Aktualno

Troškovi radne snage nisu jedini troškovi, kritično je osigurati dostupnost kredita

20.10.2020.

Anketa provedena među članicama iz metaloprerađivačkog sektora i elektroindustrije u listopadu ukazuje na to da je za oporavak poslovanja potrebno nastaviti s mjerom skraćivanja radnog vremena te osigurati dostupne i povoljne kredite za likvidnost, ali i za investicije. 

Uz pad prihoda, poslodavci imaju rast troškova za sirovine i dijelove, logistiku i prijevoz te za neplanirane preventivne zdravstvene mjere. Kao najveća tri aktualna problema poslodavci ističu : 46.67% anketiranih istaknulo je manjak novougovorenih poslova i narudžbi, 40% kašnjenje u isporukama sirovina i 40% ispitanika probleme u likvidnosti. Usprkos krizi, nije dolazilo do većih otpuštanja. Poduzetnici koji su sudjelovali u istraživanju zbog nedostatka posla otpustili su samo 2.7% svojih zaposlenika. To nam s jedne strane ukazuje na to da poslodavci niti u kriznom vremenu ne pribjegavaju otpuštanjima kao prvoj reakciji na krizu, a s druge strane da su mjere za spas radnih mjesta u prvom valu donesene pravovremeno.

 

Preporuka o koordiniranom pristupu ograničavanju slobodnog kretanja unutar EU zbog COVID-19

15.10.2020.

Države članice EU-a donijele su Preporuku o koordiniranom pristupu ograničavanju slobodnog kretanja kao odgovor na pandemiju bolesti COVID-19. To uključuje klasifikaciju regija (zelenih, narančastih, crvenih i sivih) na temelju lokalne epidemiološke situacije uz veću jasnoću i predvidljivost bilo kojih mjera koje ograničavaju slobodno kretanje u Europskoj uniji. 
 

Access2Market za lakše trgovanje izvan granica EU

15.10.2020.

13. listopada 2020. Europska komisija je pokrenula mrežni portal Access2Markets kako bi pomogla malim i srednjim tvrtkama da trguju izvan granica EU-a. Sada su na jednom mjestu dostupne informacije kako bi europske tvrtke maksimalno iskoristile mrežu trgovinskih sporazuma EU-a i dobile najbolji pristup tržištima, proizvodima i inputima koji su im potrebni da rastu i da ostanu konkurentni. 



Istraživanje o poslovanju u uvjetima pandemije COVID-19

01.10.2020.

HUP- Udruga elektroindustrije pokrenula je istraživanje o poteškoćama s kojima se suočavaju njeni članovi zbog pandemije koronavirusa.
 
Rezultati istraživanja upotrijebit će se kako bi se prema vlasti i javnosti zagovarale teme i mjere koje su ključne za industriju, naročito u trenutku kad su premijer i ministar gospodarstva rekli da će proizvodnja biti u fokusu u narednom razdoblju.

 

Skraćivanje radnog vremena - rezultati ankete

28.07.2020.

Na anketu o potpori za očuvanje radnih mjesta - skraćivanje radnog vremena odazvalo se 60 poduzeća, od čega ih je do sada 26% predalo zahtjev za korištenje predmetne potpore, dok 73% nije predalo zahtjev; međutim 20% (ili 27% od onih koji nisu predali zahtjev) ipak planira predati zahtjev u nadolazećem razdoblju.

Među onima koji su do sada predali zahtjev za potporu najbrojniji su oni u prerađivačkoj industriji, nakon čega slijede stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti i trgovina. Od onih koji nisu predali zahtjev ali planiraju, najbrojniji su poslodavci koji pripadaju djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane, dok su među onima koji nisu predali zahtjev za potporu te nisu naveli da planiraju predati, najbrojniji poslodavci u sektoru trgovine.

Od razloga koji su utjecali na to da se poduzeća ne prijave za mjeru navedeni su nejasnoća, nekonzistentnost i nedosljednost samih mjera koje donosi Vlada, nedostatna visina potpore, mogućnost vraćanja potpore ako se ispostavi da svi kriteriji nisu zadovoljeni, ali i primjena kriterija na razini cijele kompanije, a ne razini organizcaijskih jedinica te kriterij da za zaposlenike koji rade kod kuće (na daljinu) se ne može tražiti potpora. 

Kod onih poslodavaca koji su predali zahtjev kao najviše otežavajući, odnosno problematičan kriterij (uvjet) za provedbu mjere ističe se prezahtjevna administracija, prvenstveno tjedna dostava evidencije radnog vremena, ali i mjesečno potpisivanje evidencije od strane svih radnika, što posebice stvara probleme u velikim kompanijama. Povezano s time je svakako i nemogućnost planiranja svih detalja u vezi potpore (mjesec dana) unaprijed. Kod njih se kao otežavajući čimbenik ističe i nejasni kriteriji te nedovoljna potpora unutar samog HZZ-a u smislu poznavanja materije i pravovremenog odgovora. Tu je i općenito nejasna provedbena dokumentacija, ali i kriterij za dobivanje potpore prema NKD djelatnostima. Osim prethodno navedenog, poslodavci navode i nejasne i nelogične rokove dostave dokumentacije (npr. zahtjev za predajom PDV obrasca kao dokaz pada prihoda prilikom predaje zahtjeva i dokaza pretpostavki mjere, iako je zakonski rok za predaju PDV obrasca drugačiji), ali i neusklađenost HZZ-a i Porezne uprave oko pojedinih pitanja. 


Održana Skupština HUP- Udruge elektroindustrije

03.07.2020.

U četvrtak, 2. srpnja 2020. u 11h održana je sjednica Skupštine HUP- Udruge elektroindustrije.
 
Skupštini je predložena Izmjena i dopuna Statuta kojom se uvodi mogućnost da se sjednice svih tijela granske udruge mogu održati putem elektroničke pošte, Skype, Zoom, Microsoft Teams i sličnih komunikacijskih alata. Potreba za ovim načinom komunikacije i donošenja odluka je u skladu s vremenom u kojem živimo, a posebno se pokazala potrebnom za vrijeme pandemije COVID-19 kada je odlukom nadležnih državnih tijela zabranjeno održavanje poslovnih sastanaka za vrijeme trajanja neposredne ugroze za ljudsko zdravlje.

Ova odredba je već i bila ranije primjenjivana u praksi zbog čega se smatralo dobrim nadopuniti članak 27. Statuta Udruge na način da doda stavak 4. : 

„(4) Sjednice Skupštine Udruge i drugih tijela mogu se održavati i putem elektroničke komunikacije, pri čemu će se članove prilikom slanja poziva na sjednicu pisano obavijestiti da se sjednica održava putem sredstava elektroničke komunikacije te o načinu pristupa i glasovanja na sjednici.“ 

Prijedlog Izmjena i dopuna Statuta je jednoglasno prihvaćen.


Zahtjev HUP-a: Testiranje na COVID-19 u poslovne svrhe

04.05.2020.

Uslijed pandemije COVID-19, države članice EU zatvorile su svoje granice što je uzrokovalo odgađanje i poteškoće u realizaciji projekata na inozemnim tržištima. Zastoji na projektima utječu na produženje naplate potraživanja, a poslovanje terete i neisporučeni gotovi proizvodi te je likvidnost sve veći problem što stvara velik uteg za održivost poslovanja. 

DOPIS HUP-a MINGPO-u

Dopustite odlazak naših inženjera van, da instaliraju isporučenu opremu

30.04.2020.

Svijet pokazuje kako kriza izazvana Covidom-19 zatvara granice i svaka se zemlja brine riješiti svoje probleme.

Globalna kriza iziskuje brza i pametna rješenja te orijentaciju u javnoj nabavi na domaću industriju zbog nužnosti prilagodbe u vremenima kada lanci opskrbe nisu funkcionalni jer održavanje i podrška poslovanju su najbolji način očuvanja radnih mjesta, kažu u Hrvatskoj udruzi poslodavaca (HUP) – Udruzi elektroindustrije.
vrh stranice
vrh stranice