U EU-u u prometu šest željezničkih teretnih koridora

11.11.2013.

U nedjelju, 10. studenog 2013. u promet je pušteno šest željezničkih teretnih koridora. Cilj tih međunarodnih koridora jest potaknuti prijevoz tereta željeznicom te taj energetski učinkovit način prijevoza učiniti konkurentnijim. Otvoreno je sljedećih šest novih koridora: koridor Rajna – Alpe, koridor Beneluks – Francuska, atlantski koridor, sredozemni koridor, koridor Orijent i istočni koridor (rute su prikazane na devetoj stranici priručnika o konkurentnom prijevozu). U tim koridorima upravitelji željezničke infrastrukture provode prekograničnu suradnju u cilju razvoja visokokvalitetne željezničke infrastrukture te poboljšanja kvalitete usluge i pouzdanosti u međunarodnom željezničkom prometu. Na promet teretnih vlakova pozitivno će se odraziti kvalitetne željezničke trase, atraktivno vozno vrijeme i zajednički ciljevi vezani uz točnost. Željeznička poduzeća i drugi ovlašteni podnositelji zahtjeva, primjerice otpremnici, špediteri tereta i pružatelji usluga kombiniranog prijevoza, mogu na jednom mjestu zatražiti korištenje unaprijed definiranih prekograničnih željezničkih smjerova, umjesto da šalju pojedinačne zahtjeve raznim nacionalnim upraviteljima infrastrukture.
Time se smanjuje administrativno opterećenje za korisnike. Šest novih koridora bit će dopunjeno trima dodatnim koridorima koji bi trebali biti pušteni u promet tijekom sljedeće dvije godine – do 10. studenog 2015. Željeznički teretni koridori željeznički su temelj buduće transeuropske prometne mreže (TEN-T).
Dodatne informacije.
vrh stranice