Hrvatski potrošač na unutarnjem tržištu EU

04.03.2014.

Povodom obilježavanja Međunarodnog dana potrošača, Ministarstvo gospodarstva održalo je konferenciju pod nazivom "Hrvatski potrošač na unutarnjem tržištu EU". Na konferenciji je kao glavni gost sudjelovao i Europski povjerenik za politiku zaštite potrošača g. Neven Mimica
Najavio je da će Europska komisija poduzimati niz akcija za jačanje kapaciteta potrošačkih udruga u Hrvatskoj i svih tijela koja se bave nadzorom i provedbom potrošačkih prava u Hrvatskoj jer to je najbolji način da se pridonese jačanju potrošačke kulture.
"Postoje četiri temeljna prava koje potrošači žele: sigurnost proizvoda, mogućnost izbora, dostupnost informacije i da ih se sluša", kazao je Mimica poručivši da su organizacije potrošača ključne za oblikovanje politika za zastupanje potrošača i ostvarivanje njihovih prava, dok dobra politika zaštite potrošača stvara koristi i proizvođačima.
Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak rekao je da politika zaštite potrošača ima važnu ulogu u razvoju gospodarstva jer zadovoljan, siguran i educiran potrošač rado sudjeluje na tržištu kao kupac i korisnik usluga, što stvara poticajno okruženje, potiče konkurentnost i doprinosi razvoju poslovnih aktivnosti na jedinstvenom tržištu. Novi Zakon o zaštiti potrošača trenutno je u saborskoj proceduri i donosi određene novine i promjene u cilju poboljšavanja reguliranja prava potrošača sukladno direktivama EU.
U sklopu konferencije organizirana su dva panela: prvi panel na temu Zaštita potrošača – Izazovi i prilike za gospodarstvo te na temu Rješavanje pritužbi potrošača.
Na panelu sudjelovao je i predstavnik HUP-a g. Josip Zaher, predsjednik Udruge trgovine koji dao pregled razvoja sustava zaštite potrošača u zadnjih 10 godina sa naglaskom na značaj praćenja i zadovoljavanja sve zahtjevnijih potrošača, ali i važnosti zakonodavnog okvira koji mora biti u jasan i primjeren za obje strane: trgovce i potrošače.


Najavio je da će Europska komisija poduzimati niz akcija za jačanje kapaciteta potrošačkih udruga u Hrvatskoj i svih tijela koja se bave nadzorom i provedbom potrošačkih prava u Hrvatskoj jer to je najbolji način da se pridonese jačanju potrošačke kulture.
"Postoje četiri temeljna prava koje potrošači žele: sigurnost proizvoda, mogućnost izbora, dostupnost informacije i da ih se sluša", kazao je Mimica poručivši da su organizacije potrošača ključne za oblikovanje politika za zastupanje potrošača i ostvarivanje njihovih prava, dok dobra politika zaštite potrošača stvara koristi i proizvođačima.
Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak rekao je da politika zaštite potrošača ima važnu ulogu u razvoju gospodarstva jer zadovoljan, siguran i educiran potrošač rado sudjeluje na tržištu kao kupac i korisnik usluga, što stvara poticajno okruženje, potiče konkurentnost i doprinosi razvoju poslovnih aktivnosti na jedinstvenom tržištu. Novi Zakon o zaštiti potrošača trenutno je u saborskoj proceduri i donosi određene novine i promjene u cilju poboljšavanja reguliranja prava potrošača sukladno direktivama EU.
U sklopu konferencije organizirana su dva panela: prvi panel na temu Zaštita potrošača – Izazovi i prilike za gospodarstvo te na temu Rješavanje pritužbi potrošača.
Na panelu sudjelovao je i predstavnik HUP-a g. Josip Zaher, predsjednik Udruge trgovine koji dao pregled razvoja sustava zaštite potrošača u zadnjih 10 godina sa naglaskom na značaj praćenja i zadovoljavanja sve zahtjevnijih potrošača, ali i važnosti zakonodavnog okvira koji mora biti u jasan i primjeren za obje strane: trgovce i potrošače.
vrh stranice
vrh stranice