Aktualno

Zahtjev HUP-a: Testiranje na COVID-19 u poslovne svrhe

04.05.2020.

Uslijed pandemije COVID-19, države članice EU zatvorile su svoje granice što je uzrokovalo odgađanje i poteškoće u realizaciji projekata na inozemnim tržištima. Zastoji na projektima utječu na produženje naplate potraživanja, a poslovanje terete i neisporučeni gotovi proizvodi te je likvidnost sve veći problem što stvara velik uteg za održivost poslovanja. 

DOPIS HUP-a MINGPO-u

Dopustite odlazak naših inženjera van, da instaliraju isporučenu opremu

30.04.2020.

Svijet pokazuje kako kriza izazvana Covidom-19 zatvara granice i svaka se zemlja brine riješiti svoje probleme.

Globalna kriza iziskuje brza i pametna rješenja te orijentaciju u javnoj nabavi na domaću industriju zbog nužnosti prilagodbe u vremenima kada lanci opskrbe nisu funkcionalni jer održavanje i podrška poslovanju su najbolji način očuvanja radnih mjesta, kažu u Hrvatskoj udruzi poslodavaca (HUP) – Udruzi elektroindustrije.

Potvrde o OIB-u trebaju se izdavati online

09.04.2020.

HUP se obratio Poreznoj upravi nastavno na obavijest Porezne uprave od 30. ožujka 2020. (https://www.porezna-uprava.hr/Stranice/Vijest.aspx?NewsID=2886&List=Vijesti), o novoj proceduri za slanje Zahtjeva za određivanjem i dodjeljivanjem Osobnog identifikacijskog broja (OIB-a) stranim osobama, iznimno u vrijeme trajanja mjera zaštite od koronavirusa (COVID-19).

DOPIS HUP-a

Utjecaj koronavirusa na poslovanje metalne industrije i elektroindustrije

11.03.2020.

U utorak, 11.3.2020. među članstvom HUP- Udruge elektroindustrije i HUP- Udruge metalne industrije provedena je anketa o posljedicama koronavirusa COVID-19 na poslovanje te je zatražena procjena stanja za naredna dva do tri mjeseca. Poduzetnici su se izjasnili oko mjera koje bi u slučaju nastavka širenja zaraze i produbljenja poremećaja na tržištu mogli poduzeti.

Problemi koji su već prisutni u poslovanju

82,35% poduzetnika je navelo kako im kasne isporuke sirovina i dijelova za proizvodnju, a 70,59% ispitanih ima probleme u logistici i organizaciji prijevoza. Zbog otkazanih sajmova i izložbi, poteškoće ima 47,06%. Rast cijene sirovina i dijelova te troškova prijevoza ima 29,41%, odnosno 23,53% ispitanika.  Kod 41,18% poslodavaca kupci su odgodili isporuku, a jednak postotak bilježi pad potražnje od strane kupaca. 29,41% poduzetnika kasni u realizaciji nekih projekata, poput ugradnje opreme kod kupca, zbog zabrane putovanja. Posljedično, 35,29% poduzetnika je suočeno s produženjem naplate potraživanja, a 23,53% već ima problem s likvidnosti.  23,53% poslodavaca nam je javilo kako imaju problem u nabavi maski, zaštitne odjeće i dezinficijensa koji su im potrebni za radnike.

Rastu troškovi

41,17 poduzetnika ima povećane troškove za sirovine i dijelove za proizvodnju, a rast cijena kreće se od 5% do čak 50%. Rasla je i cijena prijevoza roba od 5% do 40%, a najveći rast troškova za prijevoz do čak 70% imaju oni poduzetnici koji su bili primorani prebaciti se na zračni prijevoz kako bi ispoštivali rokove isporuka.  Pogled poduzetnika na poslovanje u naredna 2-3 mjeseca Svi anketirani poduzetnici očekuju daljnje probleme s kašnjenjem isporuka sirovina i dijelova za proizvodnju, a 88,3% predviđa nestašicu. 94,1% predviđa nastavak rasta cijena prijevoza, dok 70,6% očekuje rast cijene sirovina. U naredna tri mjeseca čak 70,6% smatra da će doći do pada narudžbi kupaca, a isti postotak očekuje probleme u likvidnosti.

 

Čista energija za sve: Vijeće usvojilo preostale predmete o tržištu električne energije

22.05.2019.

EU je dovršila reformu okvira svoje energetske politike čime su osigurani regulatorni preduvjeti za prelazak na čistu energiju te se doprinosi EU-ovu ispunjavanju obveza iz Pariškog sporazuma. 22. svibnja Vijeće je usvojilo četiri preostala predmeta iz paketa „Čista energija za sve Europljane”:
Uredbu i direktivu o električnoj energiji zahvaljujući kojima tržište električne energije EU-a postaje povezanije, fleksibilnije i orijentiranije na potrošače. 
Uredbu o pripremljenosti za rizike u sektoru električne energije kojom se nastoji zajamčiti sigurnost opskrbe električnom energijom u kriznim situacijama. 
Paketom je obuhvaćena i reforma uloge te funkcioniranja Agencije za suradnju energetskih regulatora (ACER).

Donošenje ovih četiriju predmeta posljednji je korak u zakonodavnom postupku i stupit će na snagu nakon objave u Službenom listu.

POZIV- Interaktivne radionice, edukacija i savjetovanje za razvoj usluga u proizvodnim poduzećima

14.02.2019.

Step Ri znanstveno-tehnologijski park Sveučilišta u Rijeci je objavio javni poziv za iskaz interesa za sudjelovanje u šestomjesečnom programu interaktivnih radionica, edukacija i savjetovanja usmjerenom na razvoj usluga u proizvodnim poduzećima.

Program je namijenjen malim i srednjim poduzećima koja žele inovativnim uslugama nadopuniti svoju ponudu i podići vrijednost svojih proizvoda, što može rezultirati većim prihodima, manjim rizikom poslovanja, povoljnijom strukturom troškova, većom vrijednosti ponude te izlaskom na nova tržišta.

Mala i srednja poduzeća koja će sudjelovati u programu će:
imati podršku stručnjaka prilikom razvoja novih usluga
proći strukturiran i jasno definiran program radionica, edukacija i savjetovanja
razviti nove usluge koje će biti dodatak ili zamjena postojećoj ponudi proizvoda
unaprijediti svoje poslovanje uz korištenje vlastitih ljudskih resursa, u kratkom vremenskom periodu i s minimalnim ulaganjima i dodatnim troškovima.
 
Sudjelovanje u programu je besplatno, odnosno poduzeća će dobiti nefinancijsku (de minimis) potporu u vrijednosti 19.200,00 kn po poduzeću, a broj polaznika je ograničen.
 
Od poduzeća koje žele sudjelovati se očekuje:
sudjelovanje tima iskusnih zaposlenika (minimalno 2 osobe);
visoku razinu angažmana članova tima uz podršku visokog menadžmenta tijekom izvođenja programa;
integraciju novostvorene ponude (kombinacije postojećih proizvoda i novostvorenih usluga) u postojeće poslovanje i njenu komercijalizaciju na domaćem i stranim tržištima.

Pravila EU o energetskoj učinkovitosti prilagođena radi Brexita

30.01.2019.

U nedavno revidiranoj direktivi o energetskoj učinkovitosti, EU je ažurirao podatke o potrošnji energije kako bi se u obzir uzelo povlačenje Ujedinjene Kraljevine iz EU-a. Veleposlanici i veleposlanice pri EU-u danas su podržali tu tehničku prilagodbu koja se odnosi na projekcije potrošnje energije u EU-u u 2030., čime su pripremili teren za njezino brzo donošenje. Tim će se ažuriranjem EU-u omogućiti da mjeri svoj napredak u ostvarivanju ciljeva u pogledu energetske učinkovitosti i klime te da u Uniji s 27 država članica osigura pravnu sigurnost i za države članice i za poduzeća.

Revidiranom direktivom o energetskoj učinkovitosti utvrđuje se glavni cilj EU-a za 2030. od najmanje 32,5 % koji se izražava u apsolutnim vrijednostima od najviše 1273 milijuna tona ekvivalenta nafte (Mtoe) potrošnje primarne energije i najviše 956 Mtoe krajnje potrošnje energije u EU-u s 28 država članica. Iste takve projekcije za EU s 27 država članica, ne računajući Ujedinjenu Kraljevinu, ukazuju na razine potrošnje energije od najviše 1128 Mtoe potrošnje primarne energije i najviše 846 Mtoe krajnje potrošnje energije za 2030.

Na sličan se način ažuriraju i projekcije podataka o potrošnji energije u uredbi o upravljanju energetskom unijom.

Države članice, u skladu s direktivom o energetskoj učinkovitosti i uredbom o upravljanju, pri određivanju svojeg okvirnog nacionalnog doprinosa povećanju energetske učinkovitosti usmjerenoga na glavne ciljeve EU-a u obzir trebaju uzeti projekcije ukupne potrošnje energije. Podaci o potrošnji energije važni su i Komisiji za njezinu procjenu napretka u ostvarivanju ciljeva energetske učinkovitosti.

Dosadašnji razvoj situacije i sljedeći koraci u zakonodavnom procesu EU: 
Europski parlament donio je stajalište 14. siječnja. 
Odbor stalnih predstavnika Vijeća danas je odobrio izvješće EP-a, što znači da pregovori između suzakonodavaca neće biti potrebni ako Europski parlament na plenarnoj sjednici potvrdi svoje stajalište. 
Očekuje se da će i Europski parlament i Vijeće odluku donijeti prije kraja ožujka.

Dodatne informacije dostavljamo na poveznicama: 

SED 2019 / Summit energetske demokracije

21.01.2019.

Poštovani članovi,

pozivamo vas na SED 2019 / Summit energetske demokracije koji će se održati od 10. do 12. travnja 2019. godine u Puli. 

SED 2019 je regionalni događaj koji pokriva ključne aspekte i svu kompleksnost vezanu uz najširi pojam energetike. Okupit će domaće i međunarodne stručnjake, poslovne lidere i kreatore energetskih i industrijskih politika kako bi razgovarali o važnim temama koje oblikuju industrije. Otvorit će se rasprava o odgovornosti i suodgovornosti za energetske politike, tehnološki razvoj, međunarodnu i regionalnu suradnju te nastojati dati odgovore na pitanja ključna za naš svakodnevni život. SED 2019 je ujedno i mjesto susreta sa stručnjacima iz povezanih industrija kao što su internetska sigurnost, big data ili internet stvari (IoT). Prostor će biti posvećen i prerađivačkoj industriji te sektoru prometa kroz elektromobilnost.

Prioriteti energetske politike RH do 2030. godine s pogledom na 2050. godinu te izrada nove energetske strategije bit će u središtu zanimanja SED 2019, jednako kao i širi regionalni kontekst složenosti energetskog sektora i sigurnosti opskrbe. Važne tematske cjeline činit će problematika reforme institucionalnog okvira u energetskom sektoru te provedba kratkoročnih sektorskih mjera u cilju pokretanja gospodarskog rasta, kao i promocija naprednih energetskih mreža.

Skup se obraća širokom spektru dionika u rasponu od države, lokalnih zajednica, gospodarskih subjekata, znanstvenih i obrazovnih institucija i udruga građana te okuplja stručnjake koji će tumačiti i raspravljati o aktualnim trendovima u energetici.

Stroži standardi emisije CO2 za automobile i kombije

21.01.2019.

Privremeni sporazum, koji su predstavnici Predsjedništva i Parlamenta postigli 17. prosinca 2018., odobrile su države članice 16. siječnja 2019. te će (prema revidiranim pravilima EU) biti stroži standardi emisije CO2 za nova putnička i laka gospodarska vozila. 

Nova pravila traže da od 2030. novi automobili emitiraju u prosjeku 37,5% manje CO2, a kombiji prosječno 31% manje u usporedbi s razinama iz 2021. godine.  Između 2025. i 2029. godine, i kod osobnih i kod kombi vozila će se tražiti da emitiraju 15% manje CO2.

Posebni elementi sporazuma:
Prosječne emisije CO2 novih osobnih automobila registriranih u EU morat će biti 20% niže 2025. i 37,5% manje 2030. u usporedbi s ograničenjima emisija 2021. 
Emisije CO2 za nove kombije morat će biti 15% niži 2025. i 31% niži 2030. To su ciljevi za cijelu flotu vozila na razini EU-a. Napori za smanjenje emisija CO2 raspodijelit će se između proizvođača na temelju prosječne mase njihove flote.
Postoji klauzula o reviziji koja predviđa moguću reviziju ciljeva 2030. i uvođenje obveznih ciljeva smanjenja emisija iz 2035. i 2040. godine.
Parlament i Vijeće dogovorili mehanizam za poticanje prodaje više od vozila s nultom emisijom i nisku emisiju, kao što su potpuno električnih automobila i plug-in hibridnih vozila temelji se na pristupu predložila Komisija u svom izvornom prijedlogu. Ako proizvođač ispuni određena mjerila, bit će nagrađen s manje strogim ciljevima CO2. 
Referentne razine za 2025. iznosit će 15% za automobile i kombije, a za 2030. za 35% za automobile i 30% za kamione.
 

 

Dva posebna poticaja za automobile s nula emisija štetnih plinova i nizak dogovorenih u općem pristupu Vijeća bili su održavani s nekim prilagodbama:
  • s obzirom na bolji ponder vozila s niskim emisijama, dogovoren je faktor 0,7;
  • što se tiče poticaja proizvođačima da prodaju automobile s nultom i niskim emisijama na tržištima za ulazak na niskim tržištima , dogovoren je multiplikator od 1,85. Kriterij prihvatljivosti za tržišni udio automobila s nultom emisijom i niskim emisijama automobila ispod 60% prosjeka EU-a zadržan je, ali do 2017. kao referentna godina. Uveden je drugi kriterij prihvatljivosti, odnosno maksimalno 1000 novih vozila registriranih u 2017. godini u dotičnoj državi članici. Konačno, primjenjivat će se gornja granica od 5% za korištenje sustava, tako da ako udio vozila s nultom emisijom i niskim emisijama u državi članici prelazi 5% novih automobila, poticaj će se primjenjivati na prodaju u toj državi članici.
Za kombije: Parlament i Vijeće ostavili su nepromijenjen prijedlog Komisije za poticaje za vozila s nultim emisijama i vozila s niskim emisijama.

Izuzeće od ciljeva za proizvođače koji prodaju relativno malo vozila u Europi bit će zadržano do 2028. godine.

 


vrh stranice
vrh stranice