13.07.2023.
Hrvatska mora pod hitno zaustaviti nekretninski biznis namijenjen kratkoročnom turističkom najmu i povećati udio organiziranog smještaja, najvažnija je poruka okruglog stola koji je organizirala Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) pod nazivom “Ključni izazovi hrvatskog turizma?”.
U Hrvatskoj je trenutno u ponudi ukupno 1,8 milijuna kreveta, pri čemu je samo u prošloj godini na tržište stavljeno 55.000 novih kreveta u privatnom smještaju. Zbog takve strukture Hrvatska ima najmanji udio hotelskih kreveta od svih zemalja u Europskoj uniji – svega 10 posto smještaja je u hotelima i taj udio pada zbog ulaganja u takozvane 'hladne krevete', koja su potaknuta i činjenicom da je taj biznis gotovo neoporezovan.
Treba jasno razlikovati pravi obiteljski smještaj kod domaćina od ulaganja u nekretnine koje služe samo za kratkoročni turistički najam. Smještaj kod domaćina je hrvatska posebnost i bogatstvo turističke ponude te ga treba i dalje njegovati, međutim potrebno ga je jasno razlikovati u svim aspektima od nekretninskog biznisa koji je namijenjen kratkoročnom najmu, poručeno je na okruglom stolu.
Hrvatska udruga poslodavaca je u potrazi za mogućim rješenjima organizirala okrugli stol na kojemu su sudjelovali Irena Weber, glavna direktorica HUP-a, Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, Tomislav Popović, predsjednik Uprave Maistra, te Branko Bogunović, HD Consulting; Fakultet ekonomije i turizma u Puli.