22.10.2025.
Radionicu su
vodile Jasna Horvat i Natalija Kordić, savjetnice specijalizirane za
organizacijsku kulturu i employer branding te certificirane konzultantice za Denison
High Performance Culture model. Predavačice su prve u Hrvatskoj razvile
praksu Culture Due Diligence te kroz svoju tvrtku Razum pomažu
organizacijama u različitim industrijama razumjeti i upravljati kulturnim
rizicima u procesima spajanja i akvizicija.
„U M&A
procesima svaka se brojka provjerava – osim one najvažnije: kako ljudi
funkcioniraju. Upravo to često odlučuje hoće li integracija biti uspješna
ili ne“, istaknule su.
Sudionici su kroz
predavanja, praktične vježbe i panel-raspravu istražili kako se kultura može mjeriti,
uspoređivati i svjesno oblikovati. Prezentiran je Denison High
Performance Culture model s četirima dimenzijama uspješne
organizacijske kulture – misija, dosljednost, uključenost i prilagodljivost
– te su sudionici proveli kratku samoprocjenu vlastitih organizacija.
Predavačice su ilustrirale
primjer lokalne prakse, ali i konkretne primjere iz globalne prakse:
- HP i Compaq – gdje je planirano i strukturirano spajanje
kultura rezultiralo uspješnom integracijom i zadržavanjem vrijednosti kao
što su timski rad i agilnost
- Daimler i Chrysler – čija je akvizicija propala zbog
sukoba stilova vođenja, komunikacije i nedostatka kulturne
kompatibilnosti.
Raspravljalo se i
o različitim vrstama spajanja kultura – od asimilacije do integracije,
a naglašeno je da su uspješne organizacije one koje kulturu ne prepuštaju
slučaju, već njome upravljaju kao strateškim resursom.
U panelu s gošćama
– Jelenom Jelinić Cvirn (HSM Informatika) i Sonjom Trajanovski
Marszalek (Entrio) – sudionici su čuli primjere iz prakse o tome kako se
kulturne promjene mogu voditi na održiv način, uz zadržavanje angažiranosti i
povjerenja zaposlenika.
Zaključak
radionice bio je jasan: Culture Due Diligence i prateći Culture Merge
proces preduvjet su uspješne integracije. Kroz takvu praksu omogućuje se da
se spajanja ne svode samo na prijenos imovine, već na izgradnju zajedničke
kulture koja donosi rezultate.
Radionica je održana u okviru Poslovne akademije Hrvatske udruge poslodavaca (HUPPA) koju HUP uvodi u sklopu projekta HUP Connect: Socijalno partnerstvo za budućnost poslovanja (SF.1.4.02.04.0029) financiranog iz Europskog socijalnog fonda plus.