28.11.2025.
Program je započeo
uvodnim predstavljanjem inicijative BUDI UZOR®, dugogodišnjeg poticaja razvoju
kreativnosti i poduzetničkog razmišljanja kod mladih. Nakon uvoda uslijedilo je
finale natjecanja, u kojem su učenici i studenti predstavili svoje poslovne
ideje pred žirijem sastavljenim od iskusnih poduzetnika i stručnjaka iz
različitih sektora.
Natjecatelji su prije
finala prolazili intenzivne edukacije i mentoriranje u organizaciji TERA-e
Tehnopolis, gdje su učili kako vlastitu ideju pretvoriti u održiv poslovni
model. Kroz program su savladavali istraživanje tržišta, definiranje
vrijednosne ponude te izradu financijskih procjena — sve ključne elemente
kvalitetnog poslovnog plana.
U kategoriji srednjih
škola prvo mjesto osvojile su Dunja Širić i Martina Kolarić iz Prve srednje
škole Beli Manastir s poslovnim planom LoyAll, a drugo mjesto osvojila je
Kristina Barišić iz Tehničke škola i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića
Osijek s poslovnim planom Gravura i termotisak personaliziranih proizvoda -
GrafiKraft.
U kategoriji fakulteta
prvo mjesto osvojile su Dragana Mićanović i Gabrijela Milić s
Prehrambeno-tehnološkog Fakulteta Osijek s poslovnim planom Funkcionalni
instant prah od konoplje "HempOS"; drugo mjesto osvojila je Elena
Mravlinčić s poslovnim planom AIrrigate - pametni sustav za navodnjavanje
baziran na umjetnoj inteligenciji; a treće mjesto osvojila je Mia Gal s
poslovnim planom Do pametnog plodonošenja.
Ovogodišnja tema „SustAIn
– Održivost i umjetna inteligencija“ obradila je pitanja primjene AI-ja u
održivom razvoju, ali i izazove etike, digitalne jednakosti i odgovorne
primjene tehnologije. Panel su činili Darija Walter (Udruga Plantaža), Fabian
Feđa Ivanšić (Barrage), Mihael Tomić (Mono Software), Želimir Gusak (Consult
Zee) i David Zovko (Soldered Electronics), koji su kroz praktične primjere
prikazali kako se tehnologija može koristiti za dobrobit zajednice i poslovnog
sektora.
Održanim natjecanjem
Osijek je još jednom pokazao da je snažno regionalno središte mladih inovatora,
a sudionici su potvrdili da budućnost hrvatskog poduzetništva leži u
održivosti, kreativnosti i odgovornoj primjeni novih tehnologija.