Tvrtkama dodijeljene nagrade 'Sjaj' za vidljivost i afirmaciju društveno odgovorne komunikacije u digitalnim medijima

17.10.2017.

Zagreb, 17. listopada 2017. – Danas je u Hrvatskoj udruzi poslodavaca predstavljeno istraživanje kojeg je u srpnju i kolovozu 2017. na uzorku od 203 poduzeća provela DOBRA HRVATSKA – Poslovna inicijativa za afirmaciju društveno odgovornog poslovanja i održivog razvoja pri M.E.P. d.o.o. u partnerstvu s Hrvatskom udrugom poslodavaca kao sjedištem Global Compact mreže Hrvatska i čiji rezultati su ukazali na to kako sve veći broj hrvatskih poduzeća kontinuirano ulaže u vidljivost društveno odgovornog poslovanja i održivosti putem digitalnih medija.
'Razumijevanje i provedba DOP komunikacije na službenim internetskim stranicama tvrtke' do sada je najveće nacionalno istraživanja u području DOP-a. Cilj istraživanja bio je ispitati koliki broj hrvatskih poduzeća, i kojom kvalitetom, komunicira svoju praksu DOP-a i održivosti putem vlastitih službenih internetskih stranica te koliko polažu u rast svoje digitalne vidljivosti i zapaženosti DOP-a. Riječ je o projektu kojem je na nacionalnoj razini cilj potaknuti poduzeća da izražajnije izlažu svoju DOP praksu i zalaganja u ovome području jer se time ostvaruje „zeleni“ ugled te skupni utjecaj poduzeća na novo osvješćivanje javnosti o neizbježnosti teme DOP-a i održivosti.

Istraživački je tim u uzorak uključio poduzeća aktivna u području održivosti: ona koja su ispunila Indeks DOP-a Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj (HRPOSR) za 2016., 2015. i 2014. godinu, članove HRPSOR-a, ona koja su nominirana za dodjelu Nagrade Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) za primjere dobre prakse za 2016., 2015. i 2014. godinu, ona koja su članovi Poslovne inicijative Dobra Hrvatska, te ona poduzeća koja su samoinicijativno pokazala želju za sudjelovanjem u istraživanju.

Istraživački je tim svoj rad započeo hipotezom kako u poduzećima u RH postoji velik prostor za unaprjeđenjem digitalne vidljivosti DOP praksi sa svim pozitivnim učincima. Od 203 promatrana poduzeća od strane istraživačkog tima 81 je ispunilo upitnik te prilično iskreno ocijenilo svoj rad. Unatoč tome što svi ispitanici tvrde kako provode aktivnosti društveno odgovornog poslovanja, njih 20% ne komunicira ove aktivnosti digitalnim putem.

Kada je riječ o provođenju aktivnosti u specifičnim područjima, 24% ispitanih poduzeća provodi aktivnosti usmjerene prema zaposlenicima, nakon čega slijedi zaštita okoliša s 22%, kao i donacije s 22%. Klijenti i partneri najmanje su zastupljena skupina s tek samo 15%. S obzirom na efikasnost DOP komunikacija za poduzeće, 24% smatra kako DOP komunikacije utječu na povećanje ugleda kompanije te lojalnost kupaca.

Istraživanje je iznjedrilo i niz drugih zanimljivih zaključaka koji motiviraju na daljnju akciju, s nadom da će sljedeći ciklus istoga istraživanja ukazati na ostvarene pomake. Potvrđena je premisa kako su velika poduzeća ona koja svojom praksom prednjače u organiziranim aktivnostima, iako su i među malim te srednjim poduzećima već danas vidljivi izuzetno vrijedni primjeri dobre prakse koji mogu potaknuti druge.

Na današnjem su događanju dodijeljene i nagrade 'Sjaj' tvrtkama za vidljivost i afirmaciju društveno odgovornog poslovanja i održivosti u digitalnim medijima tvrtke. Cilj dodjele je potvrditi dobru digitalnu praksu i u javnosti istaknuti zapažene tvrtke te potaći druge na korištenje različitih dobrih iskustava i unapređenje vlastitog poslovanja. U postupku nacionalnog istraživanja vidljivosti DOP-a opservirani su portali 203 hrvatske tvrtke prilikom čega su zapažene pojedine prakse kojima se može dati atribut uzornih. Deset tvrtki koje ovom prilikom dobivaju nagradu ugledne su i uspješne u svom poslovanju i po snazi spadaju u velike, što pred njih postavlja stalno nove obveze i odgovornost.

Tvrtke – dobitnice:

o Dukat d.d.
o Ericsson Nikola Tesla d.d.
o Heineken Hrvatska d.o.o.
o HEP d.d.
o Hrvatski telekom d.d.
o INA d.d.
o OTP banka Hrvatska d.d.
o Podravka d.d.
o Valamar Riviera d.d.
o Vetropack Straža d.d