11.11.2025.
U raznim situacijama i poslovnim
transakcijama (generacijski transfer upravljanja i vlasništva; prodaja udjela,
ekonomskih cjelina, imovine; neki oblik partnerstva) za sve je učesnike važno
znati kolika je vrijednost poduzeća, koliko je imovina osnivača koja će biti
predmet prodaje ili ulaganja u partnerstvo. To je pogled na vrijednost određene
imovine od strane osnivača (ili preuzimatelja ili potencijalnog partnera) u
specifičnim situacijama i transakcijama, no imanje informacije o vrijednosti
poduzeća je jedna od ključnih dimenzija u tržišnoj ekonomiji i iz mnogih drugih
razloga. Jedan od njih je da se razvija se svijest o mogućnosti stvaranja nove
ili dodane vrijednosti, maksimizaciji vrijednosti, te zadacima (odlučivanje, upravljanje,
restrukturiranje, …) i potrebnim resursima kako da se ostvare.
Cilj edukacije, što ćete naučiti, osvježiti
ili unaprijediti postojeće kompetencije?
• Koje
su, kako i kada se primjenjuju razne metode procjene vrijednosti (statičke,
dinamičke, kombinirane, prilagođene za mala poduzeća) kako biste dobili realnu
sliku o vrijednosti vaše organizacije.
• Kako
doraditi ("očistiti") financijske izvještaje (normalizacija) u svrhu
ispravne procjene, te kako u procjenu uključiti vrednovanje intelektualnog
kapitala
• Kako
napraviti i provesti plan pripreme organizacije za potencijalnu prodaju udjela,
prikupljanje kapitala (dokapitalizaciju) ili neke druge oblike vlasničke
tranzicije.
Ključne teme:
• Temeljni
koncepti, načini i standardi vrednovanja, due dilligence (pomni uvid u
poslovanje)
• Izbjegavanje
i smanjivanje rizika od krive procjene
• Statičke
metode (knjigovodstvena vrijednost, ispravljena knjigovodstvena vrijednost,
zamjenska vrijednost, likvidacijska vrijednost
• Postupci
normalizacije ("čišćenja") pozicija RDG-a i BS-a
• Dinamičke
i kombinirane metode (modeli multiplikatora,
modeli mjerenja novčanog toka, modeli jednostavne i vagane sredine ...)
• Mjerenje
i premiranje intelektualnog kapitala (tržišni partneri - ljudi - nematerijalna
imovina - inovativnost (efektivnost) - uređenost organizacije i procesa
(efikasnost), VAIC, organizacijska izvrsnost, Godwill
• Analiza
i mjerenje efekata sinergije u slučaju spajanja i pripajanja, vrijednost u
slučaju prodaje udjela ili prikupljanja kapitala od eksternih ili internih
kupaca - ulagača
• Priprema
za potencijalnu prodaju udjela ili drugi oblik vlasničke tranzicije,
dokapitalizacije i slično
Seminar je zamišljen kao interaktivna
radionica, a prvenstveno je namijenjen poduzetnicima, visokom i srednjem
menadžmentu, kontrolerima, voditeljima odjela, specijalistima za računovodstvo,
kao i svim zainteresiranima.
Predavač je Nikola Nikšić, savjetnik za
menadžment (CMC) licenciran pri ICMCI (The International Council of Management
Consulting Institutes), ovlašteni procjenitelj poslovne izvrsnosti pri EFQM
(European Foundation for Quality Management) i ovlašteni računovođa. Od ukupno
40 godina radnog staža u zemlji i inozemstvu, 28 je radio na pozicijama
menadžera za upravljanje strategijom, financijama i računovodstvom te
kontrolingom. Od toga, kao djelatnik Geotehnike 6 godina u inozemstvu na
međunarodnim hidro-energetskim projektima. a 12 kao menadžer u hrvatskim
poduzećima - članicama međunarodnih grupacija (WLW, Bisnode). Kao su-osnivač
poduzeća Konter, dugi niz godina se bavi poslovima menadžerskog savjetovanja na
području organizacije i ekonomike poslovanja, te edukacije. Dobitnik je nagrade
Primus 2011., za najboljeg poslovnog savjetnika u Hrvatskoj za područje
strateškog menadžmenta i organizacijskog razvoja.
Sudjelovanje na seminaru je besplatno.
Zbog ograničenog broja mjesta, molimo da
svoje sudjelovanje prijavite do ponedjeljka 10. studenoga 2025. godine
elektronskim putem na: hup-osijek@hup.hr