Poticaj promicanju poljoprivrednih proizvoda iz EU-a kao srednjoročni odgovor na ruski embargo

03.09.2014.

Komisija je danas potvrdila namjeru da osigura dodatnih trideset milijuna eura europskih sredstava za promidžbene programe u okviru zajedničke poljoprivredne politike koji počinju 2015. godine, uz već postojećih šezdeset milijuna eura godišnje predviđenih u proračunu ZPP-a. Budući da se programi sufinanciraju, ta će promjena vjerojatno značiti dodatnih šezdeset milijuna eura za promidžbena djelovanja. Cilj odobravanja dodatnih sredstava jest ublažiti učinak ruskih mjera usmjerenih protiv nekih poljoprivrednih proizvoda iz EU-a, a počet će se primjenjivati u okviru promidžbenih programa koje treba predati do kraja rujna. Povjerenik EU-a za poljoprivredu i ruralni razvoj Dacian Cioloș potvrdio je danas taj korak sljedećom izjavom: "Promidžbeni programi jedan su od instrumenata ZPP-a koje je moguće koristiti kao srednjoročnu mjeru radi otklanjanja poteškoća koje se zbog ruske zabrane očekuju u više tržišnih sektora. 
Cilj programâ jest proizvođačima olakšati pronalaženje novih tržišta u EU-u i izvan njega. Danas donesena promjena znači da će promotivnim programima predanima do kraja mjeseca na raspolaganju biti šezdeset milijuna eura. Budući da programe sufinanciraju same organizacije koje provode promidžbu, to znači da bi 2015. mogla početi provedba programa vrijednih barem 120 milijuna eura. Potičem poljoprivredne organizacije da što bolje iskoriste tu priliku te da tijekom sljedećih tjedana predstave što ambicioznije promidžbene programe."

Vidi i MEMO/14/517 o mogućem učinku ruskih mjera i dosadašnjoj reakciji EU-a.
Dodatne informacije: IP/14/961
vrh stranice