05.09.2025.
Izvršni odbor Udruge malih i srednjih poduzetnika je održao svoju prvu sjednicu nakon ljetne stanke, 4. rujna 2025. godine.
Na sjednici su se predstavio novi član Izvršnog odbora: Tomislav Barbarić. Tomislav Barbarić vlasnik je poduzeća K2 d.o.o iz Osijeka. Poduzeće je osnovano prije 18 godina, a bavi se poslovnim savjetovanjem, EU projektima, menadžmentom i studijama izvodljivosti itd. Tomislav ima dugogodišnje iskustvo bavljenjem poduzetništvom i s institucionalnog aspekta jer je radio i u centru za poduzetništvo Osijek, ali i u Županijskoj razvojnoj agenciji u Osijeku. Njegova motivacija za uključivanje u rad Izvršnog odbora temelji se upravo na želji da svojim znanjem i iskustvom doprinese oblikovanju konkretnih prijedloga politika i inicijativa koje će omogućiti konkurentnije, učinkovitije i održivije gospodarstvo.
Najavljene su dvije konferencije, koje se pripremaju u suradnji sa SENTOR-om – Klubom poduzetnika seniora koji mentoriraju poduzetnike. Prva je konferencija u Osijeku, 7.10.2025. „Mentorstvo u poduzetništvu - za poduzetnike koji žele podijeliti svoje iskustvo – i one koji su spremni učiti iz njega“. Cilj konferencije je predstavljanje programa mentorstva prilikom osnivanja ogranka u Osijeku. Druga je konferencija u Zagrebu, 5.11.2025. „Iskustvo nikad ne zastarijeva“. Radi se godišnjoj, sada već tradicionalnoj, konferenciji kojoj je cilj vidljivost i promocija projekta mentoriranja.
Raspravljalo se o istraživanju Business transfer barometar. Isto takvo istraživanje provedeno je prije 10 godina i zato se sada ponovno ispituje stavove poduzetnika o njihovim namjerama za prijenos poslovanja. Radi se o jedinom takvom istraživanju u Hrvatskoj. U istraživanju sudjeluju vlasnici malih i srednjih poduzeća koji imaju 55 i više godina. Rezultati istraživanja bit će predstavljeni u studenom 2025. godine, s preporukama za izradu politika za prijenos poslovanja za mala i srednja poduzeća u Hrvatskoj.
Izvršni odbor podržao je kampanju GSV-a Međimurske županije „Pješke ili biciklom na posao, druženje i rekreaciju" od 8. do 28. 9.2025.godine. Kampanju provodi Zavod za javno zdravstvo, a cilj je promocija tjelesne aktivnosti i vježbanja jer imaju ključnu ulogu u očuvanju i unapređenju zdravlja, te u prevenciji, liječenju i rehabilitaciji brojnih kroničnih bolesti i stanja. Uz brojne druge ciljeve, ovom kampanjom se želi motivirati poslodavce da potiču aktivan prijevoz i tjelesnu aktivnost svojih zaposlenika zbog očuvanja njihovog zdravlja, radne sposobnosti i veće produktivnosti.
HUP je nedavno pokrenuo novu uslugu – Poslovnu akademiju Hrvatske udruge poslodavaca (HUPPA). HUPPA je platforma za cjeloživotno učenje koja članovima HUP-a omogućava pristup edukacijama i alatima za podizanje konkurentnosti i razvoj karijera. Zato su pozvani svi članovi, koji to žele, da ponude svoje edukacije/teme drugim članovima. Ovu uslugu HUP uvodi u sklopu projekta HUP Connect: Socijalno partnerstvo za budućnost poslovanja, a koji se financira iz Europskog socijalnog fonda plus. Ciljevi projekta su jačanje kapaciteta socijalnih partnera za djelovanje na tržištu rada kroz njihovo osposobljavanje i umrežavanje te razvoj usluga namijenjenih članstvu. Naglašeno je kako je ova usluga posebno važna za članove Udruge malih i srednjih poduzetnika jer se brojni članovi bave upravo edukacijom, a poduzetnici vide HUP kao platformu kroz koju mogu nuditi ove usluge obrazovanja koje je nužno za razvoj poduzetnika.
Izvršni odbor je zaključio kako će u narednom razdoblju fokus će biti na komunikaciju sa SME izaslanikom, uključivanje MSP tema u HUP-ov tjednik, suradnju s Udrugom profesionalaca za EU fondove, temu fiskalizacije, organizaciju Radnog ručka s ministrom.