U Splitu održana konferencija Psihologija i poduzetništvo

16.11.2017.

Društvo psihologa u Splitu u suradnji sa Hrvatskom udrugom poslodavaca Podružnicom Dalmacija održalo je zanimljivu jednodnevnu konferenciju pod nazivom „Psihologija u poduzetništvu“. Funkcija psihologa, pogotovo u većim tvrtkama je savjetodavna kako prema menadžmentu tako i u odnosu na zaposlenike, budući je on spona između zaposlenika i menadžmenta. Brinu se o zaposlenicima, od njihovog ulaska u svijet rada, motivacije, praćenja radnog učinka, obrazovanja i razvoja, ali i pomažu u savladavanju raznih profesionalnih izazova.
Prisutni su mogli naučiti od Meri Đule Ercegović kako na stres možemo gledati kao na opasnost i kako ga učiniti svojim saveznikom i natjerati da radi nama u korist. Posebno se osvrnula na istraživanja o zagrljaju kao lijeku na stres budući su ljudi društvena bića. Studije su pokazale da zagrljaj gradi povjerenje i osjećaj sigurnosti te pomaže u otvorenoj i iskrenoj komunikaciji. Nelija Rudolfi, Predsjednica Društva psihologa u Splitu i druga dopredsjednica Hrvatskog psihološkog društva, pojasnila je utjecaj digitalnih medija na psihologiju potrošača. Objasnila je kako misli, uvjerenja, osjećaji i percepcija utječu na odluku o kupnji proizvoda ili korištenju usluga, koliko su nam korisne društvene mreže te koji su najučinkovitiji digitalni mediji za odabir ciljnih skupina.

Naglasila je kako je za dugoročno i održivo poslovanje, potrebno shvatiti na koji način funkcioniraju digitalni mediji i ekonomija te kako se ova dva segmenta međusobno nadopunjavaju. Slobodan Jović, osnivač portala Selekcija, govorio je o načinima smanjenja troškova odabira kandidata i inovativnog softvera za online testiranje i intervjuiranje kandidata za zaposlenje, kako bi dobili što kvalitetnije kandidate odnosno buduće zaposlenike. Pri tome je naglasio važnost izrade opisa poslova i njihovog ažuriranja kod promjene organizacijskog oblika, Sandra Čanić, dobitnica društvenog priznanja Marulić (2016) za osobiti doprinos u hrvatskoj primijenjenoj psihologiji, je u pregledu upravljanja ljudskim resursima dala poseban osvrt na specifičnosti ovog područja: usmjeravanja na one organizacijske politike, prakse i sustave koji izravno podržavaju strateški odabir poduzeća.

Osobe koje se bave upravljanjem ljudskim potencijalima, nerijetko prve doznaju informacije o potrebama zaposlenika, stupnju njihova zadovoljstva ili nezadovoljstva, organizacijskoj klimi i slično, stoga su prisutni zaključili kako su psiholozi važna karika u uspješnom radu tvrtki i korporacija. Pri tome je posebno važno da zaposlenici budu motivirani, ne nužno novčano, kako bi se kanalizirala njihova energija ka ostvarenju organizacijskih ciljeva i da imaju jasan osjećaj uključenosti, doprinosa i postignuća.