U projektu ProMikro održano 160 radionica na kojima je sudjelovalo 86% svih nastavnika prijavljenih u projekt

14.11.2017.

U projektu ProMikro sudjeluje 83% svih osnovnih škola u Hrvatskoj koje su se dobrovoljno javile za sudjelovanje u projektu. Svi učenici 6. razreda u tim školama dobivaju jedno mikroračunalo, a nastavnici edukaciju.
Projekt ProMikro se nastavlja na STEM revoluciju u kojoj je u preko 1000 obrazovnih institucija  podijeljeno oko 25.000 micro:bitova i proklamirani je cilj tog projekta.

Od 4. do 18. listopada je održano 160 uvodnih radionica za 1894 učitelja, što je 86% od svih prijavljenih 2194 učitelja na 2270 radnih mjesta. Zajedno s onima koji su već prisustvovali edukaciji u sklopu STEM revolucija, ukupno 91,5% učitelja prisustvovalo je uvodnim edukacijama.

Od 25.10. do 10.11. se održava daljnjih 170 predmetnih radionica (primjena mikroračunala u raznim predmetima kao što su Matematika, Fizika, Glazbena kultura, Tjelesna i zdravstvena kultura …), te će se paralelno održati i online uvodne radionice za one učitelje koji nisu mogli prisustvovati uvodnim radionicama.

Povratne informacije s radionica su odlične. Kako bi osigurao kvalitetu radionica, IRIM svim nastavnicima šalje ankete nakon radionica, a u nastavku su rezultati ankete i izjave nastavnika.

Evo i nekih rezultata:

Mikroračunala u ProMikro za učenike i nastavnike kupuje država – partneri u projektu su MZO, IRIM i CARNet – a cjelokupnu organizaciju edukacije, logistiku i proizvodnju sadržaja donira IRIM. Honorare za edukatore, uglavnom učitelje u školama, koji izvode ove edukacije donira Hrvatka udruga poslodavaca. S obzirom na ove donacije, i nisku cijenu mikroračunala, radi se o projektu praktički bagatelne cijene s obzirom na učinke.

Sljedeći rezultati prikazuju zainteresiranost i zadovoljstvo nastavnika uvodnom radionicom, na uzorku od 748 polaznika. Naglašavamo da su ovo rezultati nakon samo jedne radionice od 90 minuta! Edukacija se odvijala upravo na mikroračunalima BBC micro:bit. Radi se o uzbudljivoj novoj tehnologiji koja omogućava transformaciju u školstvu, o čemu više na dnu teksta.

Ovdje je naročito važno napomenuti da cilj projekta nije da svi učitelji u svim školama za svu djecu počnu korisiti mikoračunala – čak i kad bi se samo polovica mikroračunača ‘uhvatila’ u nastavi, radilo bi se o velikoj, sistemskoj, transformaciji u području razvoja digitalnih kompetencija, ali i drugih kompetencija kao što su kreativnost, vještina rješavanja problema, upornost i tako dalje. O programima koji se već u tom smislu provode u mnogim lokalnim zajednicama u Hrvatskoj, ali i sličnoj transformaciji koja se događa u mnogim zemljama u svijetu, pogledajte također na dnu teksta.