Održana konferencija „Do veće profitabilnosti efikasnijim upravljanjem zaposlenicima“

26.11.2015.

U četvrtak 26. studenoga 2015. održana je konferencija „Do veće profitabilnosti efikasnijim upravljanjem zaposlenicima“ u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca i tvrtke SELECTIO. Na konferenciji je predstavljen projekt QHR namijenjen efikasnijem upravljanju ljudskim potencijalima u malim i srednjim poduzećima.
Konferenciju su otvorili Bernard Jakelić, zamjenik glavnog direktore Hrvatske udruge poslodavaca i Nenad Bakić, osnivač grupe SELECTIO.
„U Hrvatskoj je teško biti uspješan. Mi koji se borimo na tržištu znamo da su ljudi naša jedina konkurentska prednost. Projekt Poslodavac Partner omogućio nam je da kao mala hrvatska firma certificiramo velike. Njihov odaziv pokazao je koliko je tvrtkama bitno privlačenje, ali i zadržavanje zaposlenika,“ istaknuo je Bakić te upozorio kako se u javnosti kapitalizam doživljava negativno, umjesto da se ističe njegova pozitivna uloga. „Gdje ima pametnog kapitala ima i skupog rada. Ne postoji sukob rada i kapitala, to je sinergija u kojoj svi prolaze dobro“, zaključio je.

Ana Miletić, voditeljica projekta Certifikat Poslodavac Partner tvrtke SELECTIO predstavila je QHR, projekt koji mjeri kvalitetu ljudskih potencijala u organizacijama i nudi alate za efikasnije upravljanje zaposlenicima, a prvenstveno je namijenjen malim i srednjim poduzećima. U projekt se do sad uključilo 10 tvrtki, a analiza njihovog upravljanja zaposlenicima pokazuje da male i srednje tvrtke imaju najbolje razvijene prakse privlačenja i selekcije kandidata za posao, ali da im često nedostaje strateškog upravljanja zaposlenicima.

„One kompanije koje više ulažu u regrutiranje kadra, uvođenje u posao, upravljanje talentima, praćenje radne uspješnosti, razvoj liderskih vještina i brendiranje kao poslodavca imaju od dva do tri i pol puta veći rast prihoda i profitne marže. Prvenstveno treba utvrditi strateške ciljeve organizacije, a kroz jednostavnu analizu postojećeg stanja moguće je osigurati ne samo značajne uštede, već i utvrditi jake i slabe strane u upravljanju zaposlenicima u organizaciji te definirati smjernice za daljnji razvoj praksi koje vode povećanju angažiranosti zaposlenika, efikasnijem upravljanju i ostvarenju poslovnih ciljeva.“ istaknula je Miletić.

U sklopu konferencije održan je okrugli stol „Ljudi, temelj poduzetničkog uspjeha“ na kom su sudjelovale uspješne male tvrtke koje su se uključile u inicijalnu skupinu projekta QHR. Panelisti su govorili o ključnim izazovima u razvoju njihovih organizacija i praksama upravljanja zaposlenicima koje su im pomogle u razvoju kao i propustima koji su se negativno odrazili na poslovanje.

Alan Sumina, direktor Nanobita priznao je da njegova tvrtka, iako vrlo uspješna i brzorastuća, još uvijek uči o procesu upravljanja ljudima. U tome im, kaže, najviše pomaže sudjelovanje u projektima kao što je QHR. „Bez pametnih ljudi vi ne možete razviti gotovo nikakvu firmu u IT biznisu. Nama je bilo jako bitno naći ali i zadržati kvalitetne ljude. To možete ako imate dobre uvjete, ali plaća je samo jedan od njih“, naglasio je Sumina.
Važnost strukturiranog pristupa i ulaganja u privlačenje i zadržavanje vrhunskih stručnjaka istaknuo je i Nikola Kapraljević, direktor u Infinumu. „Od početka smo se trudili voditi računa o zapošljavanju i upravljanju zaposlenicima, no to je sve bilo intuitivno. Kada smo zaposlili 40 ljudi, morali smo promijeniti pristup i angažirati HR stručnjaka. Trebali smo to ranije napraviti kako bismo se mogli posvetiti onome što mi, kao IT stručnjaci, najbolje znamo.“
Posebno je bitno, složili su se sudionici, ljudima pristupiti u vrijeme kada tvrtka raste, odnosno objasniti zašto je to bitno. Goran Mirković iz tvrtke AVL-AST priznao je da su oni napravili grešku što nisu na vrijeme objasnili zašto su rast i razvoj potrebni. „Početkom 2000. godine morali smo povećati broj ljudi s 18 na 39 zaposlenika. Bez obzira koliko je firma uspješna, takvi procesi odvijaju se dosta brzo i neke stvari vam neizbježno promaknu. Tada smo vidjeli da je važno strukturirati internu komunikaciju.“

Rast organizacije zahtijeva i od menadžmenta da se mijenja i razvija. Manuela Šola, direktorica Abrakadabre podijelila je svoje iskustvo u rastu organizacije s malog tima na tvrtku od 30 zaposlenika. „Kako bi se organizacija mogla promijeniti, morala sam se prvenstveno promijeniti ja kao menadžerica, a samim time promijeniti i internu komunikaciju. Promjena kulture agencije i uvođenje polugodišnje evaluacije, kako menadžmenta tako i zaposlenika, promijenilo je klimu kompanije“, kazala je.

Ana Majetić članica Uprave DOK-INGa rekla je kako im je bilo lakše kada su utvrdili smjernice - uprave i svakog tima, jer su na temelju toga utvrdili slabosti i nedostatke. „Jasno smo definirali strategiju, našu misiju, viziju i vrijednosti. U definiranju vizije kompanije sudjelovao čitav tim, kako voditelji tako i zaposlenici koji su se svojim radom posebno istaknuli.“

Sudionici okruglog stola su zaključili da su ključne prakse upravljanja zaposlenicima koje su rezultirale i boljim poslovnim rezultatima ulaganje u privlačenje najboljih kandidata, strukturirani proces selekcije koji uključuje procjenu u kojoj mjeri će se osoba uklopiti u organizaciju te planiranje razvoja vještina i znanja koje će organizacija trebati u budućnosti. Istaknuli su da uvođenje strukturiranog upravljanja zaposlenicima sprječava i gubitke. Veliki je trošak za organizaciju ponovno tražiti i uvoditi osobu u posao što se može spriječiti kvalitetnom selekcijom, strukturiranim programom uvođenja u posao i jasnom komunikacijom.

O QHR PROJEKTU
QHR je projekt s ciljem efikasnijeg upravljanja zaposlenicima u malim i srednjim tvrtkama. Sastoji se od analize upravljanja zaposlenicima (QHR Audit) i šest razvojnih paketa (QHR Strategy, QHR Recruitment, QHR Performance, QHR Rewards, QHR Development i QHR Engagement). QHR Audit je usluga kroz koju tvrtke mogu dijagnosticirati slabosti i snage u upravljanju zaposlenicima i dobiti stručnu pomoć u definiranju daljeg razvoja. Potom organizacije odabiru jedan ili više konkretnih i praktičnih razvojnih paketa kroz koje razvijaju ona područja koja su prioritetna. Razvojni paketi dostupni su u dvije varijante: osnovni razvojni paket namijenjen je tvrtkama koje uopće nemaju ili tek počinju uvoditi neki od procesa dok se napredni paket fokusira na razvoj jedne od funkcija koje već postoje implementirane u poslovanju.

Više informacija možete naći na internetskoj stranici projekta: www.qhr.hr.


Za više informacija obratite se na:

Ana Miletić, Savjetnica za upravljanje ljudskim resursima
E-mail: ana.miletic@selectio.hr
Tel: 091 7645 297
www.qhr.hr