Komisija i potrošačka tijela Europske unije poduzimaju mjere protiv širenja lažnih proizvoda on-line

19.03.2020.

Od početka epidemije COVID-19, došlo je do porasta broja nesavjesnih trgovaca koji putem interneta prodaju lažne proizvode, koji navodno mogu spriječiti ili izliječiti novi virus.

Te lažne tvrdnje uključuju određeni broj roba kao što su maske, kape i sredstva za pranje ruku. Takvi trgovci iskorištavaju trenutnu situaciju da prodaju svoje proizvode po vrlo visokim cijenama tvrdeći da su zalihe koje imaju male i tako dovode potrošače u zabludu.

Kako bi riješile to pitanje, Europska komisija i mreža nacionalnih tijela za zaštitu potrošača (national consumer protection ) na razini EU-a (CPC) pokrenule su zajedničke akcije nakon akcije koju je pokrenula talijanska vlast. Sada aktivno dijele informacije i zajedno rade na dosljednom pristupu rješavanju takvih praksi i kako bi osigurali da potrošači ne budu prevareni od takovih trgovaca. Oni također imaju za cilj podići svijest potrošača o tim praksama.

Didier Reynders, povjerenik za pravosuđe i potrošače, rekao je: "Nećemo prihvatiti da trgovci igraju na strahove potrošača izazvane izbijanjem COVID-19 u EU. Neke su platforme, poput Amazona i Facebooka, dobrovoljno poduzele mjere protiv takvog oglašavanja. Organizacije potrošača pojačavaju  svoj rad. Ovo je put kojim treba ići. Pozivam sve aktere, uključujući internetske tržnice i platforme medijskih hostinga da nam pomognu u borbi protiv takvog grabežljivog ponašanja. Uvjeravam vas da će Komisija i nadležna tijela država članica upotrijebiti sve svoje ovlasti za suzbijanje nepoštenih trgovaca. "

Uz potporu Komisije, tijela potrošača EU pripremaju smjernice koje će pomoći u boljem prepoznavanju problematičnih praksi. Ove će smjernice pomoći u koordiniranju djelovanja između svih državnih tijela, trgovaca i platformi i savjetovati nacionalne vlasti o tome kako brzo iskorijeniti lažne tvrdnje. S obzirom na hitnost situacije, tijela država članica potiču se da brzo poduzmu potrebne posebne mjere provedbe kao nacionalni prioritet.

Istovremeno sve mrežne platforme moraju pojačati svoje napore za brzo otkrivanje i uklanjanje lažnih tvrdnji. Smjernice će biti javne u narednim danima.

Pronađite dodatne informacije o Provedbi zaštite potrošača i Direktivi o nepoštenoj poslovnoj praksi na sljedećim poveznicama.

vrh stranice
vrh stranice