Aktualno

29. 05. 2019. Održana radionica E-račun u javnoj nabavi

29.05.2019.

HUP Regionalni ured Rijeka u partnerstvu s FINA-om organizirao je radionicu na temu:
E-račun u javnoj nabavi
 
Radionica je održana 14. svibnja 2019. godine od 10.00-13.00 sati u prostorima Ekonomskog fakulteta Rijeka (dvorana Aneks), Ul. Ivana Filipovića 4

Radionica pokriva zakonski aspekt e-računa  u javnoj nabavi. U listopadu prošle godine usvojen je Zakon elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (NN 94/2018). Fina je uspostavila Centralnu točku preko koje se razmjenjuju svi računi s osnove javne nabave. Radionica pokriva koje je sve korake potrebno osigurati da bi korisnici račune zaprimali i slali sukladno Zakonu.

Zakonski aspekt uključuje i to da se svi računi s osnove javne nabave moraju razmjenjivati sukladno novoj Europskoj normi o elektroničkom izdavanju računa 16931-1:2017 (u daljnjem tekstu: Norma) propisanu Direktivom EU/2014/55, a kojom se uređuje semantički model podataka i popis sintaksi za razmjenu elektroničkog računa CEN/TS 16931-2:2017. Obveza primjene navedene Norme je sastavni dio Zakona, a servis e-Račun za državu kao centralna točka za prolaz svih računa je prilagođen novoj Normi.

Svi obveznici javne nabave su od 01.12.2018. godine trebali biti spremni za zaprimanje e-računa preko Centralne platforme, a u skladu s navedenom Normom, a od 01.07.2019. godine račune proizašle iz javne nabave će morati zaprimati isključivo u elektroničkom obliku preko Centralne platforme, u skladu s Normom.

Radionica pokriva i načine samostalnog povezivanja sa sustavom i korištenje sustava, preduvjete za pristup te potrebnu dokumentaciju.

Cilj radionice je olakšati korisnicima ispunjavanje zakonske obveze na području e-Računa u javnoj nabavi. 
Obično su radionice ovog tipa isključivo u Zagrebu, no HUP je u dogovoru s FINA-om  dogovorio suradnju na način da se radionice održe u regionalnim uredima HUP-a.

27. 05. 2019. Održana GDPR radionica

27.05.2019.

Hrvatska udruga poslodavaca, Regionalni ured Rijeka  u suradnji s Odvjetničkim uredom Šutalo održala je radionicu:

GDPR - ŠTO SMO O NJEMU NAUČILI DO SADA I ŠTO NAS OČEKUJE U BUDUĆNOSTI?
 
Radionica je održana 27. svibnja 2019. godine od 10:00-13:00 sati u prostorima Visoke poslovne škole PAR, Trg Riječke rezolucije 4, Rijeka

Malo koji od europskih i nacionalnih zakonodavnih akata je skrenuo toliko pozornosti i izazvao kontroverzi kao Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR). Od početka njegove izravne primjene u petom mjesecu prošle godine smo prošli kroz razdoblje početnog nesnalaženja, odgovorenih i neodgovorenih pitanja, straha od iznimno visokih kazni koje su propisane u iznosima do čak 20.000.000,00 eura, ali i kroz razdoblje donošenja prvih konkretnih tumačenja i smjernica od strane europskih institucija kao i prvih sankcija europskih nadzornih tijela koje predstavljaju putokaz za daljnje postupanje. Jesmo li osvijestili što je sve potrebno poduzeti kako bismo bili usklađeni s GDPR-om? Jesmo li svjesni rizika neusklađivanja, kako potencijalnih financijskih rizika, tako i onih organizacijskih i reputacijskih? 

Program: 
Zaštita osobnih podataka u radnopravnim odnosima
Kad je za obradu osobnih podataka zaposlenika potrebna privola?
Što sve Vaši zaposlenici trebaju znati kako bi prema Vašim klijentima postupali u skladu s načelima GDPR-a?
Kako se smije koristiti videonadzor u radnim prostorijama?

Zaštita osobnih podataka u kontekstu suradnji s poslovnim partnerima
Zašto je bitno tko su Vam poslovni partneri u poslovnim suradnjama/projektima u okviru kojih razmjenjujete osobne podatke?
Na koji način je potrebno pravno regulirati suradnju s poslovnim partnerima?

Zaštita osobnih podataka u kontekstu odnosa s klijentima
Koje su bitne stvari o kojima trebate voditi računa kad osobne podatke dobivate izravno od klijenta, a koje kad osobne podatke dobivate od nekog drugog?
Koja su prava Vaših klijenata glede osobnih podataka koje obrađujete i na koji način ih mogu ostvariti?

Najčešće zablude o GDPR-u praksi

22. 05. 2019. Održana promocija knjige: "Osnivači, nasljednici, menadžeri"

22.05.2019.

Hrvatska Udruga poslodavaca, Regionalni ured Rijeka , CEPOR i StepRi su organizirali  Predstavljanje knjige "Osnivači, nasljednici, menadžeri… idemo dalje. Uspješno prenesite poduzeće s prve generacije na drugu."

Predstavljanje se održalo u srijedu, 22.05.2019. od 11-13 sati u prostoru STEP RI – Znanstveno tehnologijski park Sveučilišta u Rijeci, Ulica Radmile Matejčić 10, Rijeka.

U sklopu promocije knjige, Boris Vukić održao je predavanje na temu izazova nasljeđivanja obiteljskih poduzeća, nakon čega su kroz panel diskusiju o izazovima prijenosa poslovanja svoje iskustvo i razmišljanja iznijeti poduzetnici: 

Boris Popović, suosnivač i suvlasnik poduzeća Alarm automatika d.o.o.

Helena Zambelli, vlasnica i osnivačica kemijske čistionice Super 24 i 

Maša Smokrović, suvlasnica i ravnateljica Ustanove za zdravstvenu njegu i rehabilitaciju „Helena Smokrović“.

Panel diskusiju je  moderirala Manuela Tašler, zamjenica glavnog urednika poslovnog tjednika Lider.

Promocija knjige bila je otvorena  za javnost, te su na istoj sudjelovali poduzetnici, predstavnici udruženja poduzetnika i poduzetničkih potpornih institucija i medija. 

 

 

 

17. 05. 2019. Održana radionica Zapošljavanje i radni odnosi u ugostiteljstvu

17.05.2019.

Hrvatska udruga poslodavaca, zajedno s  Nacionalnom udrugom malih i obiteljskih hotela  za svoje članove održala je radionicu:

Zapošljavanje i radni odnosi u ugostiteljstvu
– kolektivni ugovor ugostiteljstva i druge specifičnosti
 
Radionica se održala 17. svibnja 2019. s početkom u 12,00 sati u prostorijama Visoke poslovne škola PAR,   Trg Riječke Rezolucije 4, Rijeka

Na radionici su se  polaznici upoznali s propisima koji reguliraju zapošljavanje, radne odnose i uređenje radnog vremena u ugostiteljstvu, s obvezama Kolektivnog ugovora ugostiteljstva po pitanju: visine plaća, dodataka na plaću, godišnjeg odmora… sklapanje i prestanak ugovora o radu, rad sezonaca, studenata, umirovljenika i dr. … uz prikaz praktičnih primjera.

Radionica je održana u formi  interaktivno predavanje tijekom kojeg su polaznici postavljali pitanja i rješavali konkretne nedoumice vezane uz temu. Predavač je bio Nenad Seifert, direktor HUP-a Rijeka, pravnik  s bogatim iskustvom iz područja radnog zakonodavstva, te član pregovaračkog odbora HUP-a u postupku kolektivnih pregovora za sklapanje Kolektivnog ugovora ugostiteljstva.


Nacionalna udruga malih i obiteljskih hotela od ove je godine kolektivni pridruženi član Hrvatske udruge poslodavaca čime je i formalno potvrđena međusobna suradnja s ciljem snažnijeg zastupanja interesa poduzetnika ugostitelja prema Vladi, socijalnim partnerima i tijelima javne vlasti. 

13. 05. 2019. Pazin, Održano savjetovanje: Kako urediti radne odnose u industriji prijevoza

13.05.2019.

Udruga prometa pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca i Sindikat hrvatskog vozača organizirali su besplatno savjetovanje koje je održano: 
 
13. svibnja 2019. u 12h u hotelu Lovac, Šime Kurelića 4, Pazin 

Savjetovanje je održano u sklopu projekta: Jačanje socijalnog dijaloga - Faza III UP. 04.2.1.03.009., VIP u cestovnom prometu, na temu:

Rezultati analize zakonodavnih propisa vezanih za radne odnose i radna vremena mobilnih radnika i socijalni dijalog kao instrument dogovora.


Na savjetovanju su predstavljeni rezultati analize usporedbe dvaju zakona koji uređuju radne odnose u industriji transporta te daje pregled kolizija (koje otvaraju mogućnost sudskih sporova) kroz prijedlog rješenja i preporuke kako najbolje urediti međusobni radni odnos poslodavca i vozača kroz Ugovor o radu i interne akte.
 
Predavači: 
prof. dr. sc. Viktor Gotovac, Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet
mag. iur. Dijana Fazlić, stručnjak za strategije razvoja i upravljanje organizacijama, ljudske resurse i kolektivno pregovaranje 

14. 05. 2019. Rijeka, Održano savjetovanje: Kako urediti radne odnose u industriji prijevoza

13.05.2019.

Udruga prometa pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca i Sindikat hrvatskog vozača organizirali su besplatno savjetovanje koje je održano: 
 
14. svibnja 2019. u 12h u hotelu Continental, Šetalište Andrije Kačića Miošića 1, Rijeka 
Savjetovanje je održano u sklopu projekta: Jačanje socijalnog dijaloga - Faza III UP. 04.2.1.03.009., VIP u cestovnom prometu, na temu:

Rezultati analize zakonodavnih propisa vezanih za radne odnose i radna vremena mobilnih radnika i socijalni dijalog kao instrument dogovora.


Na savjetovanju su predstavljeni rezultati analize usporedbe dvaju zakona koji uređuju radne odnose u industriji transporta te daje pregled kolizija (koje otvaraju mogućnost sudskih sporova) kroz prijedlog rješenja i preporuke kako najbolje urediti međusobni radni odnos poslodavca i vozača kroz Ugovor o radu i interne akte.
 
Predavači: 
prof. dr. sc. Viktor Gotovac, Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet
mag. iur. Dijana Fazlić, stručnjak za strategije razvoja i upravljanje organizacijama, ljudske resurse i kolektivno pregovaranje 

05. 04. 2019. Prezentacija Izmjene i dopune Zakona o zaštiti na radu

05.04.2019.

U petak, 05. travnja, u prostorima Visoke poslovne škola PAR, Trg Riječke rezolucije 4, z ačlanove HUP-a, održana je prezentacija

"Izmjene i dopune Zakona o zaštiti na radu"

 
Prezentaciju je  održao gospodin Ivica Orač Šukelj, voditelj službe za zaštitu na radu u Upravi za rad i zaštitu na radu, Ministarstvo rada i mirovinskog sustava.

Hrvatska udruga poslodavaca Regionalni ured Rijeka u suradnji s Ministarstvom rada i mirovinskog sustava organizirali su prezentaciju sa ciljem što boljeg informiranja i educiranja poslodavaca o posljednjim Izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti na radu.

Na prezentaciji su se obradile slijedeće teme:
- Ciljevi izmjena i dopuna ZZR-a
- Provedba zaštite na radu pri obavljanju pojedinih specifičnih poslova
- Sudjelovanje radnika i njihovih predstavnika u izradi procjene rizika
- Obavljanje poslova zaštite na radu
- Stalno stručno usavršavanje stručnjaka zaštite na radu te izdavanje odobrenja za njihov rad
- Sjednice Odbora zaštite na radu
- Dokumentacija na privremenim gradilištima
- Obavijest inspekcijskom tijelu o ozljedama na mjestu rada….


Prezentacija  je izazvala veliko zanimanje stručnjaka i ovlaštenika zaštite na radu, koji su nakon prezentacije postavili niz pitanja na koja je stručno odgovoreno, te su riješene mnoge nejasnoće u konkretnoj primjeni odredaba Zakona o zaštiti na radu i pratećih podzakonskih akata.

 

21.02.2019. Prezentacija programa THINGS+

21.02.2019.

U četvrtak 21. veljače u prostorima znanstveno - tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci, Step RI održana je informativna prezentacija projekta THINGS+. Hrvatska udruga poslodavaca je pridruženi partner u projektu.

THINGS+ je projekt stvaranja postupka inoviranja usluga u proizvodnim poduzećima čije se poslovanje do sada temeljilo isključivo na prodaji gotovih proizvoda. Razvojem poslovne podrške i poticanjem stvaranja novih usluga u proizvodnim poduzećima omogućiti će se unapređivanje konkurentnosti poduzeća, stvaranje atraktivnije ponude za kupce i bolji rezultati poslovanja.

Tijekom projekta će biti razvijena metodologija razvoja i komercijalizacije usluga odnosno ponude „usluga i proizvoda“ te provedeno sto pilot projekata u proizvodnim poduzećima. Zadatak pilot projekata nije samo razvoj usluga već i podrška poduzećima kod izlaska na tržište, stvaranje novih prihoda, privlačenje novih kupaca te izlazak na nova tržišta. Očekuje se da će 60% poduzeća primijeniti novu uslugu, 40% poduzeća ostvariti nove prihode te 10% komercijalizirati novostvorene usluge na stranim tržištima.

Projekt „THINGS+“ okuplja partnere iz 9 zemalja središnje Europe koji će stvoriti za regionalne uvjete primjeren postupak inoviranja usluga, ali i mrežu podrške kod komercijalizacije i internacionalizacije tih usluga. Projektom se želi pomoći tradicionalnim industrijama da ostanu konkurentne, bolje reagiraju na izazove i promjene na tržištu te brže prilagođavaju svoju ponudu novim zahtjevima kupaca.

18. 02. 2019. Održana 8. godišnja konferencija "Psihologija za poduzetnike"

18.02.2019.

Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, uz partnerstvo Hrvatske udruge poslodavaca – Regionalnog ureda Rijeka, te RiHub-a, održalo je 8. godišnju konferenciju Psihologija za gospodarstvenike,.

Konferencija se održala u ponedjeljak, 18. veljače 2019. godine, u Dvorani RiHub-a (Ex-Bernardi, Ivana Grohovca 2, Rijeka), s početkom u 10.00 sati. 

Na ovogodišnjoj Konferenciji održana su  dva predavanja, pet interaktivnih predavanja i jedna radionica, a održali su ih psiholozi kojima je u profesionalnom interesu organizacija i njeno funcioniranje, te funcioniranje pojedinaca u organizacijskom okruženju.

U prvom dijelu konferencije obradile su se teme vezane uz organizaciju i alate u radu psihologa u organizaciji uz ilustraciju primjerima iz privrednih grana koje su okosnica identiteta našeg grada – brodogradnja i pomorstvo, dok su se u drugom dijelu obradile teme vezane uz pojedinca u organizaciji.

 

 

18. 02. 2019. Održana radionica "Energetska učinkovitost"

18.02.2019.

Sa ciljem što boljeg informiranja i educiranja poslodavaca o mogućnostima realizacije energetski učinkovitih mjera u njihovim proizvodnim pogonima, kao i u uslužnom sektoru (turizam i trgovina) te mogućnosti prijave projekta za sufinanciranje iz EU fondova, HUP Regionalni ured Rijeka u suradnji s HUP-ovom Koordinacijom za energetsku učinkovitost održao je  radionicu „Povećanje energetske učinkovitosti u proizvodnim pogonima, turizmu i trgovini“
Radionica je održana u ponedjeljak 18. veljače 2019. godine su prostorijama Visoke poslovne škole Par, Trg Riječke rezolucije 4

 

Kroz provedbu aktivnosti (mjera) energetske učinkovitosti i/ili aktivnosti (mjera) za korištenje obnovljivih izvora energije koje u proizvodnim pogonima donose smanjenje potrošnje isporučene energije proizvodne industrije od minimalno 20% u odnosu na referentnu isporučenu energiju, odnosno u odnosu na potrošnju isporučene energije prije provedbe mjera. Također, i kod poduzetnika registriranih za obavljanje uslužne djelatnosti (turizam, trgovina) je poduprijeti smanjenje potrošnje isporučene energije uslužnog sektora kroz provedbu aktivnosti (mjera) energetske učinkovitosti i/ili aktivnosti (mjera) za korištenje obnovljivih izvora energije koje energetski troškovnoj cjelini donose smanjenje potrošnje isporučene energije od minimalno 20% u odnosu na referentnu isporučenu energiju, odnosno u odnosu na potrošnju isporučene energije prije provedbe mjera.
vrh stranice
vrh stranice