Europski cestovni prijevoznici u HUP-u

28.09.2018.

UETR, EU udruga cestovnih prijevoznika svoju godišnju skupštinu održala je 28. rujna 2018.g. u HUP-u. Teme na dnevnom redu bile su: paket o mobilnosti (socijalni aspekt, radno vrijeme i odmori vozača, odmor u kabini, upućivanje vozača…), e-mobilnost, elektronska dokumentacija, e-CMR, suradnja s ESPORG-om (EU udruženjem sigurnih parkinga), Europsko nadzorno tijelo za rad, nedostatak radne snage.

Paket o mobilnosti još uvijek je otvorena tema oko koje će se teško postići suglasnost zbog različitih stavova država članica na zapadu i istoku EU.

UETR je naglasio važnost socijalnog dijaloga i partnerstva sa sindikatima kako bi se izbjeglo različito shvaćanje radnog vremena od vremena vožnje. Paket o mobilnosti dva puta bio je predmet glasanja u Europskom parlamentu, no bez usvajanja. Cilj UETR-a je raditi na tome da novi sastav Europskog parlamenta (2019.) razumije potrebe prijevoznika istoka i zapada, kroz pomirenje njihovih interesa.

Nedostatak radne snage obilježje je svih zemalja članica UETR-a. Nacionali zavodi za zapošljavanje u evidenciji imaju veliki broj nezaposlenih vozača, dok istovremeno industriji prijevoza nedostaje na tisuće profesionalnih vozača. To ukazuje na nedostatak interesa za zanimanje vozača. Rad vozača visoko je reguliran, odgovornost je velika kao i kazne (vozaču i poslodavcu u slučaju prekršaja) što utječe na motivaciju mladih ljudi koji se sve rjeđe odlučuju pristupiti zanimanju vozača. U Španjolskoj trenutno nedostaje 12.000 vozača, u Francuskoj 20.000, Italiji 15.000, Hrvatskoj 1.500. Njemačka je u organizirala obuku za vozače u Filipinima, ali po njemačkim pravilima nakon čega Filipince prima na rad. Srbiji također nedostaje vozača, najviše radi odljeva radne snage u susjedne zemlje EU: Hrvatsku i Sloveniju, a veliki problem za vozače predstavljaju duga čekanja na granicama za ulazak u EU.

vrh stranice