Udruga nautičkog sektora: Postaje li Hrvatska groblje starih brodova?

30.01.2024.

30. siječnja 2024., preko aplikacije M.Teams, održala se sjednica Izvršnog odbora Udruge nautičkog sektora. Na sjednici se razgovaralo o Izbornoj skupštini udruge, kandidatima za skupštinu te temama o kojima će biti najviše riječi u 2024. godini. Na sjednici je istaknuto kako se dobra suradnja sa Hrvatskoj turističkom zajednicom nastavlja i dalje te kako će na Izbornoj skupštini udruge koja će se održati 26. veljače 2024., u Zagrebu, kao gost sudjelovati Darija Todtling, voditeljica Odjela za razvoj proizvoda Hrvatske turističke zajednice. Gđa. Todtling će održati prezentaciju o promociji nautičkog turizma. Na izbornoj skupštini, kandidati za članove će biti, kao i do sada birani po zastupljenosti industrije (marine, čarter, brodogradnja, tisak, osiguranje) i regionalnom principu.

Razgovarajuči o najvažnijim temama s kojim bi se udruga trebala baviti ove godine, iskristaliziralo se da će ekologija biti najzastupljenija u istupima udruge. Veliki problem predstavlja zbrinjavanje stakloplastike, odnosno  kompletno zbrinjavanje plastičnog otpada u cijelom lancu. Proizvodnja i dobavljači imaju standarde kojih se moraju pridržavati imajući u vidu i ESG koncept za održivost poslovanja.

Vezano uz istu temu, postoji i problem zbrinjavanja ostavljenih brodova u lučicama, jer ne postoji model kojim će se vlasniku oduzeti iz vlasništva ostavljeni brod. ( to ovisi i  npr. zastavi broda) Kako je navedeno pitanje pravne tematike, što je u nadležnosti ministarstva, predlaže se sastanak sa predstavnicima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture gdje bi se ukazalo na ovaj ekološki problem i kršenje europskih normi.

Slična problematika je i povećani uvoz starih brodica. Uvezeni brodovi će imati kratki vijek trajanja i ponovno se javlja problem njihovog zbrinjavanja. Ako motor nije RCD2 ne može se registrirati za gospodarsku namjenu, ali se može registrirati za osobnu namjenu po Pravilniku o brodicama i čamcima. Članovi Izvršnog odbora smatraju da bi radi zaštite Jadrana i  održivosti, potrebno povećati naknadu za uvoz brodova s motorom koji ne zadovoljava određeni standard. (ovaj zahtjev se ne bi odnosio na već registrirana plovila u Hrvatskoj).

Na sjednici se razgovaralo i o  HVO gorivu za plovila koje nije na raspolaganju nautičara u Hrvatskoj Ova vrsta goriva kod izgaranja i potrošnje inicira manju emisiju CO2, a postoji i ekološki osviještena klijentela koja ga želi koristiti.

 

vrh stranice