Rastu doprinos i utjecaj Coca-Cole na hrvatsko gospodarstvo i društvo

10.12.2019.

Zagreb, 9. prosinca 2019. – Na događanju u organizaciji Coca-Cole u Hrvatskoj, Hrvatske udruge poslodavaca i tjednika Lider predstavljeni su rezultati nove Studije o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole na hrvatsko gospodarstvo i društvo, izrađene na temelju rezultata za 2018. godinu.

I treću Studiju o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole prema međunarodno priznatoj metodologiji izradila je tvrtka Steward Redqueen, a ona je pokazala rast utjecaja i doprinosa Coca-Cole u Hrvatskoj na svim područjima. Svojim poslovanjem, dijelom izravno, a dijelom suradnjom s 803 mjesna dobavljača i s 34 400 kupaca, Coca-Cola hrvatskomu gospodarstvu i društvu daje znatan doprinos, pri čemu svoje poslovanje temelji na načelima održivosti i društvene odgovornosti. Gotovo 80 % ukupne Coca-Coline ponude bezalkoholnih pića na hrvatskome tržištu proizvodi se u Hrvatskoj, a godišnja je proizvodnja u 2018. godini iznosila 157 milijuna litara bezalkoholnih pića. S 464 zaposlenika Coca-Cola u Hrvatskoj u 2018. godini zapošljavala je 24 % radne snage u hrvatskoj industriji bezalkoholnih pića, a njezin je udio u industrijskome BDP-u iznosio 12,1 %.

„Tijekom više od pet desetljeća našega rada i uključenosti u zajednicu u Hrvatskoj svakodnevno pokazujemo da je moguće biti i dio velikoga međunarodnog sustava i sastavni dio mjesnoga gospodarstva. Ukupna je vrijednost izravnoga i neizravnoga doprinosa Coca-Cole u obliku plaća, poreza i dobiti u 2018. godini iznosila 2,339 milijarda kuna, što je 0,6 % ukupnoga BDP-a. Coca-Cola izravno stvara 286 milijuna kuna dodane vrijednosti, a svakom kunom dodane vrijednosti podržava stvaranje još 7 kuna u hrvatskome gospodarstvu. Osim toga, svako radno mjesto u Coca-Coli osigurava još 20 radnih mjesta unutar svojega lanca vrijednosti, naglasila je Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju. 

Ukupan je iznos izravnih i neizravnih poreznih doprinosa koje je osigurala Coca-Cola dosegao 1,323 milijarda kuna, što je 0,9 % ukupnoga iznosa poreznih doprinosa uplaćenih u Hrvatskoj. Čak 56 % ukupne izravne i neizravne dodane vrijednosti koju stvara Coca-Cola u Hrvatskoj otpada na poreze.

Nakon predstavljanja rezultata Studije održana je panel-rasprava o ulozi i širini doprinosa tvrtka društvu te važnosti odgovornoga poslovanja u kojoj su, uz Ružu Tomić Fontanu, sudjelovali Viktor Pavlinić, predsjednik Uprave Tele 2, Tihomir Premužak, predsjednik Uprave i generalni direktor tvrtke Vetropack Straža i Maruška Vizek, ravnateljica i viša znanstvena suradnica Ekonomskoga instituta.

"Što prije što veći broj kompanija i poslovni sektor u cjelini shvate kako je jedino društveno odgovorni pristup poslovanju jamac održivosti, to će nam prije svima biti bolje. Svaka nagrada za doprinos i pozitivan utjecaj zajednici za nas je i važnija nego bilo koja druga poslovna nagrada", istaknuo je u panel raspravi Premužak.

Važnost društvene odgovornosti za poslovanje naglasio je i Pavlinić: "Mi smo u svoje poslovanje društvenu odgovornost ugrađivali od početka koristeći naše švedske korijene. Činjenica je da danas svim tvrtkama i okruženje ukazuje na nužnost da posluju na takav način. Naime,  živimo u vremenu u kojem se i zaposlenici i potrošači u svojim izborima poslodavca ili kupovini proizvoda, vode i pitanjem odgovornosti i svrhe koju tvrtka ima".

Da društvena odgovornost nije samo trend složila se i Vizek: "U svijetu postoje brojna istraživanja koja se provode već desetljećima, a koja ukazuju na snažnu vezu između korporativne odgovornosti i  uspješnosti kompanija. Društveno odgovorno poslovanje, iako se o njemu u zadnje vrijeme možda nešto više govori u javnosti, u svakom slučaju nije novost i nipošto nije prolazni trend", zaključila je. 

Ruža Tomić Fontana između ostaloga je istaknula da Coca-Cola, uz stalnu usmjerenost na svoju uspješnost, neprestano pomaže i svojim partnerima da rastu i poboljšavaju rezultate. Kako bi pomogla turističkomu i ugostiteljskomu sektoru, unutar kojega ostvaruje znatan dio svoje podaje, u prevladavanju problema nedostatka kvalificirane radne snage Coca-Cola je pokrenula besplatni program Raise the Bar za edukaciju konobara, kuhara, barmena i voditelja ugostiteljskih objekata. Unapređenju hrvatske turističke i ugostiteljske ponude pomaže i suradnjom sa zakladom Budi Foodie osiguravajući stipendije za dodatne edukacije mladih talentiranih kuhara u najboljim svjetskim gastronomskim školama i vodećim restoranima.

U raspravi je zaključeno da dionici i zajednica očekuju da tvrtke u poslovanju vode računa ne samo o svojim interesima, odnosno u prvome redu o interesima vlasnika i dioničara, već i o interesima zaposlenika, potrošača, dobavljača, drugih partnera i zajednice. I same tvrtke svjesne su da je dugoročna uspješnost moguća samo ako se posluje odgovorno.

vrh stranice
vrh stranice