Novosti o udruzi nautičkog sektora

HRVATSKI ČARTER – Pozitivan primjer inicijative Udruge nautičkog sektora
Početkom 2011.g. a u okviru sveukupnih nastojanja Udruge da se problematika nautičkog sektora približi nadležnim institucijama sa ciljem daljnjeg pokretanja razvoja istog i ostvarivanja njegovih potencijala, pokrenula sam Inicijativu obnove čarter flote prvenstveno plovilima domaće proizvodnje. Formiran je tročlani radni tim koji je uključio perspektivne hrvatske proizvođače jedrilica i motornih plovila.
Prvobitni cilj bio je zainteresirati nadležne Institucije (Ministarstvo Mora, Turizma i Gospodarstva) i pridobiti njihovu podršku te utjecati na namjensko usmjeravanje poticajnih sredstava za dugoročnu dobrobit sektora i gospodarstva i održavanje postignutih rezultata u teškim uvjetima gospodarske krize. Prvenstveno je sagledano stanje čartera i dokazana opravdanost inicijative za obnovom čarter flote sa ciljem bolje konkurentnosti a ujedno i brendiranja hrvatskog čartera plovilima iz domaće proizvodnje sa multiplikacijskim efektom (daljnji razvoj sektora u dijelu male brodogradnje, servisnih usluga i usluga opremanja, veće potrošnje u nautičkom turizmu, viših poreznih priljeva i zaposlenosti, poticanje stvaranja vlastite čarter flote kao zamjene za čarter „management“ u opadanju) sve temeljeno na snazi, mogućnostima i neiskorištenim prilikama hrvatskog nautičkog turizma imajući u vidu negativne posljedice koje prijete zastojem u razvoju. Inicijativa je dobro prihvaćena i od strane Udruge čarteraša pri HGK, bilo je i zajedničkih aktivnosti. Na žalost sa nadležnim Institucijama nismo uspjeli održati željenu dinamiku i kontinuitet u daljnjem razvoju Inicijative, tako da se sve svelo na samostalne aktivnosti Radnog tima Udruge prema čarterašima unutar raspoloživih okvira i mogućnosti, bez poticaja, isključivo upornošću, radom, razmjenom iskustva i saznanja te suradnjom članova Udruge. Inicijativa je od strane jedinog hrvatskog proizvođača jedrilica, tvrtke AD Brodovi Solin personalizirana u projekt „Hrvatski brod za hrvatski čarter“ i već su ove nautičke sezone zaplovile prve dvije flote što je dokaz da se zajedničkim znanjem i upornošću može stići do rezultata i zaustaviti negativne trendove.


Izvršni odbor Udruge nautičkog sektora održao 15-tu sjednicu
05. srpnja 2012. Izvršni odbor Udruge nautičkog sektora održao je sjednicu u Zagrebu. Na sjednici se razgovaralo o aktualnoj situaciji u nautičkom sektoru, zakonodavnim izmjenama koje su se dogodile, ali i o onima koje tek predstoje te o budućim aktivnostima udruge. Udruga očekuje termin sastanka u Ministarstvu financija gdje bi zajedno sa Udrugom čartera pri HGK razgovarali o modelu oporezivanja usluga pružanja smještaja na plovilima ( čarter)
Čarter turizam u RH ima visoku važnost u ukupnoj turističkoj ponudi RH te utječe na čitav niz drugih djelatnosti u nautičkom sektoru poput marina, hrvatske male brodogradnje, servisnih djelatnosti,ugostiteljstva, leasing kuća, zastupnika i distributera plovila i rezervnih dijelova itd..Naša konkurencija iz Europske unije pronašla je model oporezivanja kako bi zaštitila svoje čarter tvrtke. Udruga nautičkog sektora smatra da i Hrvatska mora pronaći model kako bi se ta djelatnost oporezivala po smanjenoj stopi PDV-a. Povišenje stope PDV- a na čarter bi imalo katastrofalne posljedice po tu uspješnu djelatnost.
Članovi Izvršnog odbora razgovarali su i o drugim ključnim temama poput Zakona o koncesijama i Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama. Pozitivni pomaci u pozicioniranju udruge su postignuti, naši članovi imenovani su Radne skupine i stručna povjerenstva pa se udruga nada da će bar ubuduće moći utjecati i reagirati na zakonske izmjene. U drugom dijelu sjednice razgovaralo se o pripremi Skupštine udruge na jesen.

TROŠARINE NA PLOVILA KONAČNO OTIŠLE U POVIJEST
Udruga nautičkog sektora pri HUP-u je konačno dočekala jednu pozitivnu zakonsku promjenu: zloglasni Posebni porez na plovila, poznat u javnosti pod nazivom trošarine, konačno je ukinut. Ovo je dobra vijest za cijeli nautički sektor, ali i pouka onima koji donose odluke o novim zakonima bez konzultacija sa strukovnim udrugama i bez prave studije o utjecaju na poslovni sektor i državne prihode. Trošarine nisu donijele nikakvu korist državnoj blagajni, a s druge strane uništile su čitav niz malih brodograditelja i tvrtki u nautičkom sektoru. Ne ponovilo se!
Evo što su povodom ukidanja trošarina izjavili članovi Izvršnog odbora Udruge nautičkog sektora:
Nevenka Čalić: Navella d.o.o.
„Nakon više od dvije godine upornog rada uz ostale kolege iz HUP-a, postigli smo ukidanje trošarina na plovila. Međutim, to je svega jedna od sveukupno trinaest točaka-prijedloga kojima želimo stvoriti pozitivno poduzetničko okruženje za nautički sektor. Sumnjam da će sam čin ukidanja trošarina u postojećim tržišnim uvjetima biti dovoljan za oporavak domaće male brodogradnje. Bit će potrebna i dobro osmišljena daljnja strategija razvoja u sveukupnosti nautičkog sektora. Bila bi velika šteta dozvoliti rasipanje akumuliranog znanja, iskustva, vještina, postignutih pozicija na globalnom tržištu u smislu hrvatskog brenda plovila i najbolje nautičke destinacije na Mediteranu. Kao i do sada, nastavit ću rad na realizaciji postojećih zahtjeva i inicijativa usmjerenih na rast nautičkog sektora. Smatram da raspolažemo prednostima koje još uvijek nismo dovoljno i smišljeno iskoristili.“
Neven Čolić, Navigo sistem d.o.o.
„ Nakon duge 3 godine, konačno je ispravljena nepravda i ukinute "sankcije" hrvatskoj maloj brodogradnji jer kako drugačije nazvati namet u obliku trošarina koje je uvela bivša vlada te tako vrlo efikasno uništila jedan cijeli proizvodni sektor koji je mogao poslužiti kao školski primjer "samoodrživosti". Treba se nadati da je ovo kraj jedne stigmatizacije domaće nautike i domaćih nautičara.“

Održana sjednica Odbora za turizam Hrvatskog sabora na temu "Prijedlozi i mjere unaprjeđenja nautičkog turizma u Republici Hrvatskoj"
Na inicijativu Odbora za turizam Hrvatskog Sabora, strukovnih udruženja iz nautičkog sektora pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Hrvatske udruge poslodavaca Udruge nautičkog sektora te drugih nacionalnih i regionalnih udruga, krajem travnja, održala se sjednica Odbora za turizam Hrvatskog sabora na temu „Prijedlozi i mjere unapređenja nautičkog turizma u Republici Hrvatskoj. Predsjednik saborskog Odbora Goran Beus Richembergh, u svom uvodnom izlaganju podsjetio je da je u Hrvatskoj strategija razvoja nautičkog turizma donesena još prije nekoliko godina, ali da je praksa na žalost pokazala da se od tada do danas u tom segmentu nije napravilo gotovo ništa, a Hrvatska je po toj strategiji trebala već biti prepoznata kao prva na Sredozemlju u nautičkom turizmu.
Na tematskoj sjednici izneseno je niz prijedloga za unapređenje nautičkog turizma u Hrvatskoj. Prezentaciju o pomorskom dobru i nautičkom turizmu održao je Branko Kundih, suradnik HGK i stručnjak za pomorsko pravo koji smatra da je hitno donošenje novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama ključni preduvjet da Hrvatska konačno počne planski gospodariti jednim od svojih najvrednijih resursa. Kundih je upozorio kako bez pravne sigurnosti nema ulaganja u marine i druge objekte u morskim lukama te je predložio i osnivanje posebne institucije koja će se baviti upravljanjem i nadzorom pomorskog dobra.
Dopredsjednik Udruge nautičkog sektora Roko Vuletić prezentirao je Memorandum Udruge nautičkog sektora u kojem je detaljno opisana problematika nautičkog sektora, ali su ponuđena i rješenja. „Uzroci stagnacije su mnogobrojni, a neki su od njih nepotpuna planska odnosno prostorna dokumentacija, sporost administracije, preskupa koncesija te PDV na cijenu veza koji iznosi 23 posto, dok za turističku djelatnost iznosi 10 posto.“ kazao je Vuletić. Naglasio je da je nužno ukidanje posebnog poreza na plovila, tzv. trošarina. Nautičari u HUP-u smatraju da u Hrvatskoj treba zadržati plovila pod stranom zastavom po ulasku Hrvatske u EU i osigurati im dodatne pogodnosti ako se registriraju u Hrvatskoj. Ispred HGK, prezentaciju je održao Branimir Mađer, a nakon toga Saborskom odboru, predstavnicima ministarstava i medija obratili su se gotovo svi prisutni predstavnicu nautike u Hrvatskoj. Dojmovi nautičara o samoj sjednici uglavnom su pozitivni jer se po prvi put nakon dugo vremena stvorila pozitivna atmosfera za promjene na bolje. Predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture te Ministarstva turizma su podržali stavove predstavnika nautičkog sektora, a svi prijedlozi koji su izloženi upućeni su u više ministarstava, Vladi i drugim institucijama.
„Hoće li se nakon ove uspješne sjednice u nautičkom sektoru nešto promijeniti na bolje, vidjet ćemo“ kazao je Romano Pičuljan, predsjednik Udruge nautičkog sektora u HUP-u.

Predstavnici HUP-a Udruge nautičkog sektora na svečanom otvaranju Dana hrvatske male brodogradnje
Dani hrvatske male brodogradnje jedinstveni su nautički sajam koji se po četvrti put za redom održava u marini hotela Le Meridien Lav u Splitu, ove godine u razdoblju od 26. do 29. travnja. Četverodnevnu manifestaciju svečano je otvorio dožupan Splitsko-dalmatinske županije Visko Haladić koji je istaknuo važnost ovog sajma jer na njemu su predstavljeni proizvodi u koje je ugrađena hrvatska pamet i koji su dokaz žilavost hrvatskog gospodarstva. Unatoč svim teškoćama a posebno trošarinama koje su ugrozile opstanak malih brodograditelja ova grana, prema riječima Haladića, ima veliku budućnost. Sve prisutne u ime organizatora Udruge „ Dani hrvatske male brodogradnje“ pozdravio je njezin predsjednik Branimir Matijaca koji je kazao da na ovom sajmu pozitivna energija i poslovni optimizam koji dolazi iz domaćih škverova izraženiji nego na bilo kojoj sličnoj manifestaciji . Jedan od razloga kontinuiranog rasta manifestacije Dani hrvatske male brodogradnje i dobrog odaziva vidi u zajedničkom cilju izlagača i organizatora da svakom potencijalnom kupcu ponude najbolje proizvode domaćih malih škverova, ali da pritom prepoznaju želje i sugestije koje im posjetitelji na ovoj izložbi rado upućuju. Tako će na ovogodišnjem sajmu predstaviti 44 proizvođača plovila, odnosno 60% aktivnih proizvođača plovila u Hrvatskoj. Organizatorima se i ove godine kao glavni partner pridružila Societe Generale - Splitska Banka i to posebnim kreditnim linijama za kupnju domaćih plovila. Tim povodom Tomislav Aljinović, direktor odjela za malo poduzetništvo zaključio je da je segment male brodogradnje jedan od najvažnijih obilježja ovog kraja još od davnih vremena ali i poslovni segment s odličnom perspektivom.

Inicijativom HUP-a Udruge nautičkog sektora osnovano Stručno povjerenstvo za izradu teksta Nacrta prijedloga Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama
Nakon kontakata i sastanaka Udruge nautičkog sektora Hrvatske udruge poslodavaca Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture osnovalo je Stručno povjerenstvo za izradu teksta Nacrta prijedloga Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama. U povjerenstvu se nalaze predstavnici različitih ministarstava, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore te predstavnici udruga, općina i gradova. Ispred Hrvatske udruge poslodavaca Udruge nautičkog sektora povjerenstvo je imenovalo Romana Pičuljana , predsjednika Izvršnog odbora Udruge nautičkog sektora.

HUP Udruga nautičkog sektora na sastanku u Ministarstvu turizma
Udruga zadovoljna sastankom

11. travnja 2012. u Zagrebu, održan je sastanak u Ministarstvu turizma na kojem su izaslanstvo HUP Udruge nautičkog sektora prImili zamjenik ministra turizma Oleg Valjalo i savjetnik ministra Davor Njirić. U izaslanstvu su ispred udruge bili Romano Pičuljan, Roko Vuletić, Braslav Karlić i Mario Knego. Na sastanku se razgovaralo o problemima u nautičkom sektoru koji su u ingerenciji Ministarstva turizma. Tako je tema bila , između ostalog, i PDV za smještaj na plovila koji, sada više nema nikakve nedoumice, spada u turistički smještaj i iznosi 10%. Tema sjednice bio je i rad Turističke zajednice koja od boravišne pristojbe u nautici godišnje uprihodi 23 milijuna kuna. Udruga nautičkog sektora smatra da se dio tog prihoda treba i vratiti nautici i to najviše promocijom hrvatskog nautičkog turizma. Također je potrebno da se na Vijeću turističke zajednice razgovara i o sajmovima koje nautičari drže značajnim, kao i regijama iz kojih dolazi najviše nautičara i u kojima je potrebno ojačati promidžbu. Predstavnici Ministarstva su izvijestili prisutne članove udruge da će se zrakoplovni letovi u podsezoni sufinancirati, što je osobito važno za nautičare i sve koji od nautike žive. Na sastanku se razgovaralo i o tome da je potrebno definirati uvjete pod kojima će strani nautičari ubuduće ploviti Jadranom, a da je to potrebno napraviti prije jeseni kada se održavaju veliki nautički sajmovi. Dogovorena je i koordinacija Ministarstva i Udruge nautičkog sektora koja će se zalagati za rješavanje prioritetnih problema u nautičkom sektoru koji su vezani za turizam. U tu svrhu će udruga Ministarstvu poslati svoj prijedlog redoslijeda prioriteta. Izaslanstvo udruge, predvođeno Romanom Pičuljanom izrazilo je zadovoljstvo vrlo kvalitetnim i dobro pripremljenim sastankom. „Nakon uspostavljenog prvog kontakta, nadamo se uspješnoj suradnji i partnerskom odnosu“ izjavio je Pičuljan.

Udruga nautičkog sektora Hrvatske udruge poslodavaca u siječnju, 2012. uputila je dopis resornim ministarstvima za sastanak izaslanstva Udruge nautičkog sektora sa:
Potpredsjednikom Vlade i Ministrom gospodarstva, g. Radimirom Čačićem
Ministrom financija, g. Slavkom Linićem
Ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture, g. Zlatkom Komadinom
Ministrom turizma, g. Veljkom Ostojićem
Dopis možete pogledati OVDJE. Prilog dopisu je bio i novi memorandum Udruge nautičkog sektora Hrvatske udruge poslodavaca koji možete pogledati OVDJE.

HUP Udruga nautičkog sektora održala trinaestu sjednicu Izvršnog odbora u Zagrebu Upućen apel novoj Vladi RH: Nautički sektor propada zbog loših zakonskih rješenja
19. siječnja 2012. Izvršni odbor Udruge nautičkog sektora održao je trinaestu sjednicu u Zagrebu. Članovi Izvršnog odbora razgovarali su o programskim aktivnostima za 2012. godinu i o rezultatima vrlo intenzivne prepiske sa različitim ministarstvima i institucijama Vlade RH. Veliki i neriješeni problem nautičkog sektora još uvijek ostaju posebni porez na plovila – trošarine, iako se sva stručna javnost slaže da taj porez treba ukinuti. Izvršni odbor je zaključio da se od zahtjeva ne odustaje. Posebice u uvjetima globalne gospodarske krize kada je nužno potaknuti optimalan i brz razvoj nautičkog turizma i svih djelatnosti vezanih za njega na korist tvrtki i uposlenika u sektoru, ali i hrvatske države i gospodarstva u cjelini. Osnovnu prepreku još uvijek predstavlja nedorečeno, često zbunjujuće pa i destimulirajuće zakonodavstvo, birokratiziranje i pretjerano administriranje. Radi toga je nautički sektor u Hrvatskoj objektivno zaostajao za konkurencijom i niti izdaleka nije uspio ostvariti onakav razvoj i gospodarske učinke kakve je mogao. U raspravi koja se vodila oko određivanja načina komunikacije prema ministarstvima te samim dopisima i nadopunom Memoranduma, Braslav Karlić konstatirao je da nova Vlada nije za sada najavila znatne promjene u poreznom sistemu, pa tako ni vezano za promjene u trošarinama. Danas, kada su gospodarski rast, greenfield investicije i novo zapošljavanje važni kao možda nikada do sada, kada zemlje u okruženju (poput Italije i Grčke) poreznom politikom tjeraju nautičare sa svojih vezova, naglasio je da Hrvatska ne smije propustiti šansu. Ona nije samo u gradnji novih vezova. Ona je u djelatnostima servisa i remonta, čartera, ugostiteljstva i brojnim drugima. Iskoristimo li priliku, djelatnost koja godišnje uprihodi oko 850 milijuna eura iako može rasti dvoznamenkastim postotkom svake godine i u samo četiri godine ostvariti 1.500.000.000 eura. Teško je i zamisliti drugo područje djelatnosti na kojem se može ostvariti tako brz i visok rast.
Romano Pičuljan naglasio je da u što hitnijem roku UNS mora zatražiti sastanke sa odgovornim ljudima u ministarstvima da bi se izborila za svoje ciljeve. Članovi IO zaključili su da je nužno uputiti dopise i zamolbu da delegaciju UNS prime gospodin Radimir Čačić, prvi potpredsjednik Vlade RH, gospodin Slavko Linić, ministar financija, gospodin Zlatko Komadina, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture i gospodin Veljko Ostojić, ministar turizma kako bi im neposredno izložili viđenje razvojnih mogućnosti nautičkog sektora.
Na sjednici se razgovaralo i o predstojećem Sajmu nautike u Zagrebu. Članovi Izvršnog odbora složili su se da bi Udruga trebala biti prisutna na sajmu i predstaviti svoje aktivnosti.

HUP Udruga nautičkog sektora predlaže objedinjavanje Sajma nautike sa Turizmom (CroTour) i ostalim sajamskim priredbama (Vinovita, Ingam Hotel & Gastroteh)
Globalna gospodarska kriza kao i domaće gospodarsko okruženje koje ne potiče i ne podržava zdrave poduzetničke inicijative dovelo je u vrlo težak položaj hrvatski nautički sektor koji je do 2008. bio jedan od najpropulzivnijih.
To se odražava na kvalitetu i posjećenost sajamskih priredbi što bilježimo tijekom cijele 2010 i 2011. godine. Manje je interesa i kvalitetnih zbivanja na istima, a sve se dešava po inerciji i bez novih inicijativa. Svi nautički sajmovi su gotovo prepolovljeni, neki i otkazani te kao takvi prestaju biti interesantni i izlagačima i posjetiocima.
„Kao Udruga Nautičkog sektora koja objedinjuje sve tvrtke direktno ili indirektno povezane sa nautikom, ne želimo biti pasivni promatrač negativnih trendova već želimo dati inicijativu. Smatramo da bi se objedinjavanjem Sajma nautike sa Turizmom (CroTour) i ostalim sajamskim priredbama (Vinovita, Ingam Hotel & Gastroteh) postigla bolja posjećenost i dinamika. Nautika u Hrvatskoj nije samo puka prodaja brodova već mnogo više pa sa navedenim sajmovima postoji mnoštvo dodirnih točaka: nautički turizam – čarter sa proširenim oblicima (sportski ribolov, big game, team building jedrenje, regate, regate tradicionalnih plovila) gastro destinacije na moru (tzv. gustoza đita), vinarije uz obalu koje nautičari obavezno posjećuju, ronilački turizam, itd.“ izjavila je Nevenka Čalić, članica Izvršnog odbora Udruge nautičkog sektora koja je inicirala ovaj prijedlog.
Svi izlagači imali bi više posjetitelja koji potencijalno mogu postati i klijenti, posjetioci bi bili zadovoljniji jer je ponuda sajma veća, kvalitetnija i kompatibilna, a Zagrebački velesajam bi sveukupno polučio bolje efekte.
Dopise s prijedlogom objedinjavanja navedenih sajmova, udruga je poslala čelnicima sajmova te očekuje odgovore.

HUP Udruga nautičkog sektora održala jedanaestu sjednicu Izvršnog odbora u Šibeniku – Ponovni apel Vladi RH – Ukinite trošarine!
Nautički sektor propada zbog loših zakonskih rješenja, a umjesto da ih riješi, država generira nove probleme
25. kolovoza 2011. Izvršni odbor Udruge nautičkog sektora održao je jedanaestu sjednicu u Šibeniku. Domaćin sjednice bio je Goran Prgin, vlasnik NCP Grupe. Članovi Izvršnog odbora razgovarali su o programskim aktivnostima za jesen i o rezultatima vrlo intenzivne prepiske sa različitim ministarstvima i institucijama Vlade RH. Veliki i neriješeni problem nautičkog sektora ostaje posebni porez na plovila - trošarine. Udruga do danas nije dobila nikakav odgovor iz Ministarstva financija vezano za trošarine, iako se sva stručna javnost slaže da taj porez treba ukinuti. Izvršni odbor je zaključio da se od zahtjeva ne odustaje. Udruga je već ponovila dopise i ravnatelju Carinske uprave i ministrici Dalić.
Na sjednici se razgovaralo i o problemima koje u poslovanju marina stvara različito tumačenje Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama vezano za koncesijske ugovore. U pojedinim slučajevima , DORH odredbu u koncesijskom ugovoru u kojem je navedena i obveza plaćanja 1,5 % prihoda ostvarenog na pomorskom dobru tumači kao prihod svih djelatnosti koje se obavljaju u marini. To stvara ogromne probleme u poslovanju poglavito što su djelatnici DORH-a u pojedinim marinama tu odredbu u koncesijskom ugovoru tumačili kao naknadu koju retroaktivno treba platiti u iznosu od 1,5% svih prihoda djelatnosti koje se obavljaju na pomorskom dobru za koje je dobivena koncesija. Slijedom zaključaka sa sjednice, udruga je uputila dopis zamjenici Glavnog državnog odvjetnika Snježani Frković sa zahtjevom za sastanak na kojem će predstavnici udruge objasniti probleme te predložiti rješenja koja bi trebala urediti i ujednačiti procedure po kojima će službena tijela koja nadziru rad nautičkog sektora postupati.

HUP Udruga nautičkog sektora poslala pozive za učlanjenje nečlanicama
Reakcije na dopis urodile novim prijedlozima za nadopunu programa rada udruge
HUP-ova udruga nautičkog sektora u kolovozu je poslala dopise sa pozivom na učlanjenje u udrugu malim brodograditeljima, marinama i čarter kompanijama . „Odaziv na naše pozive čiji je cilj jačanje članstva bio je zaista dobar. Ono što je najzanimljivije je da su razgovori sa pojedinim tvrtkama donijeli i nove informacije i prijedloge o kojima ćemo zasigurno razgovarati na sjednicama Izvršnog odbora udruge. Primjerice, predstavnici hrvatske male brodogradnje spremni su znatno povećati proizvodnju i to nije problem. Ono što ih najviše muči, uz standardno velika porezna opterećenja je promocija na inozemnim sajmovima jer se za njih ne zna dovoljno“ izjavila je direktorica udruge Vesna Ivić-Šimetin.. „Pozivamo hrvatske ministre da nas posjete u našim pogonima i vide u kojim uvjetima radimo. Usprkos tome, tvrdim da je hrvatska mala brodogradnja kvalitetnija od konkurencije i da možemo biti konkurentni na međunarodnom tržištu. Treba nam pomoć države kako bismo se prezentirali na inozemnim sajmovima, izjavio je Bogoslav Pavlović, mali brododgraditelj i vlasnik tvrtke Manikela koja proizvodni pogon ima u Solinu.

Predstavnici Udruge nautičkog sektora na sastancima u Ministarstvu financija, Carinskoj upravi i u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture
Početkom svibnja, ministrica financija, Martina Dalić primila je predsjednika Udruge nautičkog sektora Romana Pičuljana na sastanak, Sastanku su prisustvovali i predstavnici Carinske i Porezne uprave. Romano Pičuljan je imao prilike izložiti gotovo sve probleme u nautičkom sektoru od kojih su najvažniji bili tema sastanka održanog 19. svibnja u Carinskoj upravi gdje je stručna radna grupa sastavljena od predstavnika Carinske uprave, Porezne uprave, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Udruge nautičkog sektora raspravljala o zahtjevima HUP-ovih nautičara: hitnom i trenutnom ukidanju posebnog poreza na plovila (koji je uveden kao jedna od mjera Programa gospodarskog oporavka, dok takva praksa oporezivanja ne postoji u EU), ujednačenom provođenju carinskog postupanja s plovilima, posebno u odnosu na Carinski zakon, te uspostavljanje bolje komunikacije između Lučkih kapetanija i Carinarnica te smanjenju stope PDV-a na plovila prije ulaska RH u EU (kako bi što više vlasnika brodova, čija su plovila na vezu u hrvatskim marinama, po ulasku RH u EU, porez na plovila platilo u RH, a ne u zemljama članicama EU, u kojima su porezne stope niže (Italija, Malta))
Ravnatelj Carinske uprave, Hrvoje Čović na sastanku je istaknuo kako Carinska uprava intenzivno radi na rješavanju komunikacije između Lučkih kapetanija i carinskih ispostava te da se radi i na obuci carinskih službenika kako ne bi bilo ubuduće različitih postupanja. Što se tiče HUP-ovog prijedloga za smanjenje stope PDV-a na plovila pod stranom zastavom prije ulaska RH u EU, pomoćnik ravnatelja Porezne uprave Zlatko Fabijančić je kazao da zapravo nema manevarskih mogućnosti za smanjenje PDV-a zbog toga jer Europske direktive ne dopuštaju smanjenje stope PDV-a na brodove.
Državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, kapetan Mario Babić govorio je dosta afirmativno i sa razumijevanjem za probleme u nautičkom sektoru. Njegovo izlaganje pokazalo je da podržava nastojanja Udruge nautičkog sektora da se ukinu ili makar smanje posebni porezi na plovila (trošarina) te na taj način olakša položaj malih brodograditelja i nautičkog sektora u cjelini. Također se složio sa stavovima da Hrvatska mora iznaći način da zaštiti tu djelatnost jer hrvatska mala brodogradnja kvalitetom svojih proizvoda to i zaslužuje. Podaci pokazuju i kako je država od trošarina na plovila prošle godine uprihodila zanemariva financijska sredstva, pa osim što su nanijele znatnu štetu cijeloj nautičkoj djelatnosti, nemaju ni ekonomsku opravdanost za državu. Nakon sastanka u Carinskoj upravi održao se i sastanak u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture gdje je najviše razgovarano o koncesijama na pomorsko dobro, problemima čartera, marina i investitora. Neki pozitivni pomaci su napravljeni, poglavito u domeni servisnih i čarter djelatnosti. Premda samim sastancima većina problema u sektoru nije riješena, dobro je da je uspostavljen jedan partnerski odnos i otvorena komunikacija. Udruga nastavlja svoju borbu za ukidanje trošarina i rješavanje drugih problema nautičkog sektora.

Udruga nautičkog sektora u travnju održala 2 sjednice Izvršnog odbora
Udruga nautičkog sektora je u travnju imala niz aktivnosti vezanih za probleme u nautičkom sektoru koji obrađuje ključni dokument udruge, Memorandum nautičkog sektora. Održane su 2 sjednice Izvršnog odbora udruge na kojima je raspravljano o novom prijedlogu Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama te nezadovoljstvu članova udruge činjenicom kako većinu prijedloga Udruge nautičkog sektora Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nije uvažilo.. Upućeni su dopisi Ministarstvu financija i ministrici Martini Dalić vezano za trošarine i prijedloge udruge za obračun PDV-a, poreze i probleme sa carinskim propisima te potpredsjedniku Vlade RH za investicije Domagoju Ivanu Miloševiću vezano za koncesije na pomorskom dobru i loše strane propisa koji koče investicije u nautičkom sektoru i turizmu. Odgovor iz Ministarstva financija sa terminom sastanka je stigao, udruga čeka odgovor Miloševića.

UDRUGA NAUTIČKOG SEKTORA NA ADRIATIC BOAT SHOW-u U ŠIBENIKU
NAUTIČKI FORUM - ZAŠTO STAGNIRA NAUTIČKI SEKTOR

Predstavnici „proizvodnje“ odnosno svi oni koji rade u nautičkom sektoru pa u toj grani gospodarstva (pro)daju svoje usluge, na prvom hrvatskom Nautičkom forumu na Adriatic Boat Show-u u Šibeniku održanom 16. rujna 2010., složni su u jednom: nautički sektor stagnira i to manjim dijelom zbog recesije a većim zbog državnih propisa, predugog administriranja, velikih nameta i sličnog.
Najizravnije o tome je progovorio Roko Vuletić dopredsjednik Udruge nautičkog sektora HUP-a koji tvrdi da je stagnacija počela s 2008. godinom, umjesto da to danas bude jedna od ključnih hrvatskih poluga izlaska iz recesije. Za rast nautičkog sektora potrebno je dvoje: vez i brod. Iako je Strategija razvoja nautičkog turizma predvidjela izgradnju novih 15 tisuća vezova do 2018. godine još se i ne zna na kojim sve lokacijama. Do sada je sagrađeno tek 1000 vezova i samo jedna marina – i zatvorena jer nema potpunu dokumentaciju. Što se tiče broda - prodaja u Hrvatskoj pala je za 90 posto“ - tvrdi Vuletić. Stagnaciju uzrokuju preveliki nameti, PDV iznosi 23 posto za razliku od 10 posto u turističkoj djelatnosti, preskupe su koncesije. Naša konkurencija u Italiji, Sloveniji, Crnoj Gori - kaže Vuletić, ponaša se skroz suprotno, intenzivno se grade marine praktički za naše goste, one koji će ploviti našim dijelom Jadrana, a zna se da najveći trošak rade tamo gdje im je vez, a ne tamo gdje plove. Umjesto da ubiremo veliki novac, mi to prepuštamo drugima - izričit je bio Vuletić.
I još o plovilima: prodaja, pa tako i gradnja, pada, a razlog su bile najprije enormne trošarine a sada najava poreza na imovinu koji će se odnositi i na brodice i jahte. Od jeseni, plovilo pod hrvatskom zastavom bit će opterećeno s najmanje tri, a možda i četiri poreza.
Štetu od poslovne politike koja udara ovakav tempo nautičkom sektoru u konačnici trpe svi. Slabije rade domaća brodogradilišta, servisi, gube marine, ne obnavljaju se flote, gubi Registar brodova, osiguranja, nema gradnje novih vezova i zapošljavanja - kaže Roko Vuletić.
Poseban problem nastat će prilikom ulaska u EU. Procjenjuje se da je u Hrvatskoj ukupno 30 tisuća plovila pod stranom zastavom koja nisu platila porez niti u jednoj zemlji EU. Hrvatska u ovom trenutku za njih porezna oaza. Kad uđe u EU morat će platiti porez u nekoj od zemalja Unije - naravno da to neće biti Hrvatska u kojoj je PDV viši nego u drugim zemljama. Vuletić potsjeća na primjer Malte koja je ulaskom u EU osigurala privremeni PDV za plovila u iznosu od 6 posto pa su svi građani EU koji su tamo imali brodove posegnuli za malteškom zastavom i tamo platili PDV. Kad bi Hrvatska iskoristila tu mogućnost i to s PDV-om od 10 posto bio bi to jednokratni prihod od 150.000.000 eura u državni proračun.
Nautički sektor zbog ovih i još niza drugih problema koji koče njegov rast traži hitno oživotvorenje Strategije razvoja, promjenu porezne politike i hitne pripreme za ostvarenje prijelazne stope PDV-a prilikom ulaska u EU, obradu i objavu podataka o stvarno ubranoj trošarini u prvih 6 mjeseci 2010. godine, a traže i striktnu primjenu zaključaka s dogovora rukovodstva HUP-a i premijerke Jadranke Kosor na kojem je jamčeno da se više niti jedna promjena zakona ili propisa iz domene nautičke djelatnosti neće dogoditi bez da se rasprave sa stručnjacima iz nautičkog sektora- što u cijelosti nije ispoštovano.
Udruga nautičkog sektora HUP-a, drugog dana sajma, 17. rujna 2010. , održala je i sjednicu Izvršnog odbora udruge. Na sjednici su ponovljeni zahtjevi udruge upućeni Vladi o formiranju ekspertne skupine s predstavnicima Vlade, nadležnih ministarstava i HUP-a koji bi izradili prijedlog mjera s jednim ciljem: ostvariti stopu rasta od 20 posto u idućih 5 godina.

NA SAJMU NAUTIKE CROATIA BOAT SHOW ODRŽANA SJEDNICA IZVRŠNOG ODBORA HUP UDRUGE NAUTIČKOG SEKTORA
TRAŽI SE JEDINSTVENI NAPUTAK O PROVEDBI CARINSKIH PROPISA U RH


17. travnja 2010., na sajmu nautike Croatia Boat Show, održana je sjednica Izvršnog odbora Udruge nautičkog sektora. Glavna tema sjednice bila je inicijativa za donošenje jedinstvenog naputka o provedbi carinskih propisa u RH.
Članovi Izvršnog odbora udruge razgovarali su o problemima u vezi carinskih propisa na području RH. Naime, zbog različitog tumačenja i provođenja pojedinih carinskih odredbi, poslovanje u Hrvatskoj je otežano. Carinske ispostave u pojedinim gradovima tako od tvrtki nautičkog sektora traže različito postupanje za procedure koje bi trebale biti iste na svim područjima. Stoga je zaključak Izvršnog odbora da će udruga tražiti sazivanje radnog sastanka sa Carinskom upravom RH na kojem će članovi delegacije udruge izložiti probleme i nedorečenosti zakonskih odredbi vezanih za carinske propise.

NA 1. SKUPŠTINI UDRUGA PROMIJENILA NAZIV U HUP UDRUGA NAUTIČKOG SEKTORA
IZVRŠNOM ODBORU POTVRĐEN MANDAT NA DVIJE GODINE

19. ožujka 2010.u hotelu Le Meridien Lav u u Podstrani održana je Skupština HUP Udruge male brodogradnje i nautičkog sektora. Nakon uvodnog dijela u kojem su se Skupštini obratili Vesna Ivić-Šimetin, direktorica regionalnog ureda Split, Hrvoje Marušić, predsjednik Izvršnog odbora HUP-a Podružnice Dalmacija te Romano Pičuljan, predsjednik Udruge, Skupština je započela sa radom. Usvojen je novi Statut udruge, a Skupština je jednoglasno usvojila prijedlog Izvršnog odbora o promjeni naziva udruge koja će se od sada zvati HUP Udruga nautičkog sektora.
Prije glasovanja o reizboru Izvršnog odbora udruge, Vesna Ivić Šimetin je podsjetila nazočne kako je na Osnivačkoj Skupštini Udruge izabran Izvršni odbor sastavljen od 11 predstavnika – zastupnika svih sektora i djelatnosti u nautičkom sektoru i maloj brodogradnji. To su: predsjednik Romano Pičuljan, dopredsjednici Vicenco Blagajić i Roko Vuletić, te članovi: Nevenka Čalić, Braslav Karlić, Mario Knego, Ante Kovačević, Leo Lemešić, Dario Marjan, Denis Vidaković i Krešimir Žic.
S obzirom da je Izvršni odbor izabran na Osnivačkoj skupštini izradio Program rada Udruge, novi Statut te započeo sa dosta aktivnosti, primjerice, sudjeluje u zakonodavnim izmjenama vezanim za nautički sektor, logično je i da nastavi svoj rad na mandat od dvije godine. Ivić-Šimetin je napomenula i kako su već ostvareni kontakti sa nadležnim ministarstvima te se očekuje da će se Izvršni odbor uspjeti izboriti za bolje uvjete poslovanja ovog sektora. Skupština je potvrdila mandat na dvije godine cijelom Izvršnom odboru. Kao predstavnici za Skupštinu HUP-a izabrani su Romano Pičuljan, predsjednik udruge i Roko Vuletić, dopredsjednik udruge.
Romano Pičuljan je ukratko izložio smjernice predloženog programa rada. Isti je koncipiran u sedam cjelina, od kojih je najvažnija zakonska regulativa (carinska tarifa, protokol i sl.). Pičuljan je naglasio kako je vezano za pitanja trošarina, na sastanku s premijerkom Jadrankom Kosor kazao da je smanjenje trošarina s 15 na 5%, samo odškrinulo vrata proizvodnji brodica, ali to je malo jer je Hrvatska nekonkurentna ako se uspoređuje s mediteranskim zemljama koje nemaju namete koje opterećuju poslovanje. „Prije svega, strance moramo uvjeriti da kupuju naše brodove, da čuvaju brodove kod nas i tek tada možemo plaćati trošarine. Želimo se uspoređivati s Italijom i Francuskom koje su to pitanje riješile puno bolje. Zalagat ćemo se da se zakonodavac savjetuje s nama prilikom donošenja propisa jer on, nemajući iskustva s terena, može uništiti sve što smo mi godinama gradili. Udruga treba postati nezaobilazan partner kod donošenja i pripreme propisa te ćemo tražiti da nam se omogući sudjelovanje u pripremi izrade propisa kroz sastanke i druge kontakte.“ kazao je Pičuljan.
Pozvao je prisutne da o problemima koji se pojave na terenu obavijeste direktoricu Udruge, nakon čega će Izvršni odbor to raspraviti te poduzeti potrebne korake.
Nakon otvorene rasprave na temu Programa rada udruge u koju su se aktivno uključili Ivan Soža, Roko Vuletić, Đek Šurija, Tomislav Akrap, Leo Lemešić, Ante Kovačević, Damir Skelin, Denis Vidaković , Braslav Karlić, Krešimir Žic i drugi članovi Skupštine, usvojen je i Program rada..
Skupština je završila s radom u 13:30 sati, nakon čega su predsjednik Izvršnog odbora HUP Udruge nautičkog sektora, Romano Pičuljan te pojedini članovi izvršnog odbora, odgovarali na pitanja novinara

ODRŽANA OSNIVAČKA SKUPŠTINA HUP UDRUGE MALE BRODOGRADNJE I NAUTIČKOG SEKTORA
Izabrano 11 članova Izvršnog odbora - predsjednik Romano Pičuljan, iz Brodogradnje Pičuljan d.o.o., dopredsjednici Vicenco Blagaić iz Profectus grupe d.d. i Roko Vuletić iz NCP Grupe
27. studenoga 2009., u u hotelu Le Meridien Lav, održana je osnivačka skupština HUP udruge male brodogradnje i nautičkog sektora. Na Skupštini je prisustvovalo 115 predstavnika tvrtki iz djelatnosti male brodogradnje i nautičkog sektora. Skupštinu je otvorila Vesna Ivić-Šimetin, direktorica regionalnog ureda Split koja je Skupštinu i vodila, a prigodnim riječima prisutnima se obratio Hrvoje Marušić, predsjednik Izvršnog odbora HUP-a Podružnice Dalmacija. Nakon njega, prisutne je pozdravio i Damir Kuštrak, predsjednik Izvršnog odbora HUP-a čije je prisustvo izazvalo posebnu pažnju i odobravanje, jer je dokaz da Hrvatska udruga poslodavaca gleda na osnivanje ove udruge s posebnom pažnjom. Inicijativni odbor nove udruge je na sjednici održanoj 23. studenoga donio zaključak da će predstavnici svih tijela udruge koji budu izabrani na ovoj skupštini imati privremeni mandat do nove Izborne Skupštine predviđene za veljaču 2010. što je najavljeno i na samoj Skupštini. Od 22 kandidata za Izvršni odbor, članovi Skupštine izabrali su ukupno 11 članova Izvršnog odbora:
Romano Pičuljan, Brodogradnja Pičuljan d.o.o., Dario Marjan, Nautika centar Nava d.o.o., Roko Vuletić, NCP Grupa d.d., Braslav Karlić, Fabra d.o.o.- More, Leo Lemešić, Fortuna yachting d.o.o., Vicenco Blagaić, Profectus grupa d.d., Mario Knego, Euromarine d.o.o., Krešimir Žic, Marina Punat d.o.o., Denis Vidaković, Sas Vektor d.d., Ante Kovačević, Mechanic nautic d.o.o.i Čalić Nevenka, Navella d.o.o.. Članovi su za predsjednika Izvršnog odbora koji je i na Skupštini dobio najveći broj glasova izabrali Romana Pičuljana. Za dopredsjednike udruge izabrani su Vicenco Blagaić i Roko Vuletić.
Na Skupštini je izglasan Statut udruge, izabran je predstavnik za Skupštinu HUP-a te zastupnici udruge. Na Skupštini je odlučeno da će predstavnici za razna tijela biti uvijek vezani za funkcije predsjednika i dva dopredsjednika. Kao i članovi Izvršnog odbora, njihov mandat će biti privremen, do nove, Izborne Skupštine. Novi Izvršni odbor će do nove Skupštine pripremiti Program rada udruge te odmah pristupiti aktivnostima za rješavanje zakonodavnih i ostalih problema koji muče malu brodogradnju i sve djelatnosti nautičkog sektora.
Udruga male brodogradnje i nautičkog sektora je prva udruga osnovana pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca čije će sjedište biti u Splitu, a područje djelovanja u cijeloj Hrvatskoj. Nakon završene Skupštine, održana je konferencija za novinare na kojoj su se novoizabrani predstavnici Izvršnog odbora, uz predsjednika HUP-a Dalmacija Hrvoja Marušića te predsjednika HUP-a Damira Kuštraka predstavili javnosti.