04.10.2023.
Pojam „kontroling“ na prvi pogled izgleda
ograničavajuće i nemaštovito. Upućuje da se radi o strogoj kontroli zbog koje smo kao mali
željeli što prije odrasti. U poduzetničkim organizacijama ovaj pojam pogotovo
iritira one koji smatraju da svoj posao mogu uspješno obavljati kao slobodni
umjetnici, isključivo živeći po sistemu „zbogom pameti“ od danas do sutra. A to
prema uvjetima i okruženju u kojima se danas odvija poduzetništvo, jednostavno
ne ide. Kontroling kao poslovna funkcija je BRONHI koji u vremenima
kontinuiranih promjena i globalizirane tržišne utakmice, omogućuje onima koji
ga pravilno i u potpunosti koriste da mogu iskreno izreći: „Lakše se
diše“. Ima za cilj kontinuirano
osiguravati uvjete za pravodobno i učinkovito donošenje dobrih odluka
izbjegavajući nepotrebne rizike i minimizirajući one neizbježne.
Od funkcije prodajnog kontrolinga i
upravljanja portfeljem ključnih kupaca zahtjeva se i očekuje:
•
Adekvatno korištenje informacija iz eksternog i internog okruženja,
analizirati performanse iz prošlosti i sadašnjosti, i prepoznavati prilike i
prijetnje u budućnosti
•
Svakodnevna prisutnost u poslovanju u svrhu unaprjeđenja efikasnosti
•
Harmonizacija, koordinacija i integracija poslovnih procesa u prodaji
•
Usklađenost prodajnih planova i
ostvarenih veličina.
Cilj seminara je upoznati polaznike s
aktivnostima u postupku planiranja prodaje: analitičkim tehnikama eksternog i
internog okruženja, postupkom provjere i definiranja strateških namjera i
odabira strategije, značajkama i sastavnicama operativnih planova prodaje,
postupcima pri odabiru ciljeva, mjera i metrika, njihovim kvantificiranjem, te
kako učiti (individualno i organizacijski) i motivirati uz pomoć planova.
Saznati kako predviđati, organizirati,
odabrati i pozicionirati ljude koji rade direktno u prodaji, ili podupiru
prodaju, definirati ključne inicijative i aktivnosti, planirati materijalne i
nematerijalne resurse, te pokretače pretvoriti u brojke i postotke odnosno
izraditi financijski plan (budžet) i implementirati ga u provedbu.
Sadržaj seminara:
•
Uvod (Sun Tzu – Umijeće ratovanja)
•
Analize internog i eksternog okruženja (PESTLE, djelatnost, tržište,
konkurencija, ranjivost, aktualna organizacija prodaje, povijesni rezultati i
pokazatelji)
• Kako definirati ključne aktivnosti i
inicijative koji su pokretači ostvarenja rezultata u prodaji
•
Analiza rizika
•
Planiranje organizacije prodaje i definiranje financijskih ciljeva (po
tržištima, kupcima, ljudima, proizvodima i uslugama iz portfelja organizacije)
•
Planiranje troškova i ulaganja potrebnih da se realiziraju planirani
prihodi i zarada od prodaje
•
Modeli nagrađivanja u prodaji (kategorizacija osnovnih plaća,
varijabilni dijelovi plaće i nagrade, …)
Seminar je zamišljen kao interaktivna
radionica, a prvenstveno je namijenjen poduzetnicima, visokom i srednjem
menadžmentu, kontrolerima, specijalistima za računovodstvo, kao i svim
zainteresiranima.
Predavač je Nikola Nikšić, savjetnik za
menadžment (CMC) licenciran pri ICMCI (The International Council of Management
Consulting Institutes), ovlašteni procjenitelj poslovne izvrsnosti pri EFQM
(European Foundation for Quality Management) i ovlašteni računovođa. Od ukupno
40 godina radnog staža u zemlji i inozemstvu, 28 je radio na pozicijama
menadžera za upravljanje strategijom, financijama i računovodstvom te
kontrolingom. Od toga, kao djelatnik Geotehnike 6 godina u inozemstvu na
međunarodnim hidro-energetskim projektima. a 12 kao menadžer u hrvatskim poduzećima
- članicama međunarodnih grupacija (WLW, Bisnode). Kao su-osnivač poduzeća
Konter, dugi niz godina se bavi poslovima menadžerskog savjetovanja na području
organizacije i ekonomike poslovanja, te edukacije. Dobitnik je nagrade Primus
2011., za najboljeg poslovnog savjetnika u Hrvatskoj za područje strateškog
menadžmenta i organizacijskog razvoja.
Sudjelovanje na seminaru je besplatno.
Zbog ograničenog broja mjesta, molimo da
svoje sudjelovanje prijavite do utorka 03. listopada 2023. godine do 12 sati
elektronskim putem na: hup-osijek@hup.hr