26.11.2025.
Hrvatska udruga poslodavaca Regionalni ured Split, u suradnji s UHY in Croatia i Micronic d.o.o., održali su stručni seminar na temu Priprema računovodstva za fiskalizaciju od 1.01.2026. Na ovom iznimno posjećenom interaktivnom seminaru, sažeto i praktično su obrađene sve novosti u sustavu fiskalizacije koje stupaju na snagu 1. siječnja 2026.
U prvom dijelu naglasak je bio na zakonskim odredbama koje propisuju nova postupanja, a sve u sklopu novog Zakona o fiskalizaciji. Obrađeni su osnovni pojmovi i propisani postupci, objašnjena razlika između fiskalizacije 1.0 i 2.0 te što sve računovodstva moraju pripremiti kako bi bili spremni za primjenu od 1. siječnja 2026. godine. O zakonskoj regulativi i pripremi predavala je Ivana Zec, ovlaštena porezna savjetnica, direktorica i partnerica u društvu UHY Porezni savjetnik d.o.o. U drugom tematskom bloku naglasak je stavljen na automatizaciji cijelog postupka slanja, zaprimanja, kontrole te knjižena u računovodstvenom programu. Obrađene su teme važnosti i eArhive, benefiti automatizacije i digitalizacije za računovodstveno osoblje i menadžment te tehnički izazovi u implementaciji i edukaciji korisnika. O računovodstvenim programima i njihovoj kompatibilnosti s posrednicima, govorila je Ilijana Janjić, partnerica i izvršna direktorica u Micronic d.o.o.
Na pojedina pitanja sudionika nije bilo moguće odgovoriti budući Pravilnik o fiskalizaciji kojim će se detaljnije razraditi pojedine odredbe Zakona radi njegove primjene, još uvijek nije donesen.