Održano predstavljanje Zakona o fiskalizaciji i projekta Fiskalizacija 2.0

08.10.2025.

Hrvatska udruga poslodavaca organizirala je za svoje članove predstavljanje Zakona o fiskalizaciji i projekta Fiskalizacija 2.0, koje je izazvalo velik interes među članstvom. Radionicu je uživo i putem interneta pratilo više od 500 sudionika.

Projekt Fiskalizacija 2.0 – Implementacija sustava za bezgotovinsko plaćanje putem eRačuna s integriranom e-arhivom te naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a, koji provodi Ministarstvo financija – Porezna uprava, usmjeren je na digitalnu transformaciju poreznog sustava.

Predstavnice Porezne uprave i APIS IT-amr. sc. Marijana Vuraić Kudeljan, zamjenica ravnatelja Porezne uprave, Renata Kalčić, pomoćnica ravnatelja Porezne uprave i Irena Kraljević Petračija iz APIS IT-a – predstavile su izmjene koje donosi novi Zakon te odgovarale na pitanja poslodavaca.

Iz Porezne uprave ističu kako reforma donosi niz koristi za gospodarstvo i poduzetnike: jednostavnije porezne prijave, manji broj obrazaca, točnije ispunjene obveze, transparentnije poslovanje, smanjenu papirologiju, bolju povezanost među poslovnim subjektima te sprječavanje poreznih prijevara.

Cilj donošenja Zakona je osigurati hrvatskom gospodarstvu snažnu podršku za učinkovitije i konkurentnije poslovanje te unaprijediti i pojednostaviti procese kroz uvođenje sustava bezgotovinskog plaćanja putem eRačuna s integriranom e-arhivom, razvoj naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a te uspostavu besplatne aplikacije za zaprimanje eRačuna za male porezne obveznike.

Uvođenjem eRačuna, Porezna uprava imat će uvid u svaki izdani eRačun u trenutku njegova izdavanja, dok će poduzetnicima biti dostupne tri aplikacije koje će olakšati primjenu novog sustava:

  • FiskAplikacija – besplatna aplikacija Porezne uprave kojom se obveznicima omogućuje pregled fiskaliziranih podataka, upravljanje ovlaštenjima za razmjenu eRačuna i fiskalizaciju, uvid u statuse računa, informativno ispunjene prijave PDV-a te unos podataka za potrebe fiskalizacije.
  • MIKROeRAČUN – besplatna aplikacija Porezne uprave za izdavanje, zaprimanje i fiskalizaciju eRačuna, namijenjena određenim skupinama obveznika za razmjenu eRačuna.
  • Portal za testiranje sukladnosti.

eRačun je račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku, koji omogućuje automatsku i elektroničku obradu. Mora biti izdan u skladu s EU normom, a predviđena je i proširena mogućnost unosa napomena te izdavanje zbirnih računa. Bit će omogućeno i unošenje podataka važnih za obračun PDV-a, a Porezna uprava do kraja mjeseca objavit će validator za provjeru primjene EU norme i HR proširenja.

Obveznici izdavanja i primanja eRačuna su:

  • porezni obveznici sa sjedištem, prebivalištem ili uobičajenim boravištem u tuzemstvu, upisani u registar obveznika PDV-a
  • obveznici poreza na dohodak od samostalne djelatnosti i obveznici poreza na dobit koji nisu upisani u registar obveznika PDV-a, a imaju sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište u tuzemstvu
  • tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunski i izvanproračunski korisnici državnog proračuna i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
  • eRačun ne obuhvaća strane poslovne jedinice u Hrvatskoj registrirane za potrebe PDV-a.

Iz Porezne uprave su naveli da tijekom prijelaznog razdoblja obveza fiskalizacije vrijedi za eRačune izdane s datumom od 1. siječnja 2026. nadalje, bez obzira na razdoblje na koje se odnose isporuke ili pružene usluge.
Izdavatelji eRačuna u obvezi od 1. siječnja 2027. tijekom iduće godine izdaju i „papirnate“ račune, bez obveze e-izvještavanja.

Preporučene pripremne radnje koje poduzetnici mogu provesti do kraja 2025. uključuju:

  • određivanje statusa – pripadnost pojmu izdavatelj i primatelj eRačuna
  • odabir modela poslovanja za razmjenu eRačuna i fiskalizaciju podataka
  • obavještavanje Porezne uprave o adresi za zaprimanje eRačuna putem ePorezne (podaci će biti javno dostupni u AMS-u)
  • obavještavanje Porezne uprave o ovlaštenju za fiskaliziranje podataka iz eRačuna
  • povezivanje proizvoda (roba i usluga) s nomenklaturom Klasifikacije proizvoda prema djelatnostima (KPD) koju vodi Državni zavod za statistiku
  • prilagodbu aplikativnih rješenja za kreiranje eRačuna u skladu s EU normom i tehničkom specifikacijom Porezne uprave.

Video s predstavljanja dostupan je na HUP YouTube kanalu.

Ova je radionica organizirana u okviru Poslovne akademije Hrvatske udruge poslodavaca (HUPPA) koju HUP provodi u sklopu projekta HUP Connect: Socijalno partnerstvo za budućnost poslovanja (SF.1.4.02.04.0029).

 

vrh stranice