22.05.2025.
Globalizacija, ograničenja u resursima i
brzina tehnološko – tehničkog razvoja u post – industrijskom dobu doveli su do
toga da je danas, više nego ikada, ključ uspjeha u bilo kojoj poslovnoj
aktivnosti detaljno poznavanje i razumijevanje ljudskih emocionalnih potreba i
želja.
Šanse na tržištu ne zavise toliko od
smanjenja troškova proizvodnje i povećanja profita, koliko od razvoja potpuno
novih tokova prihoda zasnovanih na novim idejama. Tu je prije svega važna
izgradnja jačih veza i odnosa proizvođača, trgovaca ili davatelja usluga s kupcima – potrošačima. To je prije odnos
partnerstva (s klijentima), nego klasični zakon ponude i potražnje (kupac –
prodavač). Najčešće upotrijebljene riječi u suvremenom biznisu su “pozitivna
reakcija“, “emocija“, “osjećaji“, češće nego riječi “proizvod“, “cijena“,
“kvaliteta“.
Legendarni Sun Tzu je u svojoj knjizi
„Umijeće ratovanja“, temelju strateškog menadžmenta, napisao: “Možeš pobijediti
tek onda kada poznaš protivnika i osobine okružja. Ako ne poznaš niti jedno od
toga, bit ćeš poražen. Ako poznaš samo jedno, ne možeš biti uvjeren u pobjedu.“
Za sve to je potrebno da ljudi, najvažnija
sastavnica i vrijednost poduzetničkih organizacija, budu primjereno obučeni i
motivirani.
Polaznici na seminaru mogli su saznati:
• Što je prodajni kontroling?
• Analiza postojećih kupaca
korištenjem internih i eksternih informacija i povijesnih rezultata,
• Ciljanje potencijalnih kupaca,
• Analiza rizika,
• Planiranje organizacije prodaje i
definiranje financijskih ciljeva (po tržištima, kupcima, ljudima, proizvodima i
uslugama iz portfelja organizacije),
• Planiranje troškova i ulaganja
potrebnih da se realiziraju planirani prihodi i zarada od prodaje,
• Modeli nagrađivanja u prodaji
(kategorizacija osnovnih plaća, varijabilni dijelovi plaće i nagrade, …).
Pradavača n aovom interaktivnom seminaru
bio je Nikola Nikšić, savjetnik za menadžment (CMC) licenciran pri ICMCI (The
International Council of Management Consulting Institutes), ovlašteni
procjenitelj poslovne izvrsnosti pri EFQM (European Foundation for Quality
Management) i ovlašteni računovođa. Od ukupno 40 godina radnog staža u zemlji i
inozemstvu, 28 je radio na pozicijama menadžera za upravljanje strategijom,
financijama i računovodstvom te kontrolingom. Od toga, kao djelatnik Geotehnike
6 godina u inozemstvu na međunarodnim hidro-energetskim projektima. a 12 kao
menadžer u hrvatskim poduzećima - članicama međunarodnih grupacija (WLW,
Bisnode). Kao su-osnivač poduzeća Konter, dugi niz godina se bavi poslovima
menadžerskog savjetovanja na području organizacije i ekonomike poslovanja, te
edukacije. Dobitnik je nagrade Primus 2011., za najboljeg poslovnog savjetnika
u Hrvatskoj za područje strateškog menadžmenta i organizacijskog razvoja.
I ovaj seminar održan je u okviru PUMA
programa u Brodsko-posavskoj županije kojeg HUP Regionalni ured Osijek provodi
već devetnaest godina zaredom.