Majke žele razvoj karijere uz veću fleksibilnost

10.12.2014.

Majčinstvo je za veliki broj majki imalo negativan utjecaj na karijeru zbog dodatnih privatnih obaveza i nerazumijevanja poslovne okoline. Usprkos svemu, majke u Hrvatskoj i dalje žele razvijati karijeru, ali uz veću fleksibilnost. Kompanije koje provode obiteljski osviještenu politiku upravljanja ljudskim resursima stječu pravo korištenja znaka prijatelja obitelji MAMFORCE COMPANY©, čijem klubu se od danas priključila i Zagrebačka banka.
Danas je u prostorima Hrvatske udruge poslodavaca Institut za istraživanje i edukaciju Zaposlena mama predstavio rezultate istraživanja „Majčinstvo i karijera“ koje je u Hrvatskoj provedeno na uzorku od 1200 zaposlenih majki tijekom studenog 2014. godine. Provedbu istraživanja su podržali Hrvatska udruga poslodavaca i Moj.Posao.net. Rezultati pokazuju da prihodi zaposlenih majki u 60 posto obitelji doprinose većem dijelu kućnog budžeta, a da njihovi partneri, samo u 20 posto slučajeva preuzimaju veću brigu o djeci. Većina majki bi željela imati mogućnosti izbora fleksibilnog radnog vremena što bi pri promjeni poslodavaca bio značajan kriterij izbora. Najpoželjniji oblici fleksibilizacije posla su im klizno radno vrijeme, povremeni rad od kuće i sažeti radni tjedan (punih 40 sati, ali drugačije raspoređeno, npr. 4 dana ili 4.5 dana). Naposljetku, rezultati govore da je majkama ravnoteža privatnog i poslovnog života lakše dostižna na višim menadžerskim pozicijama.

Voditeljica projekta i predsjednica Instituta Zaposlena mama Dijana Kobas Dešković izrazila je iznimno zadovoljstvo provedenim istraživanjem: „Ukupno gledajući, rezultati nesumnjivo pokazuju da je usklađivanje poslovnog i obiteljskog života uistinu izazov, ali da usprkos tome 70 posto zaposlene majki ne bi bilo zadovoljno sa životom bez posla i karijere. S incijativom MAMFORCE pomažemo poslodavcima u razvoju mjera koje majkama omogućuju nesmetani razvoj karijere do najviših menadžerskih pozicija.“

Ovom prilikom, Institut za istraživanje i edukaciju Zaposlena mama dodijelio je prestižno pravo korištenja znakom MAMFORCE COMPANY© Zagrebačkoj banci d.d za uspješno provođenje obiteljski osviještene prakse upravljanja ljudskim resursima kojom se zaposlenicima omogućava bolja uravnoteženost poslovnog i obiteljskog života. Certifikat Mamforce Company svečano je dodijelila Višnja Ljubićić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova koja je tom prilikom izjavila: „Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da zaposlene žene značajno doprinose kućnom budgetu, ali ujedno još uvijek nemaju dovoljnu podršku partnera u obiteljskim obavezama vezanim uz brigu o djeci.“
Zagrebačka banka osigurava mnogobrojne pogodnosti svojim zaposlenicima. Neke od istaknutih mjera obiteljske politike su fleksibilni modeli rada (klizno i/ili skraćeno radno vrijeme), usklađeni s poslovnim i organizacijskim mogućnostima te podrška zaposlenicima na dugotrajnom odsustvu kroz održavanje kontakata s dugotrajno odsutnim zaposlenicima te olakšavanje povratka na posao.

Uz Hrvatsku udrugu poslodavaca, pokrovitelji projekta Mamforce Company su Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova, Hrvatska gospodarska komora i Global Compact Hrvatska.

ISTRAŽIVANJE MAJČINSTVO I KARIJERA

SAŽETAK REZULTATA ISTRAŽIVANJA

vrh stranice