18.02.2025.
Hrvatsko gospodarstvo izloženo je brojnim izazovima koji
proizlaze iz složenog regulatornog okruženja, brzih promjena izazvanih
utjecajima modernih tehnologija i potrebe za transformacijom poslovnih praksi.
Veliki je izazov nedostatak kvalificirane radne snage i kompetencija usklađenih
s potrebama tržišta. HUP se suočava sa smjenom generacija zbog čega je potrebno
unaprijediti vještine postojećih i novih zaposlenika kako bi kvalitetnije
pratili promjene na tržištu rada i bili podrška članstvu, osobito malim i
srednjim poduzetnicima. Kreativnost i inovativnost, znanje stranih jezika,
digitalne i zelene kompetencije, komunikacijske vještine, timski rad, agilnost
i osobni razvoj spadaju među prioritete.
Sve veći oslonac na stranu radnu snagu zahtijeva prilagodbu
poslodavaca kako bi osigurali integraciju stranih i domaćih radnika u lokalna
poslovna okruženja. Česte promjene u zakonodavstvu – osobito u radnom pravu,
poreznim propisima i „zelenoj“ regulativi te općenito implementacija propisa s
razine Europske unije – dodatni su izazovi za poduzetnike te im je i u tom
smislu potrebna pomoć HUP-a kao mjesta razmjene znanja i iskustava kroz
umrežavanja, edukacije i nove oblike usluga. To se osobito odražava na mala i
srednja poduzeća koja nemaju dovoljno resursa za brzo prilagođavanje novim
zahtjevima. Digitalna transformacija postala je nužnost. Nedostatak digitalnih
kompetencija, digitalnih alata i infrastrukture onemogućava mnogima
konkurentsku prednost na tržištu. Sigurna digitalna infrastruktura, pogotovo
ona kritična za biznise i društvo, sve više postaje preduvjet kvalitetnog
okruženja za poslovanje i život. Zbog toga će HUP posebnu pozornost posvetiti
poticanju rasprave sa stručnjacima iz ICT sektora i edukacija o potrebi
ulaganja u kibernetičku sigurnost.
Uz digitalnu transformaciju zelena tranzicija predstavlja
sve veći pritisak na poslodavce. EU politike usmjerene su na smanjenje emisija
stakleničkih plinova, održivo poslovanje i kružno gospodarstvo. Projekt je
stoga usmjeren i na jačanje kapaciteta udruge kroz edukacije i studijska
putovanja te razvoj novih usluga. Cilj je povezati članove iz različitih
industrija radi razmjene najboljih praksi, edukacija o novim poslovnim modelima
i regulativa. Ovom uslugom dajemo dodanu vrijednost postojećim članovima, a
ujedno nastojimo privući nove te im pružiti podršku u poslovnim izazovima.
ePravna (služba) proširit će uslugu kroz jednostavniji,
pristup pravnom savjetovanju putem virtualnih konzultacija, uvođenjem
standardiziranih predložaka - pravnih akata te malim poduzetnicima smanjiti
troškove i uštediti vrijeme. Aktivnost očitovanja na propise unaprijedit ćemo
digitalnim alatom. Redovite edukacije o zakonodavstvu i sektorskim temama te
lobiranje za interese poslodavaca kroz institut socijalnog dijaloga i dalje će
biti od posebne važnosti.
eStručni Klubovi: nova usluga, prvenstveno za pravnike i HR
stručnjake, u obliku stručnih foruma na teme zaštite na radu, radnih odnosa i
integracije stranih radnika. Klubovi potiču razmjenu iskustva članova, dok
pravni savjetnici moderiraju rasprave i pružaju stručne savjete. Cilj je
uspostaviti najmanje tri tematska kluba za podršku članovima.
Dijalog+: Centar za kolektivno pregovaranje – namijenjen
jačanju kompetencija članica u procesu kolektivnog pregovaranja. Suradnjom
pravnika HUP-a i razmjenom znanja sa Slovenskom udrugom poslodavaca osigurat će
se stručna pravna podrška, edukacija i savjetovanje u svim fazama kolektivnog
pregovaranja.
HUPPA: unaprijedit će se aktivnosti edukacije članstva koje
će biti proširene digitalnim formatima, obuhvatiti ključne teme poput
upravljanja ljudskim resursima, financijske pismenosti, ESG i digitalne
transformacije, a sve u cilju razvoja novih kompetencija potrebnih za prilagodbu
suvremenim poslovnim izazovima.
Promotivne aktivnosti, početna i završna konferencija te ciljane
kampanje ističu važnost novih usluga i naglašavaju trajno opredjeljenje HUP-a u
pružanju podrške članstvu.
NOVE USLUGE
Provedbom projekta razvijeno je i/ili unaprijeđeno pet
specifičnih usluga usmjerenih na jačanje kapaciteta zaposlenika, stručnih
službi HUP-a te posredno članova i socijalnih partnera kroz digitalizaciju,
inovativne alate i prilagodbu suvremenim poslovnim izazovima. Ove usluge
pridonose učinkovitijem socijalnom dijalogu, jačanju stručnih kompetencija te
unaprjeđenju komunikacije i pomoći članovima čime se povećava njihova
konkurentnost i održivost.
1. HUPPA – Poduzetnička akademija namijenjena edukaciji i
razmjeni informacija za članove. Temeljena na 30 godina iskustva u zastupanju
interesa poslodavaca i poduzetnika, te postojećim edukacijskim inicijativama
HUP-a, HUPPA je unaprijeđeni trajni resurs za cjeloživotno učenje i
profesionalni razvoj članova i njihovih zaposlenika. Namijenjena je razmjeni
znanja i iskustava članova iz područja primjene nove regulative, poduzetničkih
vještina te sektorskih trendova i aktualnih politika. Usmjerena prvenstveno na
male i srednje poduzetnike temelji se na načelima:
- besplatnosti i regionalnoj dostupnosti edukacija za
članove
- utemeljenosti na vlastitim resursima – stručnosti i
iskustvu članova
- prilagodljivosti obrazovnim potrebama članova
- kontinuiranom praćenju trendova u razvoju poduzetništva i
poduzetničke klime.
Radom HUPPA-e koordinira novozaposlena osoba sa zadaćama
praćenja trendova u razvoju poduzetništva, potreba članova, komunikacije i
savjetovanja s članovima koji nude usluge edukacija te osiguranje ljudskih i
materijalnih resursa za provedbu edukacija na regionalnoj razini kroz urede u
Osijeku, Rijeci, Splitu i Varaždinu. Za uslugu vezat će se novi alat: e-Learning
sa šest pilot radionica. Ciljevi su usluge razmjena znanja, cjeloživotno učenje
te profesionalni razvoj članova i njihovih zaposlenika.
2. Dijalog+: Centar za kolektivno pregovaranje – nova usluga
namijenjena jačanju kompetencija članica u procesu kolektivnog pregovaranja.
Kroz suradnju s pravnicima HUP-a i razmjenu znanja sa Slovenskom udrugom
poslodavaca članicama će biti dana stručna pravna podrška, edukacija i
savjetovanje o kolektivnom pregovaranju.
3. ePravna pružit će jednostavniji pristup pravnom
savjetovanju putem virtualnih konzultacija i dostupnosti pravnih akata, čime se
smanjuju troškovi i štedi vrijeme. Pored inovacija HUP će zadržati i ključne
tradicionalne usluge koje osiguravaju kontinuiranu podršku za članove. Pravni
savjeti, izrada i pregled ugovora o radu te zastupanje interesa članova na
nacionalnoj i međunarodnoj razini nastavit će biti dostupni putem standardnih
kanala. Organizacija sektorskih sastanaka, redovite edukacije o zakonodavstvu i
strukovnim temama, kao i lobiranje za interese poslodavaca kroz institut socijalnog
dijaloga, i dalje će biti od posebne važnosti u unaprjeđenju poslovnog
okruženja. Razvoj pravnih usluga usmjeren je na unapređenje postojećih alata i
uspostavu novih digitalnih rješenja uključujući:
• sustav online pravnih usluga za jednostavan pristup
pravnim informacijama
• specifikacije i testiranje novih digitalnih alata, kao što
su e-Preporuke i QA forme
• izradu pravnih sadržaja, uključujući QA odgovore, savjete
i vodiče
• pripremu i objavu kvartalnih uputa članovima o izmjenama
zakona i podzakonskih akata.
Cilj je osigurati brži i učinkovitiji pristup pravnim
informacijama za članove te privući nove članove u HUP.
4. Zeleni eKompas: nova usluga koja će povezati članove iz
različitih industrija radi razmjene najboljih praksi, pružati edukacije o novim
poslovnim modelima i „zelenoj“ regulativi. Uz trajnu radnu grupu izradit će se
vodiči i brošure (zelene investicije, energetska učinkovitost i sl.). Članovima
su omogućeni kvalitetnije praćenje i bolja dostupnost poslovnih praksi. Cilj je
jačanje internih kapaciteta i dodana vrijednost postojećim i budućim članovima.
5. ESG za mlade: kroz suradnju HUP-a sa sveučilištima i
članicama HUP-a promovirat ćemo zanimanja u održivosti i povezivati studente s
potencijalnim poslodavcima. Cilj je educirati studente u Zagrebu, Osijeku,
Splitu i Rijeci.
Za unapređenje postojećih i novih usluga razvit će se
sljedeći digitalni alati:
eLearning platforma
Podcast – na aktualne poduzetničke teme
eBiblioteka za pristup korisnim strateškim i pravnim
dokumentima
eOčitovanja za zajednički rad na izmjenama zakona
eNewsletter usmjeren na članove radi redovitog informiranja
o aktivnostima.
Alati članovima i HUP-u osiguravaju moderan, interaktivan
pristup edukaciji, pravnim uslugama i informacijama jačajući učinkovitost
komunikacije i kvalitete usluga.