga i naglašavaju trajno opredjeljenje HUP-a u pružanju podrške članstvu.

 

NOVE USLUGE

Provedbom projekta razvijeno je i/ili unaprijeđeno pet specifičnih usluga usmjerenih na jačanje kapaciteta zaposlenika, stručnih službi HUP-a te posredno članova i socijalnih partnera kroz digitalizaciju, inovativne alate i prilagodbu suvremenim poslovnim izazovima. Ove usluge pridonose učinkovitijem socijalnom dijalogu, jačanju stručnih kompetencija te unaprjeđenju komunikacije i pomoći članovima čime se povećava njihova konkurentnost i održivost.

1. HUPPA – Poduzetnička akademija namijenjena edukaciji i razmjeni informacija za članove. Temeljena na 30 godina iskustva u zastupanju interesa poslodavaca i poduzetnika, te postojećim edukacijskim inicijativama HUP-a, HUPPA je unaprijeđeni trajni resurs za cjeloživotno učenje i profesionalni razvoj članova i njihovih zaposlenika. Namijenjena je razmjeni znanja i iskustava članova iz područja primjene nove regulative, poduzetničkih vještina te sektorskih trendova i aktualnih politika. Usmjerena prvenstveno na male i srednje poduzetnike temelji se na načelima:

- besplatnosti i regionalnoj dostupnosti edukacija za članove

- utemeljenosti na vlastitim resursima – stručnosti i iskustvu članova

- prilagodljivosti obrazovnim potrebama članova

- kontinuiranom praćenju trendova u razvoju poduzetništva i poduzetničke klime.

Radom HUPPA-e koordinira novozaposlena osoba sa zadaćama praćenja trendova u razvoju poduzetništva, potreba članova, komunikacije i savjetovanja s članovima koji nude usluge edukacija te osiguranje ljudskih i materijalnih resursa za provedbu edukacija na regionalnoj razini kroz urede u Osijeku, Rijeci, Splitu i Varaždinu. Za uslugu vezat će se novi alat: e-Learning sa šest pilot radionica. Ciljevi su usluge razmjena znanja, cjeloživotno učenje te profesionalni razvoj članova i njihovih zaposlenika.

2. Dijalog+: Centar za kolektivno pregovaranje – nova usluga namijenjena jačanju kompetencija članica u procesu kolektivnog pregovaranja. Kroz suradnju s pravnicima HUP-a i razmjenu znanja sa Slovenskom udrugom poslodavaca članicama će biti dana stručna pravna podrška, edukacija i savjetovanje o kolektivnom pregovaranju.

3. ePravna pružit će jednostavniji pristup pravnom savjetovanju putem virtualnih konzultacija i dostupnosti pravnih akata, čime se smanjuju troškovi i štedi vrijeme. Pored inovacija HUP će zadržati i ključne tradicionalne usluge koje osiguravaju kontinuiranu podršku za članove. Pravni savjeti, izrada i pregled ugovora o radu te zastupanje interesa članova na nacionalnoj i međunarodnoj razini nastavit će biti dostupni putem standardnih kanala. Organizacija sektorskih sastanaka, redovite edukacije o zakonodavstvu i strukovnim temama, kao i lobiranje za interese poslodavaca kroz institut socijalnog dijaloga, i dalje će biti od posebne važnosti u unaprjeđenju poslovnog okruženja. Razvoj pravnih usluga usmjeren je na unapređenje postojećih alata i uspostavu novih digitalnih rješenja uključujući:

• sustav online pravnih usluga za jednostavan pristup pravnim informacijama

• specifikacije i testiranje novih digitalnih alata, kao što su e-Preporuke i QA forme

• izradu pravnih sadržaja, uključujući QA odgovore, savjete i vodiče

• pripremu i objavu kvartalnih uputa članovima o izmjenama zakona i podzakonskih akata.

Cilj je osigurati brži i učinkovitiji pristup pravnim informacijama za članove te privući nove članove u HUP.

4. Zeleni eKompas: nova usluga koja će povezati članove iz različitih industrija radi razmjene najboljih praksi, pružati edukacije o novim poslovnim modelima i „zelenoj“ regulativi. Uz trajnu radnu grupu izradit će se vodiči i brošure (zelene investicije, energetska učinkovitost i sl.). Članovima su omogućeni kvalitetnije praćenje i bolja dostupnost poslovnih praksi. Cilj je jačanje internih kapaciteta i dodana vrijednost postojećim i budućim članovima.

5. ESG za mlade: kroz suradnju HUP-a sa sveučilištima i članicama HUP-a promovirat ćemo zanimanja u održivosti i povezivati studente s potencijalnim poslodavcima. Cilj je educirati studente u Zagrebu, Osijeku, Splitu i Rijeci.

Za unapređenje postojećih i novih usluga razvit će se sljedeći digitalni alati:

eLearning platforma

Podcast – na aktualne poduzetničke teme

eBiblioteka za pristup korisnim strateškim i pravnim dokumentima

eOčitovanja za zajednički rad na izmjenama zakona

eNewsletter usmjeren na članove radi redovitog informiranja o aktivnostima.

Alati članovima i HUP-u osiguravaju moderan, interaktivan pristup edukaciji, pravnim uslugama i informacijama jačajući učinkovitost komunikacije i kvalitete usluga.

vrh stranice