Poslodavci spremni preuzeti zaposlene u javnom i državnom sektoru, investirati 100 mil. kuna, donijeti uštede i podići kvalitetu usluga

04.03.2014.

Članice HUP-Koordinacije poduzeća iz uslužnih djelatnosti imaju bogato iskustvo u provođenju izdvajanja uslužnih djelatnosti, i u privatnom i u javnom sektoru, no ističu kako su za uspjeh procesa ključni dobar odabir modela izdvajanja i suradnja socijalnih partnera.
„Proces izdvajanja odnosi se na preuzimanje zaposlenika, ali i nabave potrebne opreme i sredstava za obavljanje usluga. Upravo u tom dijelu nabave i smanjenju materijalnih troškova za obavljanje usluga vidimo veliku mogućnost ušteda“  naglasila je Ines Vodanović, predsjednica HUP Koordinacije poduzeća iz uslužnih djelatnosti

Prezentacija
Tvrtke koje čine HUP-Koordinaciju poduzeća iz uslužnih djelatnosti spremne su sudjelovati u procesu izdvajanja (outsourcing) uslužnih djelatnosti iz dijela javnog i državnog sektora koji je najavila Vlada te preuzeti sve zaposlene u tim djelatnostima s njihovim radnim pravima, no uz uvjet da Vlada u planiranju i provedbi izdvajanja slijedi najbolju europsku praksu i postavi realne i održive okvire u kojima privatni sektor može uspješno realizirati proces izdvajanja, zaključak je danas održane konferencije za medije u HUP-u.

Članicama HUP-Koordinacije je u interesu da se proces izdvajanja postavi tako da može ispuniti postavljena očekivanja svih strana – Vlada zahtjeva uštedu i veću kvalitetu usluge, sindikati žele zaštiti zaposlene i njihova prava na što duže razdoblje, dok je poslodavcima presudno da izdvajanje bude transparentno i tržišno održivo. Pošto je izdvajanje vrlo složen, sveobuhvatan i osjetljiv proces, brojni primjeri izdvajanja u Europskoj uniji su pokazali da je upravo postizanje ravnoteže između očekivanja socijalnih partnera ključni jamac uspjeha izdvajanjem naglasili su u HUP-Koordinaciji.

Navodeći brojne konkretne primjere do sada uspješno realiziranih izdvajanja, kako u privatnom tako i u javnom sektoru, u HUP-Koordinaciji su pokazali bogato iskustvo u tim procesima u kojima su redom preuzimali postojeće zaposlenike, socijalnu klauzulu u razdoblju između jedne i najčešće pet godina, a uspješno su realizirali i očekivane uštede i povećati kvalitetu usluga.

„Proces izdvajanja odnosi se na preuzimanje zaposlenika, ali i nabave potrebne opreme i sredstava za obavljanje usluga. Upravo u tom dijelu nabave i smanjenju materijalnih troškova za obavljanje usluga vidimo veliku mogućnost ušteda. Izdvajanje uslužnih djelatnosti povećava učinkovitost, donosi uštede, nove investicije i daje snažan impuls razvoju tržišta uslužnih djelatnosti, i to sve ne na štetu zaposlenih i kvalitete usluge. Štoviše, zaposlenici postaju motiviraniji i konkurentniji na tržištu rada, a kvaliteta se uvođenjem stroge kontrole znatno povećava. To je dokazano bezbrojnim primjerima diljem Europske unije, ali i na domaćem tržištu. I to u svim dijelovima sustava, pa i u onom najzahtjevnijem, sustavu zdravstva. Naše tvrtke već danas uspješno čiste, peru i poslužuju u nizu državnih i javnih institucija uključujući i bolnice. Tamo gdje rade su postavile iznimno visoke kriterije kvalitete usluge koje prije izdvajanja u tim ustanovama nisu ni postojale. Izgradili smo dobar imidž na tržištu, poslovanje nam stabilno raste iz godine u godinu, pa nas žaloste izjave predstavnika sindikata nakon preliminarnih sastanaka u Vladi da privatni sektor donosi smanjenje radničkih prava i smanjenje kvalitete usluge. Istina je potpuno suprotna i to mogu potvrditi kako naši zaposlenici koji su bolje opremljeniji i motiviraniji, a po materijalnim pravima usporedivi s njihovim kolegama u javnom sektoru, ali i naši brojni klijenti koji nas ne bi angažirali da im svaki dan ne pružamo dodanu vrijednost“, izjavila je Ines Vodanović, predsjednica HUP-Koordinacije poduzeća iz uslužnih djelatnosti.

U HUP-Koordinaciji poduzeća iz uslužnih djelatnosti iz trenutno dostupnih podataka o stanju uslužnih djelatnosti u javnom i državnom sektoru zaključuju da ispravno postavljenim procesom izdvajanja već u kratkom roku mogu postići uštedu od 20 posto. To bi samo na primjeru troškova Ministarstva zdravlja značilo godišnju uštedu od oko 500 milijuna kuna. Istovremeno, uvjereni su da njihove članice koje su nositelji brojnih najviših međunarodnih standarda kvalitete mogu znatno povećati kvalitetu usluge, a posebno jer su standardi i kontrola kvalitete u tim djelatnostima u javnom i državnom sektoru trenutno na vrlo niskoj razini. Uz to, otvaranje privatnom sektoru privlači nove investicije u opremu, strojeve i edukaciju zaposlenih, a procijenili su da su već u prvoj godini izvjesne investicije u iznosu većem od 100 milijuna kuna. Naglasili su također da je pozitivna posljedica procesa očekivani ubrzani razvoj tržišta uslužnih djelatnosti i svijesti o potrebi učinkovitog upravljanja imovinom, što u aktualnom gospodarskom trenutku može predstavljati značajan poticaj domaćem gospodarskom rastu.

Kao najbolji recentni model izdvajanja iz Europske unije u HUP-Koordinaciji izdvojili su talijanski model koji je polučio odlične rezultate. U Italiji su u kratkom roku postignute uštede od 20 posto, dok je produktivnost rada optimalnijom organizacijom porasla između 40 i 60 posto.

„Glavne značajke talijanskog modela izdvajanja su odlična suradnja sindikata, Vlade i poslodavaca, učinkovita zaštita postojećih tvrtki od nelojalne konkurencije, visoka razina transparentnosti te odlični rezultati u uštedama i zaštiti prava zaposlenih. S obzirom da smo u Hrvatskoj još uvijek na samom početku procesa, iznimno nas ohrabruje što smo iz dosadašnjih kontakata s predstavnicima Vlade mogli iščitati da razmišljaju o usvajanju glavnih elemenata upravo talijanskog modela“, rekao je Sadmir Hošić, zamjenik predsjednice HUP-Koordinacije poduzeća iz uslužnih djelatnosti.

„Sve strane u procesu moraju biti svjesne da zbog dosadašnjeg netržišnog i neracionalnog sustava upravljanja uslužnim djelatnostima unutar državnog i javnog sektora elementi socijalne klauzule uvelike ovise o ostalim elementima natječaja, što samo dodatno naglašava potrebu za aktivnom suradnjom sva tri socijalna partnera u procesu planiranja izdvajanja. No, važno je za naglasiti da je na kraju Vlada ta koja donosi model i pokreće proces te je na njima trenutno najveća odgovornost. Mi smo spremni pomoći svojim iskustvom, isticanjem najbolje europske prakse i preuzimanjem odgovornosti za realizaciju izdvajanja u slučaju kvalitetnog postavljanja procesa“, izjavio je Petar Lovrić, predsjednik HUP-Udruge malih i srednjih poduzetnika.
vrh stranice