25.09.2019.
Uvodno su nazočne
pozdravile Milica Jovanović, savjetnica glavnog direktora HUP-a za radne
odnose i ljudske potencijale i Renata Ivaštinović iz Nabave Plus koja je
istaknula:
„Tvrtkama više nije samo
cilj povećanje profita, nego i ostanak na tržištu. Do ostanka i podizanja
konkurentnosti na tržištu može se doći jedino inovacijama, novim idejama i
poboljšanjima proizvoda.“
Hari
Zamlić iz softverske
kuće RIS predstavio je zanimljivosti s nabavne konferencije „Global
strategic sourcing and procurement summit“ koja se održava u Amsterdamu od
17. - 19.09.2019., a na kojoj sudjeluje i RIS s temom automatskih e-aukcija.
„Tema
današnje nabave u svijetu je umjetna inteligencija (AI), stoga smo s tim
modelom i sudjelovali kao izlagači na amsterdamskoj konferenciji. Visoka
tehnologija neće zamijeniti važne
nabavne procese, već besmislene administrativne poslove koji trenutno
opterećuju sustave. Potrebno je mijenjati svijest o funkcioniranju sustava
nabave, napustiti loša rješenja i raditi na razvijanju novih koja će pratiti
potrebe moderne nabave koja se uvelike razlikuje od prethodnih modela.“ –
izjavio je Zamlić.
Na
panelu na temu primjera korištenja pametne nabave sudjelovali su: Petar
Milas (Business Operations Manager/Altpro), Denis Miletović
(Rukovoditelj operativne nabave/AD Plastik), Daniel Pavlić (PMP/RIS), Nikolina
Podoreški (Senior biznis partner u nabavi /Nestlé
South East European Market) i Mirela Senica (Voditeljica nabave za CEE i
MEA regiju/IBM i Predsjednica HUND-a), a moderatorica je Renata Ivaštinović
(Nabava Plus).
„Hrvatsko
tržište malo je u usporedbi s drugima i zasigurno postoje izazovi u natjecanju
s drugim europskim i svjetskim tržištima po pitanju nabave. No, s druge strane,
kao mali morali smo pokrivati sve vrste nabave, sve kategorije i nismo nikad
imali luksuz specijalizacije za samo jedno područje. Više segmenata koje
pokriva nabava u Hrvatskoj zapravo je snaga, a ne nedostatak.“ – izjavila je Mirela
Senica, voditeljica nabave za CEE i MEA regiju IBM-a
„Nestlé
je transformirao svoje poslovanje u cjelini pa time i nabavu. Pratimo trendove,
a jedan od novih trendova je pogled na sve poslovne procese od početka do
kraja, uzimajući u obzir širu sliku. Na business partnera gledamo kao na sučelje
kojem se svi pojedinačno prilagođavamo, svatko za svoj dio posla. Specijalisti
za nabavu služe kao prevoditelji u komunikaciji onog što partner želi i time
pojednostavljuje proces za sve ostale odjele unutar kompanije.“ – rekla je Nikolina
Podoreški, Senior biznis partner u nabavi Nestlé – i dodala: „Nabava
postaje centralni dio svih poslovnih procesa, a njena zadaća je neprestano
raditi na podizanju razine inovativnosti i poboljšavanju cijelog sustava na
korist svih uključenih.“
„Važna
su strateška partnerstva i pozicioniranje u konkrentnim kvalitetama koje kao
tvrtka nudimo. Trudimo se biti ekološki osviješteni, digitalizirani i nuditi
dodatne vrijednosti koje drugi ne nude. Dobavljači su također važni kao
partneri s kojima moramo surađivati i stvarati dobre međuljudske odnose s njima
kako bismo razumjeli tržišne potrebe i sukladno tome, stvarali najbolje
strategije prilagodbe.“ – rekao je Denis Miletović, Rukovoditelj
operativne nabave AD Plastik
„Nabava
više nije sporedna djelatnost kako je nekad bio slučaj, ona sudjeluje u
razvoju, kontroli kvalitete, dižemo razinu kvalitete kod dobavljača tako da
smanjujemo i potrebu za kontrolom tih istih dobavljača. Pametna nabava utječe
na produktivnost i razvoj kompanije jer je napokon prepoznata kao ključan dio
poslovnih procesa.“ – izjavio je Petar Milas, Business operation
manager, Altpro
Zaključeno
je na događanju kako je važno dalje raditi na povećanju razumijevanja uloge
nabave u poduzećima kroz otvoren dijalog s korisnicima i uprava te kroz
stvaranje suradničke kulture. Tehnologija i novi trendovi, kao i učenje iz
postojećih primjera dobre prakse može pomoći u kreiranju boljih rješenja
nabavnih procesa te u poboljšanju postojećih.