Raste broj članica HUP-ove inicijative 30%

13.09.2019.

Inicijativi 30% pristupilo je 16 novih tvrtki potvrdivši spremnost da aktivno rade na osiguravanju jednakih prilika za žene i muškarce i na upravljačkim pozicijama.

Inicijativi su se ovom prilikom priključili tiskani mediji, radio i sve nacionalne televizije u Hrvatskoj

Iako raste svijest o važnosti i korisnosti veće uključenosti žena njihova zastupljenost u upravama i nadzornim odborima raste vrlo sporo, a među vodećim tvrtkama sa Zagrebačke burze je drugu godinu za redom u padu i iznosi svega 14,5%.

 

Zagreb, 13. rujna 2019. – Danas je u HUP-u još šesnaest vodećih tvrtki i medijskih kuća pristupilo HUP-ovoj Inicijativi 30%, a posebna gošća događanja bila je predsjednica Uprave Jimmy CHOO za Sjevernu i južnu Ameriku i Kanadu, Tanya Golesic.

Inicijativa 30% utemeljena je 4. svibnja 2018. godine u Zagrebu od strane Hrvatske udruge poslodavaca, Veleposlanstva Kanade te 14 tvrtki (Atlantic Grupa, Croatia osiguranje, Ericsson Nikola Tesla, Hrvatski Telekom, Importanne Grupa, IN2, Jadran Galenski Laboratorij, MPG, Pliva, Phillip Morris Zagreb, PricewaterhouseCoopers Hrvatska, Zagrebačka pivovara, Tehnomont i Wiener Osiguranje). To je dobrovoljna inicijativa koja zagovara veću zastupljenost žena, od najmanje 30%, na upravljačkim pozicijama, odnosno na pozicijama u upravama i nadzornim odborima tvrtki. Tvrtke koje se priključuju Inicijativi 30% izražavaju spremnost stvarati jednake prilike za žene i muškarce na upravljačkim pozicijama uz izvrsnost i stručnost kao najvažnije kriterije profesionalnog uspjeha i napredovanja.

Brojne analize, studije i iskustva iz prakse potvrđuju da pružanje jednakih prilika svim zaposlenicima i postojanje balansa na upravljačkim pozicijama omogućava tvrtkama da u većoj mjeri iskoriste potencijale svojih zaposlenika, njihove talenate, znanja i iskustvo i time budu još uspješnije u poslovanju.

 „Nažalost, udjeli žena u upravljačkim strukturama i dalje ili stagniraju ili rastu jako sporo. A u Hrvatskoj bilježimo i silazni trend. Posljednji rezultati istraživanja kojim Selectio prati udjel žena u upravama društava u sastavu indeksa CROBEX, pokazuju da je on u 2019. značajno pao na svega 14,5% u odnosu na 19,7% krajem 2018. godine. Prema globalnom Gender Gap Indeks-u Svjetskog ekonomskog foruma za 2018. Hrvatska je na ljestvici država prema smanjenju rodne nejednakosti zauzela 59. mjesto. To nas svrstava u skupinu zemalja kojima će, ovom dinamikom, biti potrebno 124 godine da dođu do potpune ravnopravnosti među spolovima. Time ne možemo i ne smijemo biti zadovoljni. Ako kompanije svakodnevno traže načine za uspješnije poslovanje i uvode promjene za koje vjeruju da mogu dovesti do boljih rezultata, onda je začuđujuće da se toliko teško i sporo implementiraju inicijative koje mogu povećati zastupljenost žena na upravljačkim i top pozicijama. Začuđujuće jer postoje dokazi da su uspješnije one tvrtke u kojima postoji balans, u kojima ne dominira samo jedan spol već su i žene i muškarci podjednako često voditelji, rukovoditelji, šefovi timova i odjela, članovi uprava i nadzornih odbora“, kazala je predsjednica HUP-a Gordana Deranja. 

Priključenje novih članica Inicijativi 30% novih tvrtki pozdravile su i Emily Nicholson, otpravnica poslova Veleposlanstva Kanade te Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta kao izaslanica predsjednika Vlade Republike Hrvatske.

„Zadovoljstvo nam je vidjeti ovako velik broj hrvatskih kompanija zainteresiranih za Inicijativu 30% koja zastupa veću zastupljenost žena u upravnim odborima. Kanada je posvećena osnaživanju žena s ciljem postizanja potpune rodne jednakosti u svim aspektima javnog života. Nadamo se da će rukovoditelji i poslovne žene u Hrvatskoj biti inspirirani pričom o Tanyi Golesic, uspješnoj kanadskoj Hrvatici, koja je danas predsjednica i izvršna direktorica tvrtke Jimmy Choo.“ – izjavila je Emily Nicholson, otpravnica poslova Veleposlanstva Kanade.

Inicijativi 30% ove su godine svečano pristupili: 24 sata, A1 Hrvatska, Addiko Bank, Adria Media Zagreb, Deloitte Hrvatska, Energia Naturalis, Ernst & Young, Hanza Media, Hrvatska radiotelevizija, IBM Hrvatska, Lider media, Media servis Global, NOVA TV, N1, RTL i Specijalna bolnica Sv. Katarina.

Posebna gošća događanja bila je Tanya Golesic, predsjednica Uprave Jimmy CHOO za SAD, Kanadu i Južnu Ameriku koja je uz ostalo istaknula: „U kompanijama je balans nužan za postizanje boljih poslovnih rezultata. Bez rodne ravnopravnosti, nedostaje nam raznolikost u vještinama potrebna za pomicanje poslovne strategije u pozitivnom smjeru, jer s raznolikim timovima imamo i raznolik način razmišljanja.”

Na panel diskusiji o upravljanju uspješnim tvrtkama i važnosti osiguravanja ravnopravnih prilika za muškarce i žene kada su u pitanju i najviše upravljačke razine uz Tanyu Golesic, govorili su Lada Tedeschi Fiorio, potpredsjednica Nadzornog odbora Atlantic Grupe koja s 1. listopada 2019. preuzima funkciju članice Uprave za poslovni razvoj i strategiju Atlantic Grupe i Joe Bašić, predsjednik Uprave MPG Southeast Europe.

Lada Tedeschi Fiorio, potpredsjednica Nadzornog odbora Atlantic Grupe: „Ne postoji čarobna formula koja bi definirala uspjeh kompanije, ali sigurno je potrebna kvalitetna dugoročna strategija koja se fokusira na snage kompanije i potrebe potrošača budem razvoja brenda. Greške su sastavni dio poslovanja, one se događaju, no potrebno je o njima razgovarati otvoreno i iz njih učiti.“

Tanya Golesic, predsjednica Uprave Jimmy CHOO za SAD, Kanadu i Južnu Ameriku: „Ljudi su ono što tvrtke čini uspješnima, kako zajedno rade i kakvu interakciju imaju najvažnije je za razvoj balansirane kulture kompanije. Posao i strategija proizlaze iz toga, ako nemate prave ljude, nemate ni uspjeha. Hrvatska je napredna po pitanju spolne ravnopravnosti, imate ženu za predsjednicu i žene na dobrim pozicijama u svim velikim kompanijama, po tom pitanju i SAD i Kanada zaostaju, moramo se brže mijenjati, posebno SAD.“

Joe Bašić, predsjednik Uprave MPG Southeast Europe: „MPG je otvorio vidike puno mladih ljudi u Hrvatskoj, trudimo se svim ljudima u kompaniji otvoriti prilike i pokazati im da svi imaju šansu za uspjeh. U Hrvatskoj nam nedostaje vjere u mogućnost uspjeha i moramo na tome svi zajedno raditi. Ova Inicijativa je dobar primjer gdje mi kao mala grupa ljudi možemo učiniti velike promjene. U MPG-u je broj žena porastao s 33% na 45%, ponosni smo na to jer žene imaju više razumijevanja i drugačiji pristup poslu.“

vrh stranice