30.09.2025.
Program je
otvorila Petra Boić Petrač (WWF Adria) predavanjem “Our Planet, Our
Business”, naglasivši povezanost poslovanja i očuvanja planeta. Više od
polovice svjetskog BDP-a ovisi o prirodi, zbog čega je dodatno naglašeno kako
poslovni modeli budućnosti moraju uključiti očuvanje ekosustava jer ubrzano
gubimo brojne vrste divljih životinja, a klimatske promjene već odnose i
ljudske živote.
Istraživanje
agencije Hendal predstavila je Irena Starman Frančić. Ispitanici
su se izjašnjavali o najvažnijim pozitivnim i negativnim postupcima i pojavama
po našu zemlju te o ključnim segmentima ESG-a i vlastitoj upoznatosti s njima.
Premda je opće poznavanje ESG-a još uvijek nisko, ponašanja i percepcije
građana upućuju na rastuće prepoznavanje i primjenu ESG načela. Zaključeno je
da potrošači i zaposlenici od tvrtki očekuju stvarnu održivost u poslovnim
strategijama, a ne samo u PR izvještajima.
Lidija Gamulin
(UNICEF Hrvatska)
predstavila je UNICEF-ove smjernice za izvještavanje prema europskim
standardima naglasivši kako su djeca dionici društva s povećanim rizikom od
štetnih utjecaja, ali i aktivni dionici u području održivosti, zbog čega
poslovni sektor treba osvijestiti utjecaj poslovanja na djecu. Potom je u
razgovoru „1 na 1“ sa Sanjom Končar (IKEA Hrvatska) raspravljeno kako bi
se dječja prava u poslovanju trebala štititi, promicati i primjenjivati u
praksi.
Željko Habek, predsjednik Udruge Struka,
govorio je o važnoj temi zapošljavanja osoba iz spektra autizma. Potrebno je
razvijati inkluzivno, dobno neutralno i fleksibilno strukovno obrazovanje te
osigurati jednake prilike za zapošljavanje i promovirati raznolikost na tržištu
rada.
Izlaganje Monike
Brkanac i Adriane Bandalo (UnaVita) o wellbeing-u kao mjerljivom strateškom
pokazatelju uspješnosti organizacije. Naglašene su komponente koje čine
organizacijski wellbeing – fizičko, mentalno, emocionalno i financijsko
zdravlje zaposlenika – ali i izazovi za poslodavce u tom aspektu te važnost
balansa zahtjeva i resursa koji su zaposlenicima dostupni.
Konferenciju je
zaključio Igor Škrgatić (BeOn savjetovanje) koji je istaknuo
problem prezaduženosti – oko 14 % stanovništva EU je prezaduženo, a u Hrvatskoj
velik broj građana živi pod ovrhama. Takvi podaci potenciraju važnost
financijske stabilnosti zaposlenika kao temelja produktivnosti.
Događanje je
okupilo sudionike iz različitih industrija i pokazalo kako integracija
društvenih faktora u poslovne strategije nije samo etički, nego i poslovno
opravdana odluka. Razmjena iskustava i inspirativni primjeri potaknuli su
raspravu o ulozi ljudi kao ključnom elementu održivog poslovanja i dugoročne
konkurentnosti.
Konferencija je organizirana u okviru Poslovne akademije Hrvatske udruge poslodavaca (HUPPA) koju HUP uvodi u sklopu projekta HUP Connect: Socijalno partnerstvo za budućnost poslovanja, financiranog iz Europskog socijalnog fonda plus.
