Jačanje europskog željezničkog prijevoza: usklađeni postupci u cijeloj EU

30.10.2020.

Sutrašnji dan,  31. listopada krajnji je rok za države članice da preuzmu tehnički stup Četvrtog željezničkog paketa , čime se Agenciji Europske unije za željeznice (ERA) daju ovlasti potrebne da postanu jedinstveno europsko tijelo za certificiranje željezničkih vozila i operatora željezničkog prometa.

Europska povjerenica za mobilnost i promet Adina Vălean rekla je: "Sutra se obilježava važan dan za europski željeznički sektor - rok za prijenos direktiva o sigurnosti željeznica i interoperabilnosti. Potpuna provedba Četvrtog željezničkog paketa u cijeloj EU ključna je za jačanje željezničkog prometa. Stoga računam na države članice koje još ga nisu prenijeli kako bi se potrudili da vrlo brzo ispune ovu obvezu. Provedba njegovog tehničkog stupa znatno će pojednostaviti postupke i smanjiti troškove za željezničke prijevoznike koji posluju širom Europe. Činimo željeznicu učinkovitijom, sigurnijom, pristupačnijom i time konkurentan u odnosu na druge vidove prijevoza. Ovo je veliki korak na našem putu da dekarboniziramo europski prometni sektor i željeznicu učinimo privlačnijom uoči 2021. - Europske godine željeznice. "

Izvršni direktor ERA-e, dr. Josef Doppelbauer rekao je: "Nakon što smo u lipnju 2019. započeli novu ulogu europskog tijela s prvotno osam država članica, sutra prelazimo ciljnu liniju. Već smo donijeli više od 1000 odluka i odobrili od 10 000 vozila. Proširenjem svoje nadležnosti na cijelu EU, postigli smo još jednu prekretnicu na putu do Jedinstvenog europskog željezničkog područja, pomažući željeznici da postane način prijevoza 21. stoljeća. "

U okviru svoje nove uloge, Agencija će preuzeti odgovornost za odobrenje vozila, certifikaciju sigurnosti i odobrenje pruge Europskog sustava upravljanja željezničkim prometom (ERTMS) u svim državama članicama.

Ovo je važna promjena za europski željeznički sustav. U prošlosti su željeznički prijevoznici, proizvođači ili bilo tko tko je planirao raditi ili prodati klijentima u više od jedne države članice, morali odvojeno podnijeti zahtjev za odobrenje vozila i sigurnosne potvrde u svakoj dotičnoj državi članici. Od 31. listopada nadalje, samo jedan zahtjev mora se podnijeti putem informacijskog alata (OSS) tvrtke ERA.

Cilj novog, pojednostavljenog postupka je smanjiti troškove i administrativno opterećenje za željezničku industriju, učinit će europski željeznički sustav transparentnijim, učinkovitijim i stoga konkurentnijim u odnosu na druge vidove prijevoza. Harmonizirani procesi pridonose višim razinama sigurnosti, interoperabilnosti i pouzdanosti u europskoj željezničkoj mreži. Jedinstveni pristup autorizaciji vozila također će smanjiti vrijeme izlaska na tržište za nove tehnologije.

ERA je također postala jedina ulazna točka za odobravanje ERTMS infrastrukture uz prugu. ERTMS je europski sustav signalizacije i upravljanja vlakom. Postupno zamjenjuje različite nacionalne sheme kako bi stvorio besprijekoran europski željeznički sustav.

Prijenosom Četvrtog željezničkog paketa 31. listopada primjenjivat će se novi usklađeni postupci u cijeloj europskoj željezničkoj mreži.

 

Pozadina

Četvrti željeznički paket skup je zakonodavnih tekstova osmišljenih da upotpuni jedinstveno tržište željezničkih usluga (Jedinstveno europsko željezničko područje). Okončava različite tehničke, operativne i pravne zahtjeve na razini država članica koji koče učinkovitost međunarodnih željezničkih operacija. Paket su Europski parlament i Vijeće usvojili 2016. godine, a sastoji se od dva stupa:

Takozvani tržišni stup ima za cilj povećati konkurenciju, a time poboljšati isplativost i kvalitetu željezničkih usluga.

Novi usklađeni postupci koji uključuju ERA proizlaze iz tehničkog stupa Paketa, čiji je cilj smanjenje troškova i administrativnog opterećenja za željezničke prijevoznike koji posluju diljem Europske unije. Zbog kontinuirane pandemije koronavirusa, konačni rok za prijenos produžen je, dajući državama članicama rok do 31. listopada 2020. da dovrše svoj postupak.

Kao jedan od najodrživijih i najsigurnijih vidova prijevoza, željeznica igra važnu ulogu u budućem europskom sustavu mobilnosti i ključna je za postizanje europskog zelenog sporazuma. Europska komisija stoga je predložila da se 2021. proglasi Europskom godinom željeznice , kako bi se svjetlost reflektora osvijetlila o željeznici, njenim prednostima i preostalim izazovima tijekom godine koja dolazi.

 

Više informacija dostupno je na poveznicama:

ERA sve na jednom mjestu (OSS)

Četvrti željeznički paket

Europski sustav upravljanja željezničkim prometom (ERTMS)

vrh stranice