09. svibnja 2017. Radionica “E-račun”; HUP Osijek, Trg Lj. Gaja 6, Osijek, 10:00

09.05.2017.

Kako u studenom 2018. godine započinje puna primjena EU direktive prema kojoj eRačun postaje obavezan u postupcima javne nabave, dakle već iduće godine svi će biti obavezni primati i obraditi eRačun, te pritom ne tražiti papirnate. U okviru Projekta razmjene elektroničkih računa između gospodarskih subjekata i javne administracije, a nakon održane radionice u Zagrebu, na traženje članova, HUP sa partnerima organizira radionicu „Croatian eInvoicing B2A Exchange Project“ koja će se održati u utorak 09. svibnja 2017. godine s početkom u 10 sati u prostorijama HUP Regionalnog ureda Osijek, Trg Lj. Gaja 6, Osijek.
Digitalizacija poslovnih procesa kritična je metoda za smanjenje administrativnih troškova, povećanje produktivnosti u poslovnim procesima te povećanje transparentnosti.
Elektroničko fakturiranje dobar je primjer kako digitalna inovacija može osigurati učinkovitost i mjere za smanjenje troškova i opipljivih koristi za javnu upravu, građane i poduzeća.
Prihvaćanje i razmjena elektroničkih računa u strukturiranom obliku relativno je niska u Republici Hrvatskoj (9,95 % poduzeća izdavalo je elektroničke račune u 2016. godine), ali i na razini Europske unije (17,8 %) te se značajno razlikuje i između država članica.

Nekoliko dobrih razloga za usvajanje elektroničkog računa u javnom sektoru:
• Elektroničko izdavanje računa podupire prioritete javnih politika za gospodarski rast, smanjenje deficita i financijsku transparentnost.
• Može ostvariti posebno značajan doprinos smanjenju troškova u javnom sektoru i povećanju učinkovitosti.
• Pruža velike prednosti dobavljačima iz privatnog sektora i jasne mogućnosti za javni sektor koji primjenom e-računa može djelovati kao katalizator za usvajanje digitalnih procesa.

Prihvaćanje računa u elektroničkom obliku od strane javnog sektora omogućiti će lakše poslovanje svima koji rade sa državom, uključujući mala i srednja poduzeća, dobavljače, proizvođače ICT rješenja, informacijske posrednike, porezne i pravne savjetnike, odnosno sve koji sudjeluju u ekosustavu izdavanja, prosljeđivanja i zaprimanja strukturiranih računa u elektroničkom obliku, a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu.

Kako bi potaknuli razmjenu ideja te ohrabrili sudionike za povezivanje unutar sustava (izdavatelji e-računa, primatelji e-računa, informacijski posrednici, dobavljači softverskih rješenja), Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta u suradnji s dugogodišnjim partnerima Hrvatskom udrugom poslodavaca i Financijskom agencijom, odlučilo je u okviru Projekta organizirati informativno-edukativne radionice.

Ove radionice pružiti će priliku ključnim dionicima javnog i privatnog sektora za upoznavanje s do sada poduzetim aktivnostima javne administracije na području elektroničkog fakturiranja, prednosti, nedostatke, usklađenost s uredbama i direktivama Europske unije, te mogućnostima korištenja instrumenata sufinanciranja sredstvima EU u svrhu korištenja tehnologije za konkurentnije i sigurnije digitalno gospodarstvo.

Radionice će se održati prema sljedećem rasporedu:

1. Predstavljanje projekta „Croatian eInvoicing B2A Exchange Project i programa Instrument za povezivanje Europe (eng. Connecting Europe Facility – CEF) i mogućnosti sufinanciranja infrastrukture digitalnih usluga poput eRačuna

2. Edukacija o e-Računu i mogućnostima razmjene računa u elektroničkom obliku s javnim tijelima (konkretni primjeri iz prakse)

3. Pitanja i odgovori

Informacije o prijavama:
Sudjelovanje na radionici je besplatno. Zbog ograničenog broja mjesta, ljubazno molimo da svoje sudjelovanje prijavite putem prijavnice na e-mail: hup-osijek@hup.hr do ponedjeljka 08. svibnja 2017. godine do 12 sati.

Napomena:
Iste radionice će se organizirati i u drugim uredima HUP-a, u sljedećim terminima:

28.04. – HUP Zagreb - održano
16.05. – HUP Rijeka
24.05. – HUP Split
vrh stranice
vrh stranice