Split: Održana radionica EU Fondovi do 2023 - prilike za poduzetnike

15.06.2023.

15. lipnja 2023., u Splitu održana je radionica u organizaciji HUP-a Podružnice Dalmacija u suradnji sa tvrtkom UHY Savjetovanje d.o.o.  „EU Fondovi do 2030 – prilike za poduzetnike“, na kojoj je prezentiran višegodišnji financijski okvir 2021. – 2027. te mogućnosti financiranja EU sredstvima u 2023. godini. Radionicu su vodili Boris Pekić i Ana Bartulović iz tvrtke članice HUP-a UHY savjetovanje.

Europska unija svoj proračun donosi na razini sedmogodišnjih perspektiva, uz što se direktno vežu i načini dodjeljivanja EU sredstava kroz višegodišnje financijske okvire (VFO). Trenutno se nalazimo na početku korištenja sredstava iz perspektive 2021.-2027., s obzirom da se sredstva iz tog razdoblja smiju koristiti do isteka 2030. godine. Kako je istakla predavačica Ana Bartulović, Hrvatska je iz EU proračuna dobila na raspolaganje više od 25 milijardi eura koja će se dodjeljivati kroz različite operativne programe (namijenjene ravnomjernom regionalnom razvoju, jačanju kohezijske politike, jačanju socijalnih politika te dostizanju ciljeva vezanih za zelenu i digitalnu tranziciju) te kroz različite oblike financiranja (bespovratna sredstva i financijski instrumenti).

Boris Pekić je izložio za koje vrste financiranja i tematska područja financiranja su prihvatljivi poduzetnici i u kojem obliku, kao i aktualne natječaje koji će do kraja 2023. godine biti dostupni poduzetnicima. Vezano za zelenu i digitalnu tranziciju, predstavio je kamen temeljac novog okvira EU za održivo financiranje obuhvaćenih Uredbom 2020/852 o EU taksonomiji  koja obuhvaća šest okolišnih ciljeva. Gospodarska djelatnost da bi bila prihvatljiva financiranju iz EU fondova mora poštovati EU taksonomiju i osnovno načelo „do no significant harm“  odnosno da ne nanosi bitna šteta okolišnim ciljevima. Radionica je izazvala veliki interes poduzetnika, a nakon održanih prezentacija, sudionici su postavljali pitanja predavačima. Istaknuti su i problemi pojedinih djelatnosti koje se ne mogu prijaviti na natječaje, poput autobusnog prijevoza. Iako bi nabava novih autobusa koji bi bili manje štetni za okoliš bila potpuno u skladu s politikama i ciljevima EU, za njih nema mogućnosti prijave za natječaje. Na radionici se razgovaralo i o problemu što se relativno kasno objavljuju uvjeti na otvorene natječaje ili se često mijenjaju u hodu što predstavlja problem zbog natječajne dokumentacije i raznih dozvola koje se moraju prikupiti.

vrh stranice