Ministarstvo nametanjem uvjeta za upis učenika diskriminira privatne srednje škole

21.06.2013.

Odluka Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta kojom su nametnuti uvjeti za upis učenika u privatne srednje škole predstavlja presedan kontra pozitivne prakse u obrazovnim sustavima Europske unije i razvijenih zemalja diljem svijeta, korak je unazad u razvoju domaćeg obrazovanja te je u suprotnosti s temeljnom ustavnom odrednicom Hrvatske kao tržišnog gospodarstva, poruka je s održane konferencije za medije HUP-Udruge poslodavaca u obrazovanju. Na konferenciji su govorili Mislav Balković, predsjednik HUP-Udruge poslodavaca u obrazovanju, Gordana Koludrović, voditeljica Koordinacije srednjih škola pri HUP-u i ravnateljica Zagrebačke umjetničke gimnazije i Davor Majetić, glavni direktor HUP-a.

 Ministarstvo je, naime, u Odluci o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole u školskoj godini 2013./2014. uvjete koje je propisalo za upis učenika u državne neopravdano nametnulo i školama kojima država nije niti osnivač niti ih na bilo koji način financira ili podupire.
Inzistiranje Ministarstva na takvoj odluci u HUP-Udruzi poslodavaca u obrazovanju ocjenjuju neutemeljenim i neprimjerenim, štetnim za učenike i roditelje, za razvoj kvalitete domaćeg obrazovanja, ali i diskriminatornim prema svim privatnim školama u Hrvatskoj. Naime, u istoj odluci se za potencijalne učenike koji bi se u naše državne ili privatne škole upisali iz primjerice BiH ili Srbije ne nameću isti kriteriji ukoliko samostalno financiraju vlastito obrazovanje. Naši pak učenici koji bi svoje obrazovanje samostalno financirali u privatnim srednjim školama ne mogu ostvariti takve uvjete upisa. Zbog svega navedenog u HUP-u inzistiraju da metoda upisnog postupka mora biti autonomno pravo svake privatne obrazovne institucije tako dugo dok ih država ne financira.

U HUP-Udruzi poslodavaca su podsjetili da su privatne srednje škole kao obrazovne institucije pod kontinuiranim nadzorom Ministarstva, te da ispunjavaju pa i redom nadmašuju sve kriterije kvalitete obrazovnog postupka, da su brojem (mjereno po učeniku) i kvalitetom nastavnog kadra iznad standarda javnog sustava te da i rezultatima na državnoj maturi pokazuju iznadprosječnost u kvaliteti znanja koje prenose učenicima. Zbog svega toga se žestoko opiru ograničavanju u izboru učenika u svoje škole i apeliraju na Ministarstvo da izmijeni svoju diskriminatornu odluku jer će u suprotnom biti primorani tražiti ocjenu njene ustavnosti.
vrh stranice
vrh stranice