Primjena novog Zakona o strancima

29.03.2021.

Od 1. siječnja 2021. g. na snazi je novi Zakon o strancima i novi sustav zapošljavanja državljana trećih zemalja. Kako bi upoznali nadležna tijela o problemima i izazovima u primjeni novog Zakona, HUP je proveo anketu među svojim članicama da nam jave prijedloge za poboljšanje trenutačnog sustava.

 

Na temelju odgovora svojih članica, HUP je poslao listu prijedloga za poboljšanje novog sustava poslao potpredsjedniku Vlade RH i ministru Božinoviću, ministru Aladroviću te ravnatelju HZZ-a, g. Lončaru. Prijedlozi članova HUP-a su se fokusirali najviše na poboljšanje rada aplikacija koje se koriste prilikom zapošljavanja državljana trećih zemalja i samoh korisničkog iskustva, ali i izmjene  pozitivnih propisa kako bi se administrativno olakšao i ubrzao postupak izdavanja dozvola za boravak i rad. U nastavku navodimo neke od prijedloga:

·         da HZZ potražuje dokaze o podmirenim obvezama iz područja javnih davanja isključivo i direktno od Porezne uprave. Alternativno, kada se potvrda traži od poslodavaca da se priznaje potvrda Porezne uprave o nepostojanju duga koja nije starija od 30 dana;

·         omogućiti navođenje važenja ugovora o radu od dana izdavanja dozvole za boravak i rad kao događaja, a ne fiksnog datuma;

·         veću fleksibilnost pri određivanju naziva radnoga mjesta za ista zanimanja srodnih naziva;

·         omogućiti pozivanje na druge propise koji sadrže podatke o plaćama radnika kod pojedinog poslodavca;

·         da se zanimanja koja su izuzeta od provedbe TTR-a priznaju i PKV (polukvalificirana) zanimanja;

·         da se u aplikaciji Test tržišta rada (ttr.hzz.hr) omogući pristup podacima o zahtjevu iz TTR-a i nakon što je obrađen zahtjev i izdano pozitivno mišljenje (tzv. „povijest“ zahtjeva);

·         da se nakon prilaganja zahtjeva omogući direktna komunikaciju između poslodavaca i službenika HZZ-a ili MUP-a koji obrađuju zahtjeve na način da se prikažu kontakt podaci službenika HZZ-a i MUP-a koji su zaduženi za obradu zahtjeva;

·         implementacija tehničkog rješenja slanja obavijest o novoupućenim kandidatima u aplikaciji za provedbu TTR-a;

·         ograničiti broj kandidata upućenih od strane HZZ na 10 kandidata u postupku provedbe TTR-a;

·         omogućiti naknadnu dostavu dokumenata u postupku odobravanja dozvole za boravak i rad;

·         rješavanje problema dostave i prijevoda uvjerenja o nekažnjavanju;

·         ubrzati i administrativno rasteretiti postupak izdavanja EU plave karte.

vrh stranice