Članica HUP-a tvornica tekstila Trgovišće zbog koronakrize krenula s proizvodnjom pamučnih maski

01.09.2020.

Iako su poznati po vrhunskoj damastnoj posteljini, stolnjacima i ubrusima koji krase luksuzne hotele i renomirane restorane širom svijeta u zemljama poput Ujedinjenog Kraljevstva, Sjedinjenih Američkih Država, Kanade, Švicarske, Njemačke, Austrije i Skandinavije, Tvornica tekstila Trgovišće (TTT) se u okolnostima koronakrize odmah prebacila i na proizvodnju pamučnih maski.

Kako su posljedice utjecaja COVID-a 19 bile svakako negativne i za njihovo poslovanje,  jer su kupci u svijetu mjesecima bili fizički zatvoreni i bez gostiju, a turizam uz koji su usko vezani je pretrpio najviše od svih sektora, upravo im je proizvodnja maski bila jedini izvor prihoda u travnju i svibnju.   

 Direktor TTT-a Mario Popić ističe da proizvodnju pamučnih maski koje i izvoze, neće obustavljati sve dok postoji potražnja na tržištu te da kratkoročno žele zadržati kupce i tržišta dok se pitanje COVID-a 19 ne razriješi. No, ako dođe do očekivanih preslagivanja globalnih lanaca nabave i prerađivačka industrija se počne vraćati iz Azije na zapad, Popić je siguran da će biti spremni iskoristiti takvu priliku.

Snaga je u vrhunskom proizvodu

Naša prednost je u vlastitom proizvodu vrhunske kvalitete koji kontroliramo u svakom dijelu proizvodnje te izvozimo. Zahvaljujući  tome nismo ovisni o jednom tržištu, jednom kupcu ili tuđim procesima. Zato dugoročne ciljeve temeljimo na vrhunskoj kvaliteti proizvoda, brzoj reakciji na zahtjeve kupaca te sigurnost i razinu usluge koju pružamo prije, tijekom i nakon što izaberu naše proizvode. Međutim, čekanje da se sve vrati na staro nije opcija te već razvijamo nove kolekcije stolnog i posteljnog rublja kojima planiramo značajno pojačati maloprodajne kanale. Iako proizvodimo kućanski tekstil, 90 posto prodaje ostvarimo u HoReCa distribuciji prema profesionalnim kupcima. Želja nam je svima pružiti mogućnost da u vlastitom domu uživaju u posteljini kao u luksuznom hotelu. Online prodaja i maloprodaja će sigurno imati veći udio u budućnosti, čime ćemo ojačati našu tržišnu poziciju – kazao je Popić.

Uz korištenje državnih poticaja za očuvanje radnih mjesta i moratorija na kredite te plasman pamučnih maski, zadržali su sedamdesetak radna mjesta u kratkom roku, no rezultate za 2020. godinu Popić već sada otpisuje u potpunosti, što znači da će im 2018. g. ostati rekordna još neko vrijeme.

Teško mu je predvidjeti što će se događati dok epidemija još traje, s obzirom da uvijek može doći do ponovnog zatvaranja bilo kojeg subjekta na bilo kojem tržištu svijeta. Konjunkturu posljednjih nekoliko godina u TTT-u su iskoristili za dizanje efikasnosti i uštede u svim segmentima poslovanje te im dobri rezultati iz tih godina sada olakšavaju preživljavanje. Iako će  oporavak biti dugotrajan i spor, Popić vjeruje da će ovu tešku situaciju uspješno riješiti kao i mnoge prije.

U SAD preko Las Vegasa

Od ulaska u Europsku uniju udio izvoza im je neprestano rastao, najveće tržište im je bilo Ujedinjeno Kraljevstvo, potom tržište njemačkog govornog područja. Upravo zbog usmjerenosti na UK, posljednjih godina im je najveći izazov bio Brexit, obzirom da je nakon referenduma 2016. g. tečaj funte značajno oslabio i nastupila je dotad neviđena neizvjesnost na britanskom tržištu, koja im donosi trećinu prihoda, objašnjava Popić.

- Odgode izlaska iz EU tijekom 2019. g. dodatno su narušile rezultate i perspektivu britanskog tržišta. Tijekom tog razdoblja više smo pažnje posvetili novim tržištima poput SAD-a, gdje je segment hotelijerstva s pet zvjezdica veći nego bilo gdje te smo uspostavili suradnju s nekoliko partnera. Dosad smo najbolji rezultat ostvarili u Las Vegasu, gdje smo opremili nekoliko restorana u sklopu velikih hotelskih kockarnica. Prekooceansko poslovanje je logistički iznimno zahtjevno, stoga imamo lokalnog predstavnika za sjevernoameričko tržište, dok sva ostala tržišta vodimo iz Velikog Trgovišća. Na domaćem tržištu surađujemo s najvećim hotelskim grupacijama i ugostiteljima od Iloka do Dubrovnika te gotovo svim industrijskim praonicama rublja. Praonice rublja, pored hotela i trgovaca tekstilom čine treću važnu skupinu kupaca naših proizvoda – tvrdi Popić. 

Dodaje da stalno prate trendove u kvaliteti i procesima u proizvodnji od nabave pamuka iz pouzdanih izvora do najbolje kemijske dorade tekstila u Milanu i OEKO-TEX certifikata kojim dokazuje sigurnost proizvoda s obzirom da tkanine dodiruju kožu pri spavanju ili jelu. Popić ističe da je tvrtka od prvog dana usmjerena na izvoz koji čini 70 posto prihoda te na visoku kvalitetu proizvoda, dizajn po želji kupca i poštivanje najviših standarda zaštite ljudi i okoliša kakvi su zapravo rijetkost u globalnoj industriji tekstila.

Izmjene uspona i padova

U dizajnu uz klasične uzorke redovito nude i kolekcije s modernim, apstraktnim, geometrijskim i drugim motivima u paleti boja koja je najtraženija, poput nijanse sive posljednjih godina, opisuje Popić. Ove godine, naveo je, razvili su nove konstrukcije tkanina koje su lakše i prozračnije te idealne za ljeto, a razvijaju i 'sirovu' posteljinu od čistog pamuka u svim njegovim prirodnim svojstvima i boji, bez ikakvih kemijskih procesa, bojanja ili druge dorade.

- Razlika između kućanskog tekstila i mode je ipak velika u pogledu izrade kolekcija i promijene trendova te je naš fokus na kvaliteti, dugotrajnosti i pouzdanosti tkanine. A u 96 godina postojanja tvornica je doživjela puno uspona i puno padova. Može se reći da smo preseljenim iz stare tvornice u Zagrebu u moderni pogon u Zagorju otvorili novo poglavlje na novoj lokaciji i s novim imenom. Procese dizajna, tkanja, krojenja, šivanja i kontrolu kvalitete smo zadržali, dok je kemijska dorada 'outsourcana' kooperantima u Milanu. Preseljenje se, nažalost, dogodilo 2008. g. neposredno prije velike krize koja je poslovanje dovela na rub stečaja. Kada nas je 2012. g. dokapitalizirao Quaestus fond za gospodarsku suradnju, došlo je do promjene vlasništva i upravljanja te je započelo širenje poslovanja na nova tržišta, a proizvodnja i broj zaposlenih rastu kroz godine. Od 2012. do 2018. g. ostvarili smo rast prihoda s devet na 37 milijuna kuna i rekordnu proizvodnju od dva milijuna metara tkanine. A naša najvrjednija referenca je jedinstveni londonski Hotel Ritz koji već desetljećima opremamo s posebno za njih kreiranim stolnim programom – kaže Popić.

Tvornica tekstila Trgovišće uspjela je unatoč svim izazovima opstati od 1924. g. kada ju je osnovao bečki industrijalac Felix Pollack von Parnegg. Pored svojih poduzeća u Austriji i Češkoj odlučio je pokrenuti Tvornicu za pamučnu industriju u Zagrebu koja je na Črnomercu postojala pod raznim imenima, najduže kao TKZ – Tekstilni kombinat Zagreb, a u Veliko Trgovišće seli 2008. g. kada postaje Tvornica tekstila Trgovišće.

vrh stranice