Društveni aspekti ESG-a u fokusu konferencije: Ljudi kao temelj održivog poslovanja

30.09.2025.

Na konferenciji “Beyond Reports: Društvena dimenzija održivosti”, održanoj 30. rujna 2025. u HUP-u, stručnjaci iz različitih sektora istaknuli su kako društveni aspekti ESG-a sve snažnije oblikuju poslovne odluke i rezultate te postaju jedan od glavnih kriterija uspješnosti modernih kompanija. Tvrtke koje stavljaju zaposlenike, potrošače i zajednicu u središte svojih strategija grade otpornije organizacije i doprinose stvaranju pravednijeg i uključivijeg društva.

Program je otvorila Petra Boić Petrač (WWF Adria) predavanjem “Our Planet, Our Business”, naglasivši povezanost poslovanja i očuvanja planeta. Više od polovice svjetskog BDP-a ovisi o prirodi, zbog čega je dodatno naglašeno kako poslovni modeli budućnosti moraju uključiti očuvanje ekosustava jer ubrzano gubimo brojne vrste divljih životinja, a klimatske promjene već odnose i ljudske živote.

Istraživanje agencije Hendal predstavila je Irena Starman Frančić. Ispitanici su se izjašnjavali o najvažnijim pozitivnim i negativnim postupcima i pojavama po našu zemlju te o ključnim segmentima ESG-a i vlastitoj upoznatosti s njima. Premda je opće poznavanje ESG-a još uvijek nisko, ponašanja i percepcije građana upućuju na rastuće prepoznavanje i primjenu ESG načela. Zaključeno je da potrošači i zaposlenici od tvrtki očekuju stvarnu održivost u poslovnim strategijama, a ne samo u PR izvještajima.

Lidija Gamulin (UNICEF Hrvatska) predstavila je UNICEF-ove smjernice za izvještavanje prema europskim standardima naglasivši kako su djeca dionici društva s povećanim rizikom od štetnih utjecaja, ali i aktivni dionici u području održivosti, zbog čega poslovni sektor treba osvijestiti utjecaj poslovanja na djecu. Potom je u razgovoru „1 na 1“ sa Sanjom Končar (IKEA Hrvatska) raspravljeno kako bi se dječja prava u poslovanju trebala štititi, promicati i primjenjivati u praksi.

Željko Habek, predsjednik Udruge Struka, govorio je o važnoj temi zapošljavanja osoba iz spektra autizma. Potrebno je razvijati inkluzivno, dobno neutralno i fleksibilno strukovno obrazovanje te osigurati jednake prilike za zapošljavanje i promovirati raznolikost na tržištu rada.

Izlaganje Monike Brkanac i Adriane Bandalo (UnaVita) o wellbeing-u kao mjerljivom strateškom pokazatelju uspješnosti organizacije. Naglašene su komponente koje čine organizacijski wellbeing – fizičko, mentalno, emocionalno i financijsko zdravlje zaposlenika – ali i izazovi za poslodavce u tom aspektu te važnost balansa zahtjeva i resursa koji su zaposlenicima dostupni.

Konferenciju je zaključio Igor Škrgatić (BeOn savjetovanje) koji je istaknuo  problem prezaduženosti – oko 14 % stanovništva EU je prezaduženo, a u Hrvatskoj velik broj građana živi pod ovrhama. Takvi podaci potenciraju važnost financijske stabilnosti zaposlenika kao temelja produktivnosti.

Događanje je okupilo sudionike iz različitih industrija i pokazalo kako integracija društvenih faktora u poslovne strategije nije samo etički, nego i poslovno opravdana odluka. Razmjena iskustava i inspirativni primjeri potaknuli su raspravu o ulozi ljudi kao ključnom elementu održivog poslovanja i dugoročne konkurentnosti.

Konferencija je organizirana u okviru Poslovne akademije Hrvatske udruge poslodavaca (HUPPA) koju HUP uvodi u sklopu projekta HUP Connect: Socijalno partnerstvo za budućnost poslovanja, financiranog iz Europskog socijalnog fonda plus.

 

vrh stranice