Održana panel rasprava u sklopu Mjeseca kreativnih i kulturnih industrija: „KREATIVNOST I ZNANJE ZA BOLJU HRVATSKU“

24.05.2016.

Zagreb, 24. svibnja 2016. - U organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) i udruge Pragma održana je danas u prostorima HUP-a rasprava pod nazivom „Kreativnost i znanje za bolju Hrvatsku“. Rasprava je organizirana u sklopu Mjeseca kreativnih i kulturnih industrija, a njezin cilj je bio odgovoriti na niz pitanja koja se tiču kreativnosti i obrazovanja, kurikularne reforme, kreativnosti zaposlenika i učenika i ulozi škola u razvoju kreativnosti.
U sklopu rasprave održana su dva panela kojima su nazočili stručnjaci, predstavnici relevantnih institucija i vlasti. Na prvoj panel raspravi govorili su Aleksandar Battista Ilić, dekan Akademije likovnih umjetnosti te Daniela Angelina Jelinčić iz Instituta za razvoj i međunarodne odnose. Panelisti su se detaljnije dotakli i aktualnog pitanja reforme obrazovnog sustava, jedne od najvažnijih reformi koja uz promjenu cjelokupnog sustava obrazovanja direktno utječe na kvalitetu i kompetentnost radne snage, te kroz razvoj kreativnosti i na konkurentnost cjelokupnoga hrvatskog gospodarstva.

Na kreativnost u obrazovnome sustavu osvrnuo se i Aleksandar Battista Ilić izjavivši: „S obzirom da je kreativnost bila izostavljena u prvome nacrtu Strategije obrazovanja i znanosti, pokrenuli smo izradu Strategije za razvoj kreativnosti u osnovnim i srednjim školama. Suradnja sa stručnom skupinom i Borisom Jokićem bila je iznimna. Razgovarali smo o tome da djecu u školama uz likovni jezik treba učiti i kreativnosti, poduzetnosti, rješavanju problema. Vrlo važno pitanje pri tome, a tiče se osnovne škole i doktorata, je i Kako od znanja stvoriti novu vrijednost.. Usvim dokumentima navodi se kako studente treba pripremati za tržište rada, a ono što trebamo je poticati ih i odgajati da oni sami stvaraju nova tržišta. Ta paradigma nam i dalje nedostaje i bez toga nema dodane vrijednosti.“, dok je Daniela Angelina Jelinčić zaključila: „Kroz klaster kreativnih industrija pokušavamo doprijeti do većeg auditorija kako bismo dokazali koliko je kreativnost bitna. Sve više ljudi postaje svjesno njezine važnosti i činjenice da je „kreativna klasa“ klasa 21. stoljeća. U nju spadaju istraživački novinari, znanstvenici, umjetnici, ljudi koji svojom kreativnošću naplaćuju svoj rad – kroz patente, inovacije i talent. Hrvatsko društvo je prvak svijeta u tome kako nekoga „ukalupiti“ i ograničiti u njegovom radu i trebamo biti otvoreniji i tolerantniji kako bismo bili kreativnije društvo u cjelini.. “

Teme druge panel rasprave obuhvatile su poduzetničke kompetencije i vještine djece i mladih, moguće promjene u obrazovanju, ulogu ravnatelja u kvalitetnom upravljanju škola i postizanju kvalitetnih ishoda obrazovanja koji olakšavaju pristup tržištu rada. Na drugome panelu svoja su razmišljanja s nazočnima podijelili Dubravko Diklić, ravnatelj Strojarske tehničke škole „Faust Vrančić“ u Zagrebu koji je ovom prilikom naglasio važnost koju škole imaju u razvijanju pozitivne klime nužne za poticanje učenika na kreativnost: „Škole trebaju stvoriti pozitivno ozračje i dodane vrijednosti za školu, ali i za lokalne zajednice i šire. Profesori trebaju prepoznati inovativne poduzetnike među učenicima, a škole izgrađuju dva mosta – jedan usmjeren prema samim učenicima, a drugi prema široj javnosti u obliku organizacije raznih sajmova i radionica.“ U drugom dijelu panela sudjelovali su i Darinka Štampar Šmaguc, ravnateljica Obrtničke škole za osobne usluge Zagreb, Igor Salopek, pedagog Osnovne škole Sesvetska Sopnica iz Zagreba te Mile Živčić, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.

Obrazovni sustav koji potiče kreativnost danas je osnovni preduvjet daljnjeg razvoja hrvatskoga društva, a kreativnost neminovno postaje ključna kompetencija 21. stoljeća, zaključak je koji je proizašao iz održane rasprave. Temelji održivoga razvoja kojemu teži svako moderno napredno društvo su kritičko, inovativno i kreativno razmišljanje zbog čega se Hrvatska mora čim prije usmjeriti prema društvenom, kulturnom i gospodarskom razvoju potaknutom upravo inovacijama i kreativnošću pojedinca.

Napomena:
Mjesec kreativnih i kulturnih industrija, u sklopu kojeg je organizirana ova rasprava, održava se u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca i Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija. Manifestacija traje od 16. svibnja do 21. lipnja 2016. godine, a njezin cilj je bolje razumijevanje važnosti sektora kreativnih i kulturnih industrija za razvoj gospodarstva i društva u cjelini. Tijekom Mjeseca kreativnih i kulturnih industrija HUP u suradnji s partnerima organizira niz događanja, okruglih stolova i rasprava kojima se želi dodatno promovirati kreativne i kulturne industrije.
vrh stranice