Ricardo povećava flotu za još 40 vozila

22.02.2017.

Iz cestovnog prijevoznika traže jednostavniji postupak utvrđivanja kvota za strane radnike, ali i veći angažman države za upis tog zanimanja Saša Paparella sasa.paparella(3poslovni.hr ZAGREB Milan Vrdoljak, predsjednik uprave i suvlasnik tvrtke Ricardo, najvećeg cestovnog prijevoznika u Hrvatskoj, nema problema s radnom snagom, na što se žali dio prijevoznika. Štoviše, tvrtka iz baranjske Darde preuzimanjem Beljetransa zacementirala je liderski status, ima 360 radnika i 300-tinjak vozila te lanjski prihod od oko 225 milijuna kuna. - Trenutačno imamo dovoljno profesionalnih vozača. No, prema strateškom planu za širenje poslovanja, trajno smo otvoreni iskusnim vozačima jer ove godine flotu povećavamo za 40 -ak vozila - kaže Vrdoljak.
Kod nas 60, u Sloveniji 7 dana Nedostatak vozača kratkoročno rješavaju preko propisanih kvota, no svjesni su, kaže Vrdoljak, predsjednik HUP - Udruge prometa, da su to vatrogasne mjere. - Procedure za odobravanje kvota dugotrajne su i komplicirane. Dozvola se izdaje na ime vozača, provjera traje i do 60 dana pa se dosta kandidata predomisli ili nađe drugi posao. U Sloveniji se sve riješi u tjedan dana, napominje suvlasnik Ricarda dodajući da su se u HUP-ovoj udruzi javno založili za veći uvoz stranih vozača. -Za ovu godinu kvote su donesene, ali nadamo se da će ubuduće biti drukčiji način utvrđivanja kvota i brže i jednostavnije rješavanje zahtjeva - rekao je Vrdoljak. Njegova tvrtka zapošljava i vozače s C kategorijom, kojima nudi usavršavanje i priliku da steknu uvjete za polaganje E kategorije, a sve im tvrtka sufinancira. - Vozač je bitan čimbenik našeg poslovanja i dugoročno problem nedostatka kvalitetnog kadra pokušavamo riješiti animacijom mladih za zanimanje vozač, od osnovne škole sve do suradnje s pet prometnih srednjih škola u okruženju. Bilo je prijedloga i da se problem riješi tako da prijevoznici sami školuju vozače. Naš posao nije školovanje, već usavršavanje za izazovan posao, a država mora suštinski reformirati obrazovanje - ističe naš sugovornik. I Rade u EU, a prijavljeni u RH o Može li se problem riješiti poveli ćavanjem plaća, kolike su? s - Ukupna primanja profesionalnih vozača u Ricardu su od 6000 do 15.000 kuna, ovisno o vrsti posla. Hrvatski prijevoznici ne mogu isplaćivati plaće u iznosima u kojima to rade oni iz EU, a često se objavljuju plaće za EU u bruto iznosu, ne računajući na visoke troškove. S druge strane velik broj našeg kadra radi u EU, a u Hrvatskoj su na HZZ-u i primaju naknade, imaju zdravstveno osiguranje i druge pogodnosti. No, primjećuje veći trend povratka ljudi - kaže Milan Vrdoljak. Radna i rodna ravnopravnost Udio žena u radnoj snazi glavnih tehnoloških tvrtki u svijetu žene u ukupnoj radnoj snazi žene na vodećim položajima t žene na tehnološkim položajima