Predstavljeni planovi informatizacije državne uprave članicama HUP-a

14.02.2014.

ICT tvrtkama, članicama HUP-a, čelnici Ministarstva Uprave, Uprave za e-Hrvatsku prezentirali razvojne planove informatizacije državne uprave, i odgovarali na pitanja sudionika vezana uz poslovanje i rad s državnom upravom.
HUP ICT organizirao je susret tvrtki-članica HUP-a s pomoćnikom ministra, Darkom Parićem iz Uprave za e-Hrvatsku, Ledom Lepri, načelnicom Sektora za modernizaciju i informatizaciju državne uprave i Tomislavom Vračićem načelnikom Sektora za infrastrukturu. Interes za sastankom iskazalo je 40-tak tvrtki najprogresivnije industrije u Hrvatskoj, a direktorica HUP-ICT udruge, Jasminka Martinović zahvalila se Darku Pariću i njegovom timu na dolasku te naglasila kako je Ured za e-Hrvatsku pozitivan primjer dobre suradnje državne institucije i privatnog sektora.
Hrvoje Balen, potpredsjednik HUP ICT Udruge podsjetio je kako je Udruga nedavno kroz novu organizaciju rada udruge oformila tematske radne skupine čiji je cilj članicama omogućiti brzu i kvalitetnu razmjenu informacija sa svim relevantnim institucijama javne vlasti: „Organizacijom dolaska čelnika Uprave za e-Hrvatsku željeli smo članicama osigurati direktnu priliku za razmjenu ideja i planova razvoja na području informatizacije državne uprave i ponuditi sugovornike koji mogu dati odgovore na konkretne probleme ili izazove s kojima se svakodnevno susreću tvrtke i građani u kontaktu s državnom administracijom“
U svom uvodnom izlaganju Darko Parić naglasio je da državna informacijska infrastruktura ima svrhu osigurati interoperabilnost javnih registara i informacijskih sustava tijela javnog sektora te osigurati zajedničke elemente za interakciju s građanima ili drugim korisnicima, a sve s intencijom da se približimo viziji „države bez papira.“ Za potrebe koordinacije projekata izgradnje državne informacijske infrastrukture ustrojava se javni Registar projekata (registar ProDII) vezanih uz državnu informacijsku infrastrukturu. Također, u fazi izrade je i sustav za građanstvo “e-Građani“ kao dio državne informacijske infrastrukture kojeg čine: sustav središnjeg državnog portala, nacionalni sustav za identifikaciju i autentifikaciju i sustav osobnog korisničkog pretinca. Glavni cilj projekta eGrađani je omogućiti što veći broj elektroničkih usluga na jednom mjestu, odnosno, osigurati jedinstveno mjesto za e-usluge države prema građanima. U sklopu prezentiranih planova predstavljen je i projekt Gov.hr koji bi trebao javnosti dati jednostavan pregled funkcija i uloge Vlade, tijela državne uprave i informacija javne uprave, odnosno, javnosti osigurati lako dostupan protok svih oblika informacija o provedbi politika i programa, donošenju odluka, provođenju zakona, upravljanju i nadziranju rada javne uprave.
Na kraju prezentacije predstavnici ICT tvrtki postavljali su pitanja vezano uz prepreke u poslovanju, nedostatku zakonodavnog okvira u tom dijelu, kriterija javnih natječaja za državne projekte, a našlo se i nekoliko pitanja s aspekta građana- korisnika e usluga.
vrh stranice