Kultura kao ključ uspješne integracije: održana radionica „Culture Due Diligence – zašto i kako“

22.10.2025.

U Velikoj dvorani Hrvatske udruge poslodavaca 22. listopada 2025. održana je radionica Culture Due Diligence – zašto i kako koja je još jednom potvrdila da uspjeh poslovnih spajanja ne ovisi samo o brojevima, već, prije svega, o ljudima.

Radionicu su vodile Jasna Horvat i Natalija Kordić, savjetnice specijalizirane za organizacijsku kulturu i employer branding te certificirane konzultantice za Denison High Performance Culture model. Predavačice su prve u Hrvatskoj razvile praksu Culture Due Diligence te kroz svoju tvrtku Razum pomažu organizacijama u različitim industrijama razumjeti i upravljati kulturnim rizicima u procesima spajanja i akvizicija.

„U M&A procesima svaka se brojka provjerava – osim one najvažnije: kako ljudi funkcioniraju. Upravo to često odlučuje hoće li integracija biti uspješna ili ne“, istaknule su.

Sudionici su kroz predavanja, praktične vježbe i panel-raspravu istražili kako se kultura može mjeriti, uspoređivati i svjesno oblikovati. Prezentiran je Denison High Performance Culture model s četirima dimenzijama uspješne organizacijske kulture – misija, dosljednost, uključenost i prilagodljivost – te su sudionici proveli kratku samoprocjenu vlastitih organizacija.

Predavačice su ilustrirale primjer lokalne prakse, ali i konkretne primjere iz globalne prakse:

  • HP i Compaq – gdje je planirano i strukturirano spajanje kultura rezultiralo uspješnom integracijom i zadržavanjem vrijednosti kao što su timski rad i agilnost
  • Daimler i Chrysler – čija je akvizicija propala zbog sukoba stilova vođenja, komunikacije i nedostatka kulturne kompatibilnosti.

Raspravljalo se i o različitim vrstama spajanja kultura – od asimilacije do integracije, a naglašeno je da su uspješne organizacije one koje kulturu ne prepuštaju slučaju, već njome upravljaju kao strateškim resursom.

U panelu s gošćama – Jelenom Jelinić Cvirn (HSM Informatika) i Sonjom Trajanovski Marszalek (Entrio) – sudionici su čuli primjere iz prakse o tome kako se kulturne promjene mogu voditi na održiv način, uz zadržavanje angažiranosti i povjerenja zaposlenika.

Zaključak radionice bio je jasan: Culture Due Diligence i prateći Culture Merge proces preduvjet su uspješne integracije. Kroz takvu praksu omogućuje se da se spajanja ne svode samo na prijenos imovine, već na izgradnju zajedničke kulture koja donosi rezultate.

Radionica je održana u okviru Poslovne akademije Hrvatske udruge poslodavaca (HUPPA) koju HUP uvodi u sklopu projekta HUP Connect: Socijalno partnerstvo za budućnost poslovanja (SF.1.4.02.04.0029) financiranog iz Europskog socijalnog fonda plus.

 

vrh stranice