IKEA: Identificirali smo tri područja djelovanja za dobrobit ljudi

IKEA želi stvoriti bolji svakodnevni život za većinu ljudi te je posebno posvećena održivom upravljanju resursima, edukaciji građana o tome kako mogu doprinijeti zaštiti okoliša te stvaranju ravnopravnog radnog okruženja za žene i muškarce. 

IKEA je na globalnoj razini, u svojoj strategiji „Pozitivni za planet i ljude 2030“, postavila cilj kako želi inspirirati više od milijardu ljudi na bolji i održiviji život kod kuće. Tako u svojem asortimanu IKEA Hrvatska nudi više od 500 proizvoda koji doprinose smanjenju potrošnje energije, vode, otpada ili zdravijem životu. Tijekom prve četiri godine poslovanja u Hrvatskoj , prodano je 151.691 LED žarulja, čime su građani u Hrvatskoj mogli ostvariti uštedu od oko 660 milijuna kWh. 

Kako bi educirala građane o važnosti održivosti, IKEA Hrvatska provodi radionice te je provela kampanju „Male promjene, velike uštede“ u sklopu koje je odabrano 20 obitelji iz Zagreba i okolice kojima su dani IKEA održivi proizvodi i rješenja. Tijekom šest mjeseci, 20 ambasadora je bilježilo uštede koje su ostvarili u potrošnji energije i vode te smanjenju organskog otpada. 

Tijekom protekle poslovne godine  94 % prikupljenog otpada u robnoj kući IKEA Zagreb je reciklirano. Posjetitelji su također doprinijeli zaštiti okoliša i održivijoj budućnosti te su donijeli 4,1 tonu madraca za recikliranje. 95 % utrošene energije u robnoj kući dolazi iz obnovljivih izvora, a 10 % se proizvodi samostalno.

Doprinos ostvarenju pune rodne ravnopravnosti

Jedan od poslovnih ciljeva organizacije IKEA Jugoistočna Europa  je unaprjeđenje rodne ravnopravnosti, koja je i dio globalnog IKEA programa 'Raznolikost i uključivost'.

IKEA Hrvatska od 2018. godine provodi kampanju „Ravnopravnost je bolja za sve“ čiji je cilj osvijestiti važnost rodno ujednačenih organizacija, jednakih prilika za zapošljavanje i napredovanje te jednakih plaća za isti rad za žene i muškarce. Kampanja je usmjerena prema svim ciljnim skupinama te su korišteni svi dostupni kanali. 

IKEA zaposlenici, koji su najprije prošli edukacije o raznolikosti i uključivosti, glavna su lica kampanje na plakatima u robnoj kući i centru glavnog grada.   
Vrhunac kampanje bila je konferencija povodom Međunarodnog dana žena na kojoj su predstavljeni rezultati istraživanja o stanju rodne ravnopravnosti na radnom mjestu u Hrvatskoj. Za potrebe konferencije osnaženi su odnosi s Udrugom Kamensko koje su šivale torbe za sve sudionike. Inače, IKEA s Udrugom Kamensko surađuje već tri godine u sklopu projekta socijalnog poduzetništva.

Ova društveno odgovorna tema povezana je i s IKEA asortimanom. Tako je provedeno prvo natjecanje na svijetu u prenamjeni IKEA proizvoda – HACKING IKEA - s temom rodne ravnopravnosti. Kao doprinos zajednici, pokrenut je i natječaj „Odvažna“, u  suradnji s Mastercardom, kojim će se dodijeliti sredstva ženskim poduzetničkim inicijativama odabranima na natječaju. 

Ove godine na konferenciji „Ravnopravnost je bolja za sve“ IKEA je otišla korak dalje, pa je u suradnji s Hrvatskim poslovnim savjetom za održivi razvoj i Veleposlanstvom Švedske u Republici Hrvatskoj osnovala savez kompanija koje se zalažu za unaprjeđenje rodne ravnopravnosti na radnom mjestu.  

IKEA politike o ravnopravnosti jednako su usmjerene prema ženama i muškarcima pa je tako krajem 2018. godine najavljen poticaj za nove tate u tvrtki IKEA Hrvatska koji od sada mogu koristiti mjesec dana plaćenog dopusta i provesti ga sa svojom bebom nakon što se njihove partnerice vrate na posao. Kao tvrtka okrenuta postizanju rodne ravnopravnosti, plaćenim jednomjesečnim dopustom za tate IKEA želi promicati ravnopravno sudjelovanje očeva u odgoju djece od najranije dobi. 

Zahvaljujući dobrim poslovnim rezultatima, i u budućnosti ćemo nastaviti ulagati dodatne napore u poticanje pozitivnih promjena u društvu. Pritom ne zaboravljamo kako i sami moramo biti primjer društva čijem stvaranju želimo doprinijeti. 

IKEA Hrvatska je članica UN Global Compacta, najveće svjetske inicijative za održivi razvoj i korporativnu održivost. Istraživanje koje je UN Global Compact proveo u ljeto 2018, pokazalo je da je 80 posto tvrtki članica aktivno uključeno u postizanje ciljeva održivog razvoja poštujući Deset načela UN Global Compacta. Među tim tvrtkama, u gotovo 70 posto slučajeva, najviši menadžment je direktno uključen u donošenju strategija održivosti što ukazuje na to da ciljevi održivog razvoja zahtijevaju strateški poslovni plan, dugoročnu viziju i inovacije kako bi tvrtke mogle pretvoriti globalne izazove u nove poslovne mogućnosti.
vrh stranice
vrh stranice