Nautički sektor – Potrebne hitne izmjene Zakona o koncesijama

18.02.2022.

Na sjednici Udruge nautičkog sektora održanoj 17. veljače raspravljalo se o problemima s kojima se već više godina susreću marine, a vezani su  za nemogućnost produljenja koncesije na pomorskom dobru. Taj problem pojedinih luka nautičkog turizma traje  još od 2017. godine. Naime, dva nadležna ministarstva, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i Ministarstvo financija imaju različite stavove po pitanju tumačenja nekih odredbi Zakona o koncesijama. Uslijed toga, neke marine, a u neprilikama su svi koncesionari pomorskog dobra, ne mogu dobiti pozitivan odgovor Ministarstva financija na zahtjev za izmjene ugovora o koncesiji vezano za investicije i samo produljenje koncesije. To rezultira nemogućnosti ulaganja na pomorskom dobru za investitore, a pritom i sama država gubi prihode od koncesija. Već dugi niz godina postoji problem neusklađenosti Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama sa pojedinim odredbama Zakona o koncesijama. Stoga će Udruga  inicirati promjene spornih odredbi Zakona o koncesijama te zatražiti tripartitni sastanak s nadležnim ministarstvima na ovu temu.

Razgovaralo se i o Zakonu o poticanju ulaganja, koji je zbog pojedinih EU direktiva, isključio cijeli jedan sektor (brodogradnja) koji zbog toga neće moći aplicirati na Natječaje iz NPOO-a i drugih EU fondova. Time im je uskraćena pomoć pri ulaganju u nove tehnologije, pogone i nova zapošljavanja. U problemu je i nautički turizam,  marine i čarter djelatnost, marine zbog NKD-a jer ne spadaju pod turizam, dok je čarter izuzet zbog stajališta kako se radi o turističkoj djelatnosti, za koju će se donijeti poseban Zakon o turizmu . Trenutno nema informacija kad će biti donesen spomenuti Zakon,

Izloženo je i pitanje poslovanja servisera, odnosno nedostatak standardiziranih uvjeta ulaska u koncesijsko područje marine, pri čemu samo neke marine imaju regulirane uvjete. U cilju zadržavanja pozicije na globalnom nautičkom tržištu, pružanja više razine usluge klijentu te sprečavanja neregistriranih servisa, o ovoj temi će se raspravljati na sastancima užih zainteresiranih skupina, kako bi predloženo rješenje bilo zadovoljavajuće za sve segmente nautičke industrije.

 Članovima Izvršnog odbora prezentiran je i projekt Misli more, Misli plavo koji promiče uključivanje mladih u nautičku industriju. Projekt je prezentirala Ana Čalić iz tvrtke Navela, a ciljevi projekta su: umrežavanje mlađih generacija u nautičkoj industriji, podizanje osviještenosti i razine znanja o novim trendovima kružne ekonomije te poticanje izvrsnosti kod mladih uz postizanje napretka u nautičkoj industriji. Provođenjem ovog projekta, mladi bi imali priliku ostvariti svoj potencijal i dati svoj doprinos nautičkoj industriji. Dogovoreno je i održavanje prezentacije projekta u travnju.

vrh stranice