Okrugli stol: Razvoj organizacijske kulture koja podržava ravnotežu profesionalnog i privatnog života - win-win situacija za zaposlenike i poslodavce

13.10.2016.

U prostorijama HUP-a održan je danas okrugli stol namijenjen stručnjacima u ljudskim resursima pod nazivom „Razvoj organizacijske kulture koja podržava ravnotežu profesionalnog i privatnog života“ na kojem se okupilo više od 80 zainteresiranih uzvanika, predstavnika poslovnog sektora te lidera iz područja upravljanja ljudskim resursima u Hrvatskoj.
Okrugli stol organiziran je kako bi se pokazali izazovi s kojima se susreće većina današnjih organizacija u nastojanju da privuku i zadrže kvalitetne zaposlenike te povećaju njihovu angažiranost. Mnoga istraživanja pokazuju da današnje generacije zaposlenika (naročito milenijalci) izuzetno cijene kvalitetu života i svoje slobodno vrijeme te da nisu lojalni svojim tvrtkama s obzirom da su skloni čestim promjenama radnog mjesta. Zato je danas važnije nego ikada prije pružiti zaposlenicima podršku kako bi lakše ispunjavali zahtjeve svih njima važnih životnih uloga u životu te im omogućiti vrijeme i energiju za kvalitetan privatni život.

Prije početka panela održane su tri prezentacije kojima se nastojao pružiti uvod u samu temu te pokazati zakonski okvir unutar kojeg tvrtke u RH posluju te koji im predstavlja ograničenje za implementaciju suvremenijih praksi iz područja HR-a.

Prvu prezentaciju održala je Jelena Jelušić, voditeljica HR projekata u Hrvatskom Telekomu kojom je pokazala rezultate nekih od posljednjih istraživanja na temu organizacijske kulture unutar kompanija, pri čemu je istaknuto da čak 83% zaposlenika smatra kako je fleksibilnost radnog vremena ključna kod prihvaćanja novog posla, a samo 37% ih smatra da u kompanijama u kojima rade imaju strukturu koja podržava ravnotežu privatnog i poslovnog života.

Nataša Novaković, savjetnica glavnog direktora HUP-a za tržište rada i razvoj ljudskih potencijala predstavila je izazove u zakonodavnom polju s kojima se suočavaju tvrtke u RH. Iako je u većini EU prihvaćena praksa novih oblika rada kao što su teleworking, flexitime, compressed hours, primjeri iz Hrvatske dosta su obeshrabrujući, s obzirom da samo 6% zaposlenika radi u nepunom radnom vremenu, dok ostali oblici rada trenutno nisu mogući radi striktne regulative koja tvrtkama otežava prilagodbu i predstavlja velik trošak svim poslodavcima.

Zadnje predavanje prije početka panela održala je Dijana Kobas Dešković, utemeljiteljica MAMFORCE-a te „serijska poduzetnica“ s bogatom karijerom na području odnosa s javnošću, marketinga te upravljanja ljudskim resursima. U svojoj prezentaciji istaknula je različite pristupe kojeg prakticiraju tvrtke u RH i svijetu, s naglaskom na individualni pristup, istaknuvši kako različite HR prakse mogu biti efektivne u različitim sektorima te da je zadatak menadžmenta svake tvrtke da prepozna i osvijesti kako su najveća vrijednost njegove kompanije upravo ljudski potencijali.

Na panelu kojeg je moderirala J. Jelušić sudjelovale su predstavnice velikih kompanija u RH koje su uspješno provele programe razvoja organizacijske kulture unutar svojih tvrtki: Marija Felkel, članica Uprave i glavni direktor za ljudske resurse, Hrvatski Telekom; Romina Ivančić, voditeljica sektora ljudskih resursa, Lidl; Vladimira Senčar Perkov, direktorica sektora upravljanja ljudskim resursima, INA te Mihaela Smadilo, regionalni HR direktor i stariji poslovni partner, Atlantic grupa. Na panelu je zaključeno kako su se razvoj zdravije organizacijske kulture te implementacija programa i mjera koje omogućavaju uravnoteženi život zaposlenika (kao što su fleksibilno radno vrijeme i mjesto rada) pokazali kao najbolje rješenje za dugoročnu produktivnost, zdravlje i zadovoljstvo zaposlenika.

vrh stranice